Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Detta var riktigt riktigt snyggt! Älskar naturmaterial som trä och sten/betong tillsammans med lite grönska och snygg elektronik!

Tack!

Permalänk

Tjenare! ny på sidan!
tänkte bidra med bilder på min setup ledsen om det är lite dåliga bilder

Fixat bildlänkar /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Inaktiv

Hänt lite sedan jag postade senast i tråden, lite drygt ett år sedan: #15875323

Så här ser det ut nu:

Rätt trångt, skulle behöva en lite större bostad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ibbe1234:

Mitt skrivbord, inte någon vacker kabeldragning än, men snart fixat så

http://imgur.com/GTqxOxf.jpg

Får jag fråga vad det är för högtalare som du har?

Permalänk
Medlem

@anon198815: Audio pro T10, otroligt bra ljud för en så liten och stilig sak. Passa på nu, kostar 1500 kr på elgiganten, köpte för det dubbla!

Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ibbe1234:

@IsakLonnkvist: Audio pro T10, otroligt bra ljud för en så liten och stilig sak. Passa på nu, kostar 1500 kr på elgiganten, köpte för det dubbla!

Alright, tack för svar och tips!

Permalänk
Medlem

Hörnan som den ser ut idag, dock har det börjat trilla in paket med delar så till helgen skall det stå ett mITX bygge här istället

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Inaktiv

Blir så avundsjuk på alla fina skrivbord och setups här. Själv har man två 28" skärmar som knappt får plats, med högtalare gömda bakom skärmarna och chassit på golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Hörnan som den ser ut idag, dock har det börjat trilla in paket med delar så till helgen skall det stå ett mITX bygge här istället

Efter nybygget !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Här är min och min sambos lilla hörna. Som synes är det rätt minimalistiskt, bara det jag anser mig behöva vid datorn med ett minimum av passiva prylar runtomkring som stör fokus. Det är en uppsättning som kanske inte passar alla, men förutom att jag gillar att ha en god grundordning uppskattar jag att ha plats ledig på skrivbordet där man kan direkt sätta sig och joxa med något utan att först röja undan. Finns en förgreningsdosa på bordet mellan datorerna där det bara är att plugga in det som behövs.

Bifogar även en bild på kabeldragningen under bordet. Inte världens snyggaste, men den tjänar syftet att hålla all kabel från golvet så det går att städa och robotdammsugaren kan jobba. Helst vill jag inte ha datorn direkt på golvet, men som det är nu har jag inget bättre alternativ.

Skrivborden är IKEA Bekant. Den svarta stolen är en gammal Jysk-sak som heter Chef tror jag. Helt slut, skall bytas snarast. Tjejen har en "GN-stolen" från 84 som är helt grym.

Musmattan är en gammal Icemat i glas. Dagen den går sönder ska jag hissa flaggan på halv stång.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

^ @Robinfra 's setup.
Tips: [ img ] [ /img ] -taggar runt en jpg-address sparar ett klick för oss andra.

Är det där ett NZXT S340 eller? Hur är ljudnivån från det?
Snygg och ren setup oavsett, bra kabelhantering. Vad har du för väggfäste för skärmen?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Bor i studentlägenhet så kan inte ändra för mycket, tur att man kan inreda med växter istället! Högtalarna är hemmabyggda och står på stativ från thomann. Resten som hör till datorn är en gammal LG 22" (usch) på ett iiglo MM100 bordsfäste, Keytronik KT2001, Logitech MX518, Muse M20 ex2, SM Pro Audio nano patch + och en Dynavoice Magic sub 8. Micken är en t.bone SC400 och mixerbordet är ett Alesis Multimix 4.

Precis bredvid står mina Dali Concept 6 och en Pioneer VSX-923, fick aldrig pengar över till en TV. Själva skrivbordet vet jag inget om mer än att det är modulärt och minst 10 år gammalt, säkert från Ikea.

http://imgur.com/a/aFXyU

Edit: slänger in vilka delar jag skulle vilja uppgradera till, kan vara roligt: 34" spelskärm, trådlös g403 samt antingen ett trådlöst tbord (Apple eller tkl-version av MS surface studio keyboard) eller typ ett quickfire rapid i. MiniDSP till baslådan och sen massvis med annan musikutrustning, gärna rackmonterad

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

@Release: Aha förlåt, aldrig postat en bild här förr så vet inte hur det funkar :/ Yes det är S340, jag tycker ljudnivån är helt okej, hade fractal design r4 förut o det var ju bättre dock är ju det ljuddämpande material överallt samt inget fönster på det. Väggfästet är detta: https://www.inet.se/produkt/2209884/m-vesa-flexarm-360-i-svar...

Permalänk
Medlem

@RobinFra: inga problem. Tack för tipsen!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut just nu hemma hos mig!
Har dock planer på att snart uppgradera från min skärm på 24" till antingen en 27" eller 34" ultrawide

Permalänk
Medlem

Sista iterationen innan det är dags att byta rum och göra en helt ny setup för gemensamt gaming-/kontorsrum med sambon. Hoppas att komma igång snart, bara lite tapetsering och så innan bygget av setupen påbörjas. Ignorera den slarviga kabeldragningen för skärmarna, har bara testmonterat det nya fästet inför nya setupen.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Sista iterationen innan det är dags att byta rum och göra en helt ny setup för gemensamt gaming-/kontorsrum med sambon. Hoppas att komma igång snart, bara lite tapetsering och så innan bygget av setupen påbörjas. Ignorera den slarviga kabeldragningen för skärmarna, har bara testmonterat det nya fästet inför nya setupen.

http://i.imgur.com/B8B2Urj.jpg

http://i.imgur.com/AaFDfrK.jpg

Snyggt! Vad är det för fäste du använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Snyggt! Vad är det för fäste du använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Det är detta fästet: https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...

Rekommenderar dock inte hänga så tunga skärmar på det om man har en Linnmon-skiva från Ikea. Dessa är det endast pappstruktur i. Om ni tittar noga på bilderna så sviktar skivan lite. Dom nya skivorna blir träfiberskivor så det skall nog hålla bättre.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Tack Det är detta fästet: https://www.komplett.se/product/836093/datorutrustning/bildsk...

Rekommenderar dock inte hänga så tunga skärmar på det om man har en Linnmon-skiva från Ikea. Dessa är det endast pappstruktur i. Om ni tittar noga på bilderna så sviktar skivan lite. Dom nya skivorna blir träfiberskivor så det skall nog hålla bättre.

Tack för svar, jag har massiva träskivor som bänkskiva så det är nog lugnt. Vet du om det funkar att ha ena skärmen vid sidan vänd på andra hållet? Alltså på höjden.

Permalänk
Medlem

Hej här kommer mitt bidrag ursäkta kabeldragningen har inte hunnit med den pga. chassi byte.
https://postimg.org/gallery/13l1q1eci/

Mvh Graffikk

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C | Intel Core i5-6600K Skylake 4.4GHz| Noctua D14| Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming| GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming| Corsair Force LE 240GB| Samsung 850 EVO Series 500GB| Corsair Vengeance LPX 2666mhz 4x4GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Tack för svar, jag har massiva träskivor som bänkskiva så det är nog lugnt. Vet du om det funkar att ha ena skärmen vid sidan vänd på andra hållet? Alltså på höjden.

Nja det beror på högt du sätter fästet såklart, men varje arm kan inte justeras i höjd var för sig. Så beror lite på hur stora dina skärmar är och så antar jag.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Lagom sjuka setups folk har

Permalänk
Medlem

När det väl är städat

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Cool effekt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Potatis kvalité.

Fixat bildlänk /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Ikea KARLBY (Bänkskiva)
Ikea Olov (Ben)
Ikea Signum (Kabelkanal)

Gick på strax över 1800:- , Rätt nöjd för de priset.

Sen ska skärmen bytas ut mot antingen en ultrawide eller 27" ips.

Visa signatur

Intel i7 4770k @ 4,5Ghz | Noctua nh-u14s (2x140mm) | Palit GTX 1070 SJS | Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1866Mhz XMP Beast | Evga supernova G2 750w Guld | Fractal design define r4 | Asus Maximus VI Hero | | Benq XL2430T 144 Hz | Acer 24" Predator GN246HL |

Permalänk

Vart har du köpt laptopstället?
Vart har ni andra som har köpt era?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alsing:

http://i.imgur.com/byg1Ilz.jpg

Ikea KARLBY (Bänkskiva)
Ikea Olov (Ben)
Ikea Signum (Kabelkanal)

Gick på strax över 1800:- , Rätt nöjd för de priset.

Sen ska skärmen bytas ut mot antingen en ultrawide eller 27" ips.

Grymt snyggt! Vad är det för mått på din bänkskiva? Inga problem att skruva fast benen i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Bor i studentlägenhet så kan inte ändra för mycket, tur att man kan inreda med växter istället! Högtalarna är hemmabyggda och står på stativ från thomann. Resten som hör till datorn är en gammal LG 22" (usch) på ett iiglo MM100 bordsfäste, Keytronik KT2001, Logitech MX518, Muse M20 ex2, SM Pro Audio nano patch + och en Dynavoice Magic sub 8. Micken är en t.bone SC400 och mixerbordet är ett Alesis Multimix 4.

Precis bredvid står mina Dali Concept 6 och en Pioneer VSX-923, fick aldrig pengar över till en TV. Själva skrivbordet vet jag inget om mer än att det är modulärt och minst 10 år gammalt, säkert från Ikea.

http://i.imgur.com/LVZm7zX.jpg

http://i.imgur.com/8T97408.jpg

http://i.imgur.com/EPzU4nd.jpg

http://imgur.com/a/aFXyU

Edit: slänger in vilka delar jag skulle vilja uppgradera till, kan vara roligt: 34" spelskärm, trådlös g403 samt antingen ett trådlöst tbord (Apple eller tkl-version av MS surface studio keyboard) eller typ ett quickfire rapid i. MiniDSP till baslådan och sen massvis med annan musikutrustning, gärna rackmonterad

Ser ut som Ikeas, synd dom slutade med dessa bord (mitt är troligen 10 år gammalt med ). Köpte även med tagentbordshållare med (eller vad det kallas), men tillverkas tyvärr inte länge (behöver ett nytt).
Bänkskivan på mitt bord är inte original, utan är något betydligt bättre än ikeas egna (gjord på lokalt företag).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar