Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Det är något som får mig att vidareförakta människor, att bara lämna en kattunge sådär utan att ha vetskap om vad det innebär att ha en katt om inte mindre vad som behövs för en katt ska klara sig på egen hand. Det är illa nog att katter blir oälskade, övergivna av oansvariga ägare med nu mindre chans att klara sig ordentligt i livet.

Respekt för att du tog in den, det jämnar ut min misantropi.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

En icke exalterad Mushi Bobo...

"Du kan väl försöka se lite gladare ut?"
"...Ok men behöver inte vara seriös va?"

Permalänk
Medlem

...och garvar alltid när jag ser honom med tungan ute, ser ju så sötkorkad ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

@sundsten: Det finns hjälp att få gällande allergier, jag har både astma och allergier och tar dagligen anti-histamin. Frågan är mer hur villig eller långt man vill gå bara för att ha ett husdjur. Det går att kompromissa med ett kostsamt icke-allergisk katt, men det finns redan så många katter som behöver hem så att lägga ut dyra pengar bara för en behandlingsbar inconvenience.

Men respekt till Zorro för att ha levt till 20 år och förgyllt din barndom, du får lyfta ett glas för honom

Absolut, kommer aldrig glömma honnom. Han fick krämpor liknade som gamla människor får som gammal, dålig syn och dålig ork att hoppa upp och ner från saker och ting.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

En ny bild på Carmen. Tyvärr är kvaliteten riktigt dålig, men det är det enda jag har att fota med

Så fort jag börjar rikta mobilen mot henne så börjar hon vrida på sig . Ålderstecknet är de vita morrhåren som var svarta förut. Tror att hon är 15 år. Pälsen är fortfarande väldigt mjuk och len. Det betyder väl att hon får den näring hon behöver

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jaja, jag försöker ladda upp bilder men har fortfarande inte fått till det.
Jag har provat med Onedrive och Googledrive.

Lägga upp dom på imgur istället.
http://imgur.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Lägga upp dom på imgur istället.
http://imgur.com/

Nu då.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Hedersmedlem

Om några veckor får min hona Pytt två nya kompisar. Båda katterna är från början övergivna kattungar som räddats av dels ett katthem, dels en väldigt engagerad privatperson som ägnade tre dagar åt att fånga in den minimala ungen i en rondell nära ett köpcenter. Tyvärr dog hussen till katterna alldeles för tidigt i höstas, så bl a därför kommer jag bli den nya matautomaten.

(Har tyvärr inga bättre bilder än)

Falcon, 10kg biffig svensk blandning, lugn som filbunke:

Rondellkatten Gonzo som livnärde sig på mat från en korvkiosk i början av sin levnad och därför fortfarande kräver korvbröd som godis:

Jag hade 7 katter som mest ett tag och hoppas att mina tidigare färdigheter ska underlätta att sammanföra de nya kompisarna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om några veckor får min hona Pytt två nya kompisar. Båda katterna är från början övergivna kattungar som räddats av dels ett katthem, dels en väldigt engagerad privatperson som ägnade tre dagar åt att fånga in den minimala ungen i en rondell nära ett köpcenter. Tyvärr dog hussen till katterna alldeles för tidigt i höstas, så bl a därför kommer jag bli den nya matautomaten.

(Har tyvärr inga bättre bilder än)

Falcon, 10kg biffig svensk blandning, lugn som filbunke:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/FalconCropped_zpstjvf2tmj.jpg

Rondellkatten Gonzo som livnärde sig på mat från en korvkiosk i början av sin levnad och därför fortfarande kräver korvbröd som godis:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Gonzo2_zpsais6j7y0.jpg
http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Gonzo1_zpsznkdh5g7.jpg

Jag hade 7 katter som mest ett tag och hoppas att mina tidigare färdigheter ska underlätta att sammanföra de nya kompisarna.

Om du har för många kan jag adoptera Gonzo, tror Mowitz behöver en kompis ibland när man inte har tid. Då slipper man kanske lite bett i benen också

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Hedersmedlem

@f@boy: Nja, hehe, vill nog prova ett tag först, men tack för erbjudandet. Han har mycket speciellt utseende och päls som sammet, så någon raskatt (russian blue?) finns det i honom.

Suddig första bild på Falcon, cool redan då trots infångad vildkatt, därför var det han som valdes i kullen:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om några veckor får min hona Pytt två nya kompisar. Båda katterna är från början övergivna kattungar som räddats av dels ett katthem, dels en väldigt engagerad privatperson som ägnade tre dagar åt att fånga in den minimala ungen i en rondell nära ett köpcenter. Tyvärr dog hussen till katterna alldeles för tidigt i höstas, så bl a därför kommer jag bli den nya matautomaten.

(Har tyvärr inga bättre bilder än)

Falcon, 10kg biffig svensk blandning, lugn som filbunke:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/FalconCropped_zpstjvf2tmj.jpg

Rondellkatten Gonzo som livnärde sig på mat från en korvkiosk i början av sin levnad och därför fortfarande kräver korvbröd som godis:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Gonzo2_zpsais6j7y0.jpg
http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Gonzo1_zpsznkdh5g7.jpg

Jag hade 7 katter som mest ett tag och hoppas att mina tidigare färdigheter ska underlätta att sammanföra de nya kompisarna.

Bild nr 2 är en kattunge? den ser för söt ut i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

@AMD-FX: Stora katter är kattungar i början. Två katter, fyra bilder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Snyggt ändå..!

Själv har jag gått på latmans-linjen.. Rör som jag klätt med heltäckningsmatta, där jag limmat och skruvat med bricka i kanterna.
Det är klart på nolltid och fungerar ypperligt för katterna att klättra i...

Tack
Bra tips!
Jag ska fortsätta med repet, men mixa med matta på väl valda ställen, så jag slipper köpa mer rep

Skrivet av Bascule666:

Seriöst bygge! Imponerad!

Tackar

Tar lite tid, men såhär ser det ut i nuläget:
Matta tillklippt, till alla hyllplanen, som ska limmas fast och 3 rullar rep lindade.
Miss nöjd.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Rekordmedlem

Alla vet ju att katter gillar kartonger, jag hittade min katt i en alldeles för liten kartong men det verkade ok att ligga över kanten också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Alla vet ju att katter gillar kartonger, jag hittade min katt i en alldeles för liten kartong men det verkade ok att ligga över kanten också.
https://www.pixeltopic.com/files/2017/2/ugcszcblksauwvk.jpg

Haha, katter tycker tydligen om att ligga obekvämt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Haha, katter tycker tydligen om att ligga obekvämt

Hehe inte denna dam. Ingen rolig bild men måste ju få visa hur søt hon ær nånstans

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det är inte populärt när nån ny katt pinkat in sitt revir för då måste de komma överens om hur de ska dela på reviret, katter kan ha överlappande revir även om de inte gillar varandra men då brukar de ha äga området på olika tider så de inte kolliderar. Det gick en dokumentärer om katter på tv för drygt 2 år sedan där de utrustat samtliga katter i ett samhälle med gps och kamera och kollade hur de uppförde sig både i hemmet och när de var ute och det gav ny fakta om deras beteenden tex att de ibland delar revirytor på olika tider

Forskning visar att katter undviker intriger och sällan slåss, men de stjäl gärna av varandras mat - i smyg.
Det händer att katter slåss med varandra så att skador uppstår, men i filmerna från katternas kameror visar det sig att det vanligaste vid konfrontation är att katterna fräser åt varandra, tills en av katterna ger sig.

Kan komma bättre överens
Hos en familj, som hade flera katter som inte var släkt med varandra, uppvisades ett beteende som bröt mot trenden. Där verkade katterna använda samma område, samtidigt. De kunde till och med leka med varandra och putsa varandras päls.

Sarah Ellis tror att det är ett beteende som kommer att bli vanligare bland katter.
– Domesticeringen gör att katterna behåller mer av det vi kallar juvenila drag. Så de spinner och leker mycket. Om våra tamkatter fortsätter att utvecklas så att de behåller mer av de här egenskaperna kan de komma bättre överrens med varandra. Och vi är precis i den punkten i tamkattens evolution, säger Sarah Ellis.
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/kattens-hemliga-liv

Det var en mycket intressant film och den kanske går att hitta nånstans om du inte sett den.

Det låter ju som "Syskon som envisas att ta leksaker från varandra i smyg bara för att jävlas"... får ta o se filmen en kväll jag hinner

Skrivet av Bascule666:

Halvbra bild på nya kissen Kara Storakissen, mest för att påminna alla läsare om att ladda upp sina bilder!

De försöker spara våra käkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

De försöker spara våra käkar

Uppenbarligen

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hämtade idag en SureFeed Mikrochip foderautomat från Zooplus på COOP.

Lilla Zelda får inte ha sin blötmat ifred för dammsugaren Kara. Torrfoder är inga problem där har de två skålar att dela på som alltid fylls på. Blötfoder får de dock bara en gång om dagen och eftersom Kara suger i sig sin mat på nolltid och Zelda gillar att småäta i flera timmar kan det bara sluta på ett sätt, Zelda blir utan.

Har precis testat foderautomaten som öppnar en lucka för maten när den känner av rätt chip/ katt och stänger luckan rätt snabbt när rätt katt går därifrån så kan detta helt klart vara en lösning. Har registrerat Zelda i automaten och börja träna henne så smått. Hon verkar fatta grejen mer eller mindre rakt av.

Länk till ZooPlus

Länk till Sure Flap (tillverkaren)

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Hämtade idag en SureFeed Mikrochip foderautomat från Zooplus på COOP.

Lilla Zelda får inte ha sin blötmat ifred för dammsugaren Kara. Torrfoder är inga problem där har de två skålar att dela på som alltid fylls på. Blötfoder får de dock bara en gång om dagen och eftersom Kara suger i sig sin mat på nolltid och Zelda gillar att småäta i flera timmar kan det bara sluta på ett sätt, Zelda blir utan.

Har precis testat foderautomaten som öppnar en lucka för maten när den känner av rätt chip/ katt och stänger luckan rätt snabbt när rätt katt går därifrån så kan detta helt klart vara en lösning. Har registrerat Zelda i automaten och börja träna henne så smått. Hon verkar fatta grejen mer eller mindre rakt av.

http://i.imgur.com/SJ1k9Nq.jpg

Länk till ZooPlus

Länk till Sure Flap (tillverkaren)

http://i.imgur.com/B4Yuhu7.jpg

Du bara tror det är en foderautomat men det är egentligen en kattfälla, man ser ju stora likheter i designen med en råttfälla

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bara tror det är en foderautomat men det är egentligen en kattfälla, man ser ju stora likheter i designen med en råttfälla
http://www.mousetrapbait.org/wp-content/uploads/2013/02/Snap-E-Mouse-Trap.jpg

Allvarligt talat så behöver min nya kisse Kara faktiskt lite pisk då han trots sin ålder (snart sex månader) är ordentligt större än lilla Zelda (21 månader) och kör lite av en Trump-stil. Roffar år sig av mat som inte är avsedd för honom.

Så om han får en foderautomats lucka i skallen när han försöker sno mat så må det vara hänt.

Missförstå mig rätt, jag älskar båda mina katter och de kommer bra överens men det är inte OK att sno mat från den lilla kissen. Foderroboten rular!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeeq:

Vore väldigt trevligt med lite bilder där man ser hela katten, är lite nyfiken på rasen!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Alla vet ju att katter gillar kartonger, jag hittade min katt i en alldeles för liten kartong men det verkade ok att ligga över kanten också.
https://www.pixeltopic.com/files/2017/2/ugcszcblksauwvk.jpg

Kartonger är guds gåva till katter uppenbarligen. Båda mina kissar blir helt till sig när det kommer en ny sändning från ex. Zooplus. Spelar ingen roll om innehållet kommer att hålla dem vid liv flera månader framöver, kartongerna är det som räknas.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta den värdelösa bilden, Ebba har precis krupit ur den värsta biten av anpassning och är fortfarande på "the edge" - men efter att ha kopplat in Feliway idag så har det blivit en otrolig skillnad på mindre än 6 timmar.

Hon nu ligger öppet som ni ser, annars är hon gömd under soffan och dyker endast upp för lådan och att äta/dricka. Ture sprang efter henne innan troligtvis för att leka för han är jättesocial, hon blev lite osäker men sprang inte under.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

@Bascule666: Häftig pryl och kanske något jag kommer att behöva fundera över då rondellkatten är ett matmonster enligt vad jag fått berättat. Tack för tipset!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Bascule666: Häftig pryl och kanske något jag kommer att behöva fundera över då rondellkatten är ett matmonster enligt vad jag fått berättat. Tack för tipset!

Faktiskt är jag ganska imponerad av hur välbyggd hela grejen är. Har bara haft den hemma en dag men så här långt funkar den väldigt bra. Inga problem att läsa av kattens "inbyggda chip" och maskineriet som driver luckan över maten känns gediget och fungerar snabbt och distinkt. Efter lite experiment under dagen kan jag med hög sannolikhet förutspå att den kommer att hjälpa lilla Zelda att få ha sin mat ifred.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

http://i.imgur.com/aliIfZLl.jpg

Ni får ursäkta den värdelösa bilden, Ebba har precis krupit ur den värsta biten av anpassning och är fortfarande på "the edge" - men efter att ha kopplat in Feliway idag så har det blivit en otrolig skillnad på mindre än 6 timmar.

Hon nu ligger öppet som ni ser, annars är hon gömd under soffan och dyker endast upp för lådan och att äta/dricka. Ture sprang efter henne innan troligtvis för att leka för han är jättesocial, hon blev lite osäker men sprang inte under.

Vad bra att det går åt rätt håll! Syntetiska feromoner kanske fungerar som de ska trots att jag aldrig läst någon definitiv vetenskaplig slutsats. Jag sitter inte på några höga hästar, jag just nu kör dubbla Feliway Friends hemma....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Trångt i igloon! Kanske behöver skaffa en till...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Alla vet ju att katter gillar kartonger, jag hittade min katt i en alldeles för liten kartong men det verkade ok att ligga över kanten också.
https://www.pixeltopic.com/files/2017/2/ugcszcblksauwvk.jpg

Skrivet av AMD-FX:

Haha, katter tycker tydligen om att ligga obekvämt

Skrivet av Bascule666:

Kartonger är guds gåva till katter uppenbarligen. Båda mina kissar blir helt till sig när det kommer en ny sändning från ex. Zooplus. Spelar ingen roll om innehållet kommer att hålla dem vid liv flera månader framöver, kartongerna är det som räknas.

Varje gång jag ser en katt i kartong tänker jag på denna video

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"