Permalänk

Uppgraderings hjälp!

Hej!

Det är så att det känns som att det är dags att uppgradera burken lite (dat svenska jaja..)

Jag har idag:
Prolle: AMD FX8320
GPU: Gtx 760
PSU: RM750
RAM: 8GB Corsair DDR3

Men nu är det så att jag vill spela LoL utan FPS drops och tro mig.. jag har testat att ändra alla inställningar som finns typ.. även mailat support som bad mig skicka massa filer och de sa att det var fel på min burk.. :s

Tänkte även att det kan vara kul att kunna streama... Vad tycker ni? Byta processor och moderkort samt gpu eller bara något av dem?

Mvh
Alexsander

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

Om det bara är lol du spelar behöver du inte uppgradera, du kanske bara har värmeproblem
Kolla hur varm processorn blir när du spelar

Permalänk
Skrivet av Nickecs:

Om det bara är lol du spelar behöver du inte uppgradera, du kanske bara har värmeproblem
Kolla hur varm processorn blir när du spelar

Som jag skrev har jag provat ALLT.. Även kikat på värme problem.. men spelar lite H1Z1 och där hackar det lite då och då.. så vill egentligen veta vilket man borde byta först.. känns som moderkort och processor borde bytas först kanske.. GPU kan man ju byta något senare?

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Som jag skrev har jag provat ALLT.. Även kikat på värme problem.. men spelar lite H1Z1 och där hackar det lite då och då.. så vill egentligen veta vilket man borde byta först.. känns som moderkort och processor borde bytas först kanske.. GPU kan man ju byta något senare?

Jag hade mässa lägg och konstiga fps drops i H1Z1 när jag körde med i7 970 @ 4.2ghz och GTX1080 men det är borta nu när jag bytt till i7 7700k. Så där lär inte en gpu uppgradering hjälpa så mycket utan det är cpu/moderkort/ram i första hand sen testa hur de funkar. Hänger inte gtx760 med så blir den också ett krav att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Jag hade mässa lägg och konstiga fps drops i H1Z1 när jag körde med i7 970 @ 4.2ghz och GTX1080 men det är borta nu när jag bytt till i7 7700k. Så där lär inte en gpu uppgradering hjälpa så mycket utan det är cpu/moderkort/ram i första hand sen testa hur de funkar. Hänger inte gtx760 med så blir den också ett krav att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, Men då är det kanske inte fel att fixa en I5 och nytt moderkort då!

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet