2 x BSOD nu får jag inte upp något på skärmen öht

Permalänk
Medlem

2 x BSOD nu får jag inte upp något på skärmen öht

Hej!

Haft min dator i drygt ett halvår, haft lite småstrul men ingenting allvarligt hittills.

Fick BSOD och ngt i stil med "IRQL less..." sedan ville datorn inte starta längre. När jag körde igång den hörde man datorn sättas igång, gick några sekunder sen stängdes den av och på av sig självt. Väntade några timmar och den startade igen som vanligt. Allting rullade på fint, använde datorn kanske 2h så fick jag en till BSOD och denna gång "Memory_Management". Nu när jag startar datorn kommer det inte upp något öht på min skärm. Det är bara helt svart som om den inte är inkopplad (har testat DVI & HDMI, kollat så skärmen fungerar med min laptop).

Dator:
I5 3570k 16gb ram ddr3, Asus P8Z77-I Deluxe moderkort, 2 st SSD:er 120 + 128 GB. GTX 780 3Gb Modelärt nätagg Corsair RM750X 750w, Chassi; Vitt Phanteks enthoo evolv matx Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ingen har svarat, för att ingen vet vad som är fel.
Du får felsöka. Ut med allt som inte måste vara anslutet, och se om den startar. Ska man komma med långsökta gissningar, låter det som problem med ström, antingen i form av att kondensatorer gett upp, och du nu får fel spänning till CPU eller minne, eller det mycket enklare att lösa, PSU, som inte levererar som det ska längre.
Men börja med att koppla bort allt som inte måste vara där för att burken ska starta.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg, se §4 i forumreglerna:

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av LeBron:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...