Permalänk
Medlem

Intel i7 7700k eller AMD Ryzen 1700x

Tjena folket på sweclockers!
Ska med största sannorlikhet beställa ny processor till min dator, och eftersom att jag är totalt okunnig när det kommer till sånna här saker så vänder jag mig till er för råd.

Sista veckorna har det kliat i fingrarna på att beställa en 7700k, när jag läste att AMD skulle släppa sin Ryzen serie. Så nu står jag i valet och kvalet om jag ska beställa en 7700k eller en 1700x. Det enda kravet jag egentligen har är att prestandan ska vara bra när man streamar och det enda jag egentligen spelar är CSGO (kan givetvis ändras när man har en dator som faktiskt duger till något annat).

Vad ska jag välja, och motivera gärna varför?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vänta tills den är släppt och testad för ditt användningsområde så är valet mycket lättare.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM