Permalänk

Acer predator "grafikstrul"

Nu är det så att gubbens hårddisk gick sönder i förrgår.
Vi införskaffade en likadan ny hårddisk vilket vi knstallerade windows 8.1 på.

Dock så har skärmen som 8 st 2 cm breda vertikala sträck som går längs med skärmen. Jag antog att det var drivrutninerna som saknades. Jag provade att installera lite olika versioner men vid varje installation blir skärmen svart (dör) och sen startar med en svart skärm och bara står så.

Jag använde hdmi på graffikkortets portar så tänkte att den kanske var skadad. Därför bytte jag till hdmi och den visade inget.

Nu till frågan. Är det graffikkortet som levt klart eller är det något annat?

Cpu: I5 3350p
Gpu: 7870 reference

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@Jokahaolz
Kollat att alla kablar sitter i som dom ska, typ till grafikkortet. Ni kanske kommit åt när ni bytte disk

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokahaolz:

Nu är det så att gubbens hårddisk gick sönder i förrgår.
Vi införskaffade en likadan ny hårddisk vilket vi knstallerade windows 8.1 på.

Dock så har skärmen som 8 st 2 cm breda vertikala sträck som går längs med skärmen. Jag antog att det var drivrutninerna som saknades. Jag provade att installera lite olika versioner men vid varje installation blir skärmen svart (dör) och sen startar med en svart skärm och bara står så.

Jag använde hdmi på graffikkortets portar så tänkte att den kanske var skadad. Därför bytte jag till hdmi och den visade inget.

Nu till frågan. Är det graffikkortet som levt klart eller är det något annat?

Cpu: I5 3350p
Gpu: 7870 reference

Tack på förhand

Enkelt att testa om det är grafikkortet som är trasigt, koppla skärmen direkt i skärmuttag bak i moderkort eftersom din processor har integrerad grafik. Får du bild då så är det grafikkort som är trasigt.