Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Någon som vet något mer om upphämtning från Webhallen? I mailet man fick om att man var med i första leveransen stod det ju även: "Är det så att du lagt din bokning för avhämtning i någon av våra butiker ber vi dig invänta det mail som bekräftar att du kan hämta ut din konsol på releasedagen"

Jag har inte fått något mail än och det är ju bara 14 timmar kvar..

Fick precis svar från Sofia P på Webhallen angående samma fråga:

Hej,

Det bör komma idag! Annars har jag nu dubbelkollat att du mycket riktigt kommer få hämta ut switchen så du behöver egentligen inte bry dig så mycket om mailet så länge du har ordernumret!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Sofie P

Webhallens kundtjänst

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hoppsan, nu ligger min pro controller från net on net att hämta på posten. Synd att man inte bokade hela systemet där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag är en av dom som bokat på flera ställen och just nu ser det ut som att jag inte kommer att hämta ut min beställning hos Webhallen. Så grattis till någon som beställt en gray och precis är på gränsen till att inte få en hehe.

Permalänk

Fick ytterligare en bekräftelse från Webhallen på en Blue/Red som jag förbokade väldigt sent, 6:e Februari. Så nu har jag tre Switch att välja mellan. Kommer troligtvis avboka Blue/Red och behålla de andra två.

2017-02-26 - Nintendo Switch Grey - Teknikmagasinet
2017-02-06 - Nintendo Switch Blue/Red - Webhallen
2016-10-20 - Nintendo Switch Grey - Webhallen

Edit: Ha detta i åtanke om ni kollar tracking på ett paket som Postnord "inte tagit emot": http://www.ehandel.se/Arga-kunder-efter-PostNords-nya-sparnin...

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Det känns som att tiden står still nu... Har någon förbokat från Mediamarkt och fått ngt trackingnr? Jag fick mejl igår eller i förrgår om att det skulle skickas just igår, men ngt trackingnr har jag inte fått.

edit: Ringde just deras kundtjänst och de säger att det inte finns något trackingnummer eftersom det ännu inte är skickat... Det blir till att ligga på låset hos Elgiganten i morgon!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Någon som fått något bekräftelsemail från elgiganten på att det har skickats? Jag har inte hört något, och sen ser man alla andra här som har beställt från andra ställen och redan fått detta.

Permalänk
Medlem

Har fått bekräftelse och mina varor postade från CDON!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt ena paket (BotW gissar jag) står som "På väg" i PostNord-appen men Switchen är kvar som Registrerat. Blir spännande när den slår om senare idag.

Det har inte sjunkit in ännu att imorgon är det ett nytt Zelda som ska upplevas.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Någon som fått något bekräftelsemail från elgiganten på att det har skickats? Jag har inte hört något, och sen ser man alla andra här som har beställt från andra ställen och redan fått detta.

Nix. Jag pratade med de idag i och med att jag hört olika uppgifter om när de skulle skicka. Fick det väldigt vaga svaret att "Vi försöker se till att man får paketet på release-dagen vid förhandsbokningar".

Jag räknar nästan med att de tabbar sig och man inte får det förrens på måndag tyvärr... Blir nog inte elgiganten nästa gång om det nu inte är så att de gör något idag.

Permalänk
Medlem

Om det är till någon tröst så har Dustinhome inte ens fått in sina till lagret ännu, vet heller inte hur många dom får. Skulle ringa vid 14-15 tiden för att kolla om/vilken jag får så jag kan avboka den andra

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Mitt paket från elgiganten blev skickat igår (fri frakt med bring dock) så inga förhoppningar att få det imorrn.

Beställde den 27/2, på hemsidan står dock alla artiklar enbart som reservad.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av KorgKrog:

Har inte förhandsbokat Switchen, finns det någon chans att jag kan gå till en butik och köpa?

Spel & sånt har 2 blå/röda kvar de skickas väl idag om du skyndar dig. Elgiganten på din lokala ort kan ha men det är inte så många vad jag förstår. Visst en del lokal Elgiganten butiker har varit schyssta att ta din förhandsbokning innan de släpper den. Men jag hörda att dessa bokningar kan missas av personalen enligt deras support den kan missa att den är förhandsbokad.

Ps Inet har skickat mina beställningar + spelbutiken som är oftast segast, de andra varorna hämtar jag på Ica-hemma och retro-spelbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Mitt paket från elgiganten blev skickat igår (fri frakt med bring dock) så inga förhoppningar att få det imorrn.

Beställde den 27/2, på hemsidan står dock alla artiklar enbart som reservad.

Om de står som reserverad är de väl inte skickade?

Permalänk

CDON har skickat

Permalänk
Skrivet av pxs:

Mitt paket från elgiganten blev skickat igår (fri frakt med bring dock) så inga förhoppningar att få det imorrn.

Beställde den 27/2, på hemsidan står dock alla artiklar enbart som reservad.

Jag beställde med expressfrakt och min order har inte hänt ngt med. Surt att man betalat mer helt i onödan tydligen. Ångrar att jag inte köpte hos ICA. Blir inte elgiganten fler ggr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

CDON har skickat

Fasiken då, för mig står det fortfarande bara mottaget av lagret...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev bara så jäkla sugen igår så jag sparkade iväg en order på Dustin, men jag är medveten om att jag är väldigt sent ute. Jag var nyss i kontakt med Dustin för att jag hade glömt att uppdatera min adress så jag bad dem att ändra det på min order. När jag ändå hade snubben i luren så frågade jag hur stor chansen är att jag får konsolen redan i morgon. Han sa att en av konsolerna som kommer in idag är reserverad åt mig och att den kommer att skickas iväg idag. Så jag frågade en gång till om jag var garanterad en konsol som kommer att skickas iväg till mig idag och han svarade ja igen.

Jag hoppas inte att den trevliga herr Andreas i luren har gett mig höga förhoppningar nu mitt i Switch-hetsen. Jag gick från noll hopp till hundra. Hoppas verkligen att det blir av nu!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Jag beställde med expressfrakt och min order har inte hänt ngt med. Surt att man betalat mer helt i onödan tydligen. Ångrar att jag inte köpte hos ICA. Blir inte elgiganten fler ggr!

Samma här, körde också expressfrakt. Mycket besviken, speciellt med så vag information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Har också fått mail av Webhallen som bekräftar att jag får en på releasedagen. Märkligt tycker jag då jag beställde under live showen som Nintendo hade när de visade upp Switchen. Sent ute men tydligen tillräckligt tidigt!

Skrivet av DocStargazer:

Fick nyss mail från webhallen om att jag inte får den beställda konsolen. Hoppas att elgigantenn levererar.

Skrivet av Matenrou:

Fick också mail av webhallen, hade beställt på elgiganten för jag inte trodde jag skulle få den på webhallen. Nu kommer det alltså 2st nintendo switch till mig då det inte gick att avboka min elgiganten order. Webhallen är hämta i butik så den kan man ju ignorera men känns bättre att köpa från webhallen -.-

Skrivet av Schluug:

Jag får också min Switch på fredag! Nice. Ledigt it is!

Skrivet av anon193054:

Samma här "Du är en av de många tidiga som lagt en bokning vilket betyder att vi kommer att kunna tilldela dig en konsol på releasedagen. "

Skrivet av kiyoshi:

*EDIT* Glömde uppdatera sidan innan jag postade : p

Fick mail nu från webhallen att jag kan hämta mina 2 förhandsbokade switchar.
någon mer som fått svar?

när la ni eran order på webhallen?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb33:

Om de står som reserverad är de väl inte skickade?

Kollade mer noggrant och då finns kollinr under artiklarna men står som reserverade. Skickat är det iallafall.

Permalänk
Skrivet av Ascor:

Någon som vet något mer om upphämtning från Webhallen? I mailet man fick om att man var med i första leveransen stod det ju även: "Är det så att du lagt din bokning för avhämtning i någon av våra butiker ber vi dig invänta det mail som bekräftar att du kan hämta ut din konsol på releasedagen"

Jag har inte fått något mail än och det är ju bara 14 timmar kvar..

Du kommer få en bekräftelse på mail under stängningstid ikväll vilket brukar vara omkring sju tiden. Vid upphämtning är det alltid planerat så du kan hämta varan på releasedagen (imorgon).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Kollade mer noggrant och då finns kollinr under artiklarna men står som reserverade. Skickat är det iallafall.

Ah, jag hittade det nu. Desvärre så verkar den inte hitta nummret på trackingsidan efter jag följde länken så antar att det inte är skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

när la ni eran order på webhallen?

Jag lade min beställning "2016-11-17 16:53" enligt Webhallen

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeba:

Har fått bekräftelse och mina varor postade från CDON!

Skickades från m.sweclockers.com

Fick bekräftelse ungefär då med, runt 11:30 såg jag på min ordersida att den var skickad. Ganska hoppfull om leverans imorgon, frågan är just hur lång tid Postnord vill ha.

Skrivet av pinkified:

Mitt ena paket (BotW gissar jag) står som "På väg" i PostNord-appen men Switchen är kvar som Registrerat. Blir spännande när den slår om senare idag.

Det har inte sjunkit in ännu att imorgon är det ett nytt Zelda som ska upplevas.

Samma här och då har jag sett fram emot spelet sedan vi fick se första sekunder videomaterial typ 2014 eller vad det nu var. Blir nog att dra hem tidigt från jobbet imorrn om både Switch och Zelda ser ut att dyka upp under eftermiddagen. Annars blir det nog att jobba över så jag kan dra hem tidigt på måndag istället.

Denna förmiddag har gått riktigt fort för min del vilket underlättar hype och räknandet av timmar, minuter och sekunder tills man har prylarna i nävarna. Glädjeexplosion nästa, förhoppningsvis.

Skrivet av Segge:

Om det är till någon tröst så har Dustinhome inte ens fått in sina till lagret ännu, vet heller inte hur många dom får. Skulle ringa vid 14-15 tiden för att kolla om/vilken jag får så jag kan avboka den andra

Riktigt segt men de har väl fram tills kl 16:00 iallafall att få iväg ordrar. Förhoppningsvis får de sitt gjort i tid, övriga butiker verkar inte ha haft några större bekymmer iallafall. Du borde kunna ha chans att få hem en från någon av de andra butikerna om du beställer en extra, annars kolla lokala butiker imorgon.

Hoppas det ordnar upp sig så du får hem prylarna imorgon.

Skrivet av Datuza:

Fasiken då, för mig står det fortfarande bara mottaget av lagret...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan hända att det tar lite tid innan de hunnit fram till din beställning. Du bör få en ivägskickad idag då CDON inte var fullbokad. Iallafall som det såg ut i måndags eller om det var tisdags.

Permalänk
Medlem

Mitt Zelda från Ginza har fått trackingnummer.

Switch köps från Gamestop, även Bomberman. Dom hade 10% rabatt på vissa spel vid förbokning. Så då blev priset ok. + man slipper oroa sig för postnord.

Permalänk
Medlem

Fått förhandsbesked på leverans från Inet och Komplett - så om någon i Borås blivit utan så dra ett PM så löser vi det

Permalänk
Medlem

Det ryktades redan tidigare att spelet skulle leva upp till sin hype, men nu har Zelda:BotW har just nu metascore på 98 efter 37 recensioner:
http://www.metacritic.com/game/switch/the-legend-of-zelda-bre...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick följande besked av Spel&Sånt på mail idag:
"...vi kommer skicka det så fort vi kan och du kan hämta ut den hos posten..." men inte fått någon mer information. Någon som fått höra något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Det ryktades redan tidigare att spelet skulle leva upp till sin hype, men nu har Zelda:BotW har just nu metascore på 98 efter 37 recensioner:
http://www.metacritic.com/game/switch/the-legend-of-zelda-bre...

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det, galet! MEEEEEEER HYYYYPE!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått någon mail om frakt från spel&sånt än? min order står fortfarande som 'bokad'.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.