Permalänk
Medlem

@pa1983: Problemet med argumentet att alla på forumet är missnöjda med det är att folket på forumen är en så liten promille av alla spelare och folk skriver ju bara om de är förbannade, för hur många går in på ett forum och skriver "jag bryr mig inte" eller "jag är nöjd". Dessa människor spelar istället. Jag tror också att folk kan ha olika åsikter utan att vara köpta eller att man måste leta konspirationer över att alla inte tycker lika.

Ge detta ett par veckor och se hur den nya metan blir, tror inte någon kommer bry sig om detta om någon vecka utan folk kommer anpassa sig, men jag kan ha helt fel och WG är ute efter att förstöra spelet och bli arbetslösa.

Sen World of Warplanes var ett så pass dåligt spel från början så de kunde inte konkurrera med Warthunder som de försökte så de gav upp det försöket ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Denna patch tar kol på mig, så många val med kaptenerna så mycket man vill ha men man kan ju inte få allt. Var bättre förr när det bara fanns en standardbuild #Nostalgi #MakeCaptainsSimpleAgain

Permalänk
Medlem

Jag har läst det argumentet, tror tom WG använder det.

Problemet med argumentet att enbart en promille är på forumet innebär att all undersökningar där man frågar en promille av användarna också då är ogiltig enligt det argumentet.

Rimligtvis om 90% är missnöjda även om det bara är 1% av dom tillfrågade så borde det ändå reflektera helheten inom rimlig felmarginal.

Oavsett om 90% är i högsta laget så är det sjukt hög siffra och jag har nog inte sett sådant missnöje i ett spelforum tidigare.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Är väl visst ett argument man kan använda emot att införa det om det enbart är ett fåtal som är en högljud minoritet som inte vill det. Och nej du måste ha ett så stort som mjöligt underlag av tillfrågade för att man ska få en så nära korrekt bild av hur det verkligen ligger till, det kanske känns som alla tycker samma som alla bekräftar varandras åsikter men tror inte detta kommer bli det domedags scenariot som målas upp av visa högljuda personer men skulle inte heller vara första gången man har fel så framtiden får visa hur det blir.

Permalänk
Medlem

Det är klart det blir noggrannare, speciellt om du tillfrågar 100%, jag är inte dum.

Men nu går inte alla och röstar, alla tillfrågas inte i en undersökning av praktiska skäl ändå används detta som underlag då alla inte behöver tillfrågas för att få fram en bild av hur landet ligger.

SIFO tillfrågar väl runt 1000 personer i sina undersökningar av 9 miljoner, antar att det är statistiskt irrelevant underlag då med för beslut?

Som sagt förstår vad du menar men oavset om det är 60% som skulle ogilla det och inte 90% om alla tillfrågades är rätt irrelevant som jag ser det. Allt tyder på att folk överlag ogillar förmågan så varför ens fundera på att reta upp kundbasen? Verkar sjukt osunt från ett företagsperspektiv.

Sedan tycker jag nog folk ska protestera i tid inte i efterhand. Mycket svårare att ändra beslut i efterhand och då WG valde att skita i vad sina spelar tycker så är det som sagt garanterat att vi får leva med denna nya skill likt RNG detonationer.

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt haft tid att sätta mig in i det hela på sistoende. Men redan under PTS tiden så argumenterade jag på WoWs forumet att det saknas hard counters mot RPF samt att det är en passiv färdighet istället för en aktiv consumable.

Vilket jag fick en en massa skit som svar.

Svarade att i grund och botten så är RPF rent spelmekaniskt en väldigt enkel radar så om RPF är en passiv färdighet som är ständigt "påslagen" så varför gör inte WG radar och sonar om till passiva istället för att de ska vara aktiva consumables, vilket jag fick ännu mer skit som svar såsom get a clue noob, uninstall the game osv.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag har bara hunnit lira en sådär 5+ matcher idag men har inte märkt någon skillnad på RPF, spelar lika dåligt som vanligt.

Testa spelet och fokusera på det bra med patchen, skitkul att få tänka igenom hur man spelar så man kan specca Kaptenerna rätt för att det inte finns en standard build längre som funkar på allt.

Sen ge det en chans och märk att det är likadant i spelet som i patch 0.5 med 90% idioter och resten är dumma i huvudet per match och per lag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Specade min T7 RU Kryssare med RPF och sedan den nya högpenetrerande HE skillen och DE.

Vad jag läst mig till ska 152-155mm vara optimalt för dom där 30% extra pen för att skjuta superstructur och bog och akter på BB.
la till DE för att avsätta nerfen i eldskada så mycket som möjligt. Fick väl upp mot 5K salvor på BB's, gjorde typ 4.7K på en Izumo med en salva på bryggan så det verkar väl fungera. Men denna skillen ska vara bättre ju lägre kaliber man har tydligen så 203 och upp ger tydligen inget.
130mm skulle vara bra upp till T7 DD's annars riskerar man att möta BB's med för tjock pansar men vet inte om man vill försämra odsen för eldar till förmån för mer HE skada på tex Kiev.

RPF var väl ungefär vad jag förväntade mig.

Första matchen var på Two brothers med domination. Drev ut två DD's ur D kappen, sänkte deras Kryssar eskort, var bara att följa indikatorn, sonar på så var det bara att köra igenom alla 3 salvor DD'n skickade efter mig under matchen.
Han använde rök 3 gånger men han han kunde inte direkt stanna i dom. Pushade ner till deras sida utanför deras kapp men då var matchen slut.

Inte varje match man har nytta av det men jag hade en liknande match med standard battle.

Körde även med skillen som gör att man ser hur många som siktar på en.
Konstaterade att jag jagade deras DD mot deras bas, ingen siktade på mig trots att jag var spottad och sköt på deras kryssare samtidigt som jag sikta mot RPF markören.
Så den kombinationen gör att man vågar pusha med mer förtroende.

Verkade som fiender inte såg mig som ett hot så jag körde in i deras bas, drev ut deras DD med hjälp av sonar och RPF, inga problem att ducka torpeder, dom kom rakt mot fören som förväntat.

Drev ut DD'n, dödade den sedan kappade jag basen. Fick 3 kills allt som allt.

Bara kört en 6-7 matcher men hittills är det intrycket ungefär vad jag förväntat mig och vad dom som testat skrivit om den.

Känns som ett fusk och det är lite väl lätt att vara aggressiv mot DD's i kapparna.

Jag kan inte ens köra Kryssare så.

Folk kommer säkert utveckla taktiker mot RPF men en ensam DD är i princip harmlös mot en kryssare med RPF än så länge.

Fick även en Supercontainer med en Arizona och 10 poängs kapten så lär nog lira den lite bara för att.

Permalänk
Medlem

Tappade lusten att spela med denna nya patch då jag tycker WG med införandet av RPF förstör mycket av spänningen.

Tänkte först inte träna om en enda kapten men lade till slut till några färdigheter på den tyska DD-kapten jag levlar med. Även fast jag hatar RPF så kommer jag att utnyttja det till max på denna kapten. Är väl typ enda sättet, att det förhoppningsvis blir så pass mycket klagomål att det tags bort.

Var ju helt sjukt att jag kunde ligga bakom en ö och veta precis var deras DD befann sig. Ibland tog indikatorn ett skutt = fler än ett skepp finns i närheten. Kunde hela tiden håll torn och torpeder beredda i denna riktning och när den väl dök upp lade den naturligtvis rök. Bara för mig att köra hydro och sedan skratta/gråta åt denna galenskap till färdighet.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni, skall vi skapa Spelclockers clanen?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hur många bokstäver kan en klan ha i namnet?

Tänkte på detta med.

[Swec] eller [SweC] hade ju fungerat då det borde vara inom gränsen då jag inte sett jättelånga klan namn i spelet.

Dock inte så mycket folk inne nu dock som förr, gick ju sådär med Team battles liksom

Permalänk
Medlem

Har ett litet dilemma. Behöver fler Tier +VIII skepp och har 30 mille i banken. Har låst upp så att jag har möjlighet att köpa följande skepp:

IJN: Shimakaze (skulle bli min första tier X), Akizuki, Mogami, Izumo

USSR: Udaloi, Dmitri Donskoi

USA: Benson

Tyskland: Admiral Hipper, Friedrich der Große

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Lone:

Har ett litet dilemma. Behöver fler Tier +VIII skepp och har 30 mille i banken. Har låst upp så att jag har möjlighet att köpa följande skepp:

IJN: Shimakaze (skulle bli min första tier X), Akizuki, Mogami, Izumo

USSR: Udaloi, Dmitri Donskoi

USA: Benson

Tyskland: Admiral Hipper, Friedrich der Große

Tacksam för hjälp

Beror helt på din spelstil.

Shimakaze allround dd med både bra kanoner och torpeder, Akizuki gunboat, Mogami om du vill fortsätta mot Zao som tillhör en av de bästa kryssarna i spelet. Izumo pain in the ass tills man får Yamato.

Udaloi Gunboat bra att jaga andra dd och bränna med. kan inte uttala mig om ryska kryssarna så mycket förutom de har radar och hög eldhastighet.

Benson gunboat.

Admiral Hipper bra AP för att vara kryssare, Friedrich der Große sjuk secondar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@X-Lone:

Kan du träffa med kanonerna så skulle jag tagit Benson då den är fortfarande användbar i ranked.
Shimakaze är helt ok p g a fart och torpeder, kanonerna använder man mest när man blir upptäckt eller sitter i rök.

Kom ihåg att det kostar en hel del att köra tier 10 utan cammo+ shimas torpeder kostar också en slant.

Jag hade tagit Benson samt Mogami då du kan spela rank med dom + att jag tycker om Zao och Fletcher i respektive linje.

Donskoi är mer manöverbar än Chapayev och den har radar + bättre torpeder.

Permalänk

@X-Lone:
Om man använder Hipper rätt kan hon vara rätt troll. Brukar kunna studsa en del granater med henne, även från slagskepp.

Mogami tillhör till en av de kryssarna som kan vara riktigt sneaky. Kör min med camouflage och detectability-skillen och har för mig den har en detectability-range på mindre än 10 km.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Många bra svar! tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

@X-Lone:
Om man använder Hipper rätt kan hon vara rätt troll. Brukar kunna studsa en del granater med henne, även från slagskepp.

Mogami tillhör till en av de kryssarna som kan vara riktigt sneaky. Kör min med camouflage och detectability-skillen och har för mig den har en detectability-range på mindre än 10 km.

9,1km tror jag Mogamin mäktar med som bäst. Inte testat själv då hennes kapten typ fastnat i Atago men har för mig Notser kom ner i det häromveckan.

Edit: 9,3 var det, testade just.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jävligt bra video av iChase angående hysterin vissa har angående snitt damage man gör.

https://www.youtube.com/watch?v=ivN9i6vyBdQ

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

@Torach: Jag är sur på dig, tack vare att man spelat med dig på förmiddagarna så har man själv blivit sjuk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

@Torach: Jag är sur på dig, tack vare att man spelat med dig på förmiddagarna så har man själv blivit sjuk!

Haha. Knappast mitt fel väl

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Jävligt bra video av iChase angående hysterin vissa har angående snitt damage man gör.

https://www.youtube.com/watch?v=ivN9i6vyBdQ

Mest intressanta var nog hur han byter från HE till AP när han får en brand på en BB som har bredsida. Ska nog testa den taktiken i framtiden.
Fördelen som jag ser det är att dom inte släcker pga att man får en brand till och under tiden får man mer shell damage med AP.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Tycker det intressanta är ju hur folk kollar sig blinda på stats men inte tänker efter vad de egentligen betyder och varför de är som de är. Tycker det är bra att någon försöker få alla idioter att fatta att stats inte säger så jävla mycket om man bara stirrar på siffror mer än orsakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Mest intressanta var nog hur han byter från HE till AP när han får en brand på en BB som har bredsida. Ska nog testa den taktiken i framtiden.
Fördelen som jag ser det är att dom inte släcker pga att man får en brand till och under tiden får man mer shell damage med AP.

Skrivet av Kantvals:

@pa1983: Tycker det intressanta är ju hur folk kollar sig blinda på stats men inte tänker efter vad de egentligen betyder och varför de är som de är. Tycker det är bra att någon försöker få alla idioter att fatta att stats inte säger så jävla mycket om man bara stirrar på siffror mer än orsakerna.

Håller med Kantvals
Det intressanta i videon är ju det att folk stirrar sig blinda på snitt damage då den defacto inte säger ett skit om hur bra en spelare är.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

@pa1983: Tycker det intressanta är ju hur folk kollar sig blinda på stats men inte tänker efter vad de egentligen betyder och varför de är som de är. Tycker det är bra att någon försöker få alla idioter att fatta att stats inte säger så jävla mycket om man bara stirrar på siffror mer än orsakerna.

Skrivet av Torach:

Håller med Kantvals
Det intressanta i videon är ju det att folk stirrar sig blinda på snitt damage då den defacto inte säger ett skit om hur bra en spelare är.

Bara för jag inte tycker huvud ämnet i videon var "intressanta" så ska det bli frågan om rätt och fel åsikt bara för "jag" fan nåt annat intressant som tilltalade mig i videon.

Orsaken att jag inte tycker det var intresant är för att det var inget nyhetsvärde i videon i min mening och idioter kommer förbli idioter oavset och inte lära sig något ändå, om dom ens ser videon.

Ska man titta på STATS så är Det W/R som gäller anser jag. Antigen vinner man eller så förlorar man. Vinner man mer så måste man göra något bättre jämfört med dom som vinner mindre.
Bara förlorare och deras supporters käftar om hypotetiska vinster men tack och lov räknas inte dom.

Bara för jag såg något jag tyckte var intresant i videon och värt att nämna som folk kan ha nytta av så ska värdet av "intresset" nu värderas?
Så det finns bara en poäng, en lärdom, en sak man kan lära sig från den videon? Jag såg flera saker ichase pekade ut jag kunde, jag såg saker han inte pekade ut men som jag ändå plockade upp för jag såg fördelarna.

Det var inte ens min poäng från början att nedvärdera betydelsen av idioter som tittar på DMG och skriker på alla i chaten efter dom dött bara för deras DMG är så hög. Jag poängterade något jag fan mer intressant då det kunde vara av värde för fler.

Men tydligen kräver det en respons om vad som är "mest" intresant.

Jag noterade något "jag" fan mer intresant å det var det inget mer än så.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Jag klankade inte ner på dig utan jag sa vad jag tyckte var intressant i videon. Du svarade vad du tyckte vad intressant och jag svarade vad jag tyckte var intressant, har inte direkt hört det där nämnas i någon video men följer inte allt som kommer ut om WoWs. Detta var inget personligt påhopp på dig om något du tyckte var intressant, bara för vi tog ut olika saker ifrån videon betyder ju inte att någon av oss har "rätt" eller "fel", för det tycker jag inte.

Permalänk
Medlem

Precis det finns ju inget rätt eller fel, var lite min poäng då olika personer behöver olika "information" för att förbättra sin spelstil tex.

Det ända jag borde gjort är att tydligare skrivit att "Jag" tyckte det var mest intresant för mig så att folk förstår att jag också tycker "deras" åsikt är lika viktigt då den är relevant för dom.

Jag har ju spelat en del Udaloi och ja man måste få mycket mer DMG för samma XP då bytet ofta är BB eller Kryssare och både du och jag vet ju att DD's tex är mer värda per HP än en BB tex.

Videons tema för mig var inget "aha" men den var ändå lärorik på andra vis än vad iChase kanske tänkt sig så jag fan den ändå nyttig.

Permalänk
Medlem

Yuro eller atsf har släppt en ny film om USS Free Experience och tycker man inte den här var bra så har man ingen humor!

https://www.youtube.com/watch?v=_i0gSGgaWJk&t=2s

"Bullshit accurate guns"

"Because i hate planes and so should you"

Rena guldet ju, garvade igenom hela videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Yuro eller atsf har släppt en ny film om USS Free Experience och tycker man inte den här var bra så har man ingen humor!

https://www.youtube.com/watch?v=_i0gSGgaWJk&t=2s

"Bullshit accurate guns"

"Because i hate planes and so should you"

Rena guldet ju, garvade igenom hela videon.

Haha. Underbar som vanligt

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Udda..

Riktigt udda. 2/3 i min div fick vara kvar.. Jag åkte ut?
https://postimg.org/image/s2kbeslbl

Permalänk
Medlem

Så här skulle det alltid vara.