Permalänk
Medlem

Wi-fi problem

Har sedan några dagar haft problem med Wi-fi, eller bristen på Wi-fi. Min dator hittar inte några modem/nätverk alls, inte ens grannarnas ser datorn längre! Fungerar prima med sladd! Wi-fi fungerar på andra enheter!

1. För nån månad sedan installerades avast, mot min vilja. Har för mig att den medelade mig någon precis innan wi-fi problemet startade ! Dock Läste jag inte vad det stod! Kan helt ha misstagit mig om detta! Betalar inte för avast, tiden har gott ut! Men programmet är installerat!

2. Sonen satt och pillade på datorn nån kväll i samma veva! Kan han ha trykt på något?

Ett annat problem som dykt upp är att datorn står länge med bios bilden framme innan den går i gång! Det kan vara så detta kom samtidigt, om inte tätt i hop tidsmässigt!

Behöver köra utan sladd när jag inte spelar av olika anledningar!

Någon som hört om detta för?

Peter

Permalänk
Medlem

Fungerar wifi med andra enheter?
Skriv om punkt 1, för....va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Svar 2
Undernätverksanslutningar har jag bara Ethernet med texten "nätverkskabel inte ansluten"

Borde jag inte ha en till med typ wi-fi

Hade en tidigare med blåtand

Skrivet av Heinel:

Fungerar wifi med andra enheter?
Skriv om punkt 1, för....va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser allt bra ut i enhetshanteraren?

Edit. Misstänker att det är en bärbar dator det handlar om, din son har inte stängt av trådlöst och bt på någon knapp? De flesta bärbara kan man ju stänga av trådlösa funktioner antingen via hårdvaruswitch eller tangentbordskombination. I W10 finns ju även ett "flygplansläge".
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB