Permalänk
Medlem

Fullscreen blir bara svart

Hej,
Jag har en laptop med win 10 där jag kopplar in en extern skärm och bara väljer att visa på den. Alltså ingen dubblering eller utökat skrivbord. Mitt problem är att när jag Tex kollar på Youtube eller Twitch och vill kolla på något i fullskärm så blir det bara svart. Jag har fortfarande ljudet och inget "hänger" sig. Det helt enkelt bara visas ingen bild. Jag har googlat massor men kan inte hittat något. Är det någon som har en bra lösning?

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Bildexpert 📺

Kan finnas många orsaker till detta. Fast med den information du ger går det bara att gissa hej vilt. Vad är det för skärm? Hur ansluter du från laptopen? Vad är det för laptop? Får du skärmen att funka i andra sammanhang eller är det enbart fullskärmsläget som misslyckas?

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Ledsen, tänkte inte på det.
Jag har en MSI GS63VR 6RG Stealth Pro, som jag ansluter till en ASUS skärm. Vet inte exakt vad det är för någon. Den är typ 2 år gammal klarar upplösning upp till 1920x1200/1080 (Inte så stor skillnad från laptopen så jag tror inte det är problemet) och fungerar som den ska om man ansluter den till sambons stationära. Jag ansluter med en hdmi-kabel. Allt fungerar fint om jag tex spelar spel på fullskärmsläge. men om jag ska kolla på något på twitch, youtube, facebook osv i fullskärmsläge blir det bara svart.

Som sagt väljer jag ofta att bara visa på den externa skärmen, men även om jag väljer utökat skrivbord (med den externa som huvudskärm) så blir det svart om jag inte först drar upp det i helskärm på laptopen innan jag kopplar in HDMIn.

Precis innan man stänger ner det svarta helskärmsfönstret så visas bilden typ 0,5 sekunder. Det kvittar om man öppnar med f11 eller knappen i webbläsaren

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Bildexpert 📺

@wilda: Okey, då fungerar skärmen och det är fullskärmsläget som inte fungerar som tänkt. Alltså inte skärmen i sig som är problemet utan det är relaterat till Windows, webbläsaren etc. där jag inte har särskilt djup koll. Det är i alla fall inte i själva skärmen eller anslutningarna till skärmen du finner lösningen.