Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk

Är det värt att satsa på Ps4 pro? Verkar ju vara en hel del titlar som fungerar sämre på den nya enheten trots den högre prestandan?
Vad tycker ni ?
Är bra sugen på att skaffa mig en enhet för de exklusiva titlarna då framförallt .
Tack & God Jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Är det värt att satsa på Ps4 pro? Verkar ju vara en hel del titlar som fungerar sämre på den nya enheten trots den högre prestandan?
Vad tycker ni ?
Är bra sugen på att skaffa mig en enhet för de exklusiva titlarna då framförallt .
Tack & God Jul!

Jag undrar samma men då jag inte har en 4k tv så tror jag nog man inte behöver pro, vad säger ni andra?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av HazZarD:

Jag undrar samma men då jag inte har en 4k tv så tror jag nog man inte behöver pro, vad säger ni andra?

Sitter man redan på en PS4 och inte har en 4KTV tycker jag nog inte att det vore värt att "uppgradera" till en Pro. Men om man däremot står i valet mellan en "vanlig" och en Pro - då hade jag nog satsat på en Pro bara för att. Prisskillnaden är för liten för att spara en den lilla slanten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Sitter man redan på en PS4 och inte har en 4KTV tycker jag nog inte att det vore värt att "uppgradera" till en Pro. Men om man däremot står i valet mellan en "vanlig" och en Pro - då hade jag nog satsat på en Pro bara för att. Prisskillnaden är för liten för att spara en den lilla slanten.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg nu att Elgiganten har Slim 1TB for 2690kr. Billigaste Pro kostar 4300kr. Ändå rätt stor skillnad.
Har ingen 4k tv, men kan inte bestämma mig för vilket PS4 man ska köpa

Har googlat en massa och får väldigt olika åsikter om vilken man ska köpa om man inte har en 4K tv.

Permalänk
Medlem

Kan väl tipsa om Diablo 3 till PS4.

169kr bara inkl exp:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/171175-diab...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Såg nu att Elgiganten har Slim 1TB for 2690kr. Billigaste Pro kostar 4300kr. Ändå rätt stor skillnad.
Har ingen 4k tv, men kan inte bestämma mig för vilket PS4 man ska köpa

Har googlat en massa och får väldigt olika åsikter om vilken man ska köpa om man inte har en 4K tv.

jag beställde en ps4 slim 1tb import för 2390:- (gäller till 23:59) tänkte att de nästan 200kr dyrare pro modellen är inte värt det på en 1080p tv som jag har

mvh

Visa signatur

Desktop: R7 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

jag beställde en ps4 slim 1tb import för 2390:- (gäller till 23:59) tänkte att de nästan 200kr dyrare pro modellen är inte värt det på en 1080p tv som jag har

mvh

Jag jag köpte 500gb slim på netonnet för 2290 och än så länge är jag väldigt nöjd iallafall. Förvisso bara kollat på HBO Nordic och spelat lite Uncharted 4

Permalänk
Medlem

Försöker hitta info, men hittar ingen bra.

Någon so har koll om Seagate Firecuda passar i Original PS4:an, dvs inte Pro eller Slim.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Försöker hitta info, men hittar ingen bra.

Någon so har koll om Seagate Firecuda passar i Original PS4:an, dvs inte Pro eller Slim.

Höjden måste vara 9,5 mm för att disk skall passa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Höjden måste vara 9,5 mm för att disk skall passa.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det ett exakt mått eller ett "max" mått?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3926811

Är disken jag tittar på.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Är det ett exakt mått eller ett "max" mått?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3926811

Är disken jag tittar på.

Det är maxmåttet så den du länkar kommer funka

Här är en officiell guide som beskriver allt: https://support.us.playstation.com/articles/en_US/KC_Article/Upgrade-PS4-HDD/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Det är maxmåttet så den du länkar kommer funka

Här är en officiell guide som beskriver allt: https://support.us.playstation.com/articles/en_US/KC_Article/Upgrade-PS4-HDD/

Tack

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag här ett problem med NHL 17. Jag är fel färg med min kontroll när jag väljer lag. Nån som känner till det?

Permalänk
Skrivet av Lars Mandel99:

Är det värt att satsa på Ps4 pro? Verkar ju vara en hel del titlar som fungerar sämre på den nya enheten trots den högre prestandan?
Vad tycker ni ?
Är bra sugen på att skaffa mig en enhet för de exklusiva titlarna då framförallt .
Tack & God Jul!

Har precis kollat DigitalFoundrys video där de visar sämre FPS i vissa delar exempelvis nya Deus Ex på Pro, men där understryker de ändå att det är i undantagsfall Pro inte ger bättre FPS trots supersampling eller bättre texturer. Tycker dock fortfarande inte att den är värd ungefär dubbelt mot vad en PS4 från 2013 går för idag.

Permalänk

Gamestop säljer PRO för 3999kr, har också funderat vilket man ska välja men det känns som att Slim kommer halka efter i prestanda på nya spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Jag här ett problem med NHL 17. Jag är fel färg med min kontroll när jag väljer lag. Nån som känner till det?

Inte bara så att spelet är så? Till exempel så i GTA5 så byter den färgen på lampan beroende på vilken karaktär du är och i need for speed blickar den blå och röd när polisen är efter en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Gamestop säljer PRO för 3999kr, har också funderat vilket man ska välja men det känns som att Slim kommer halka efter i prestanda på nya spel.

det ska den inte göra annars är det ju katastrof.

Permalänk

Blev ett PS PRO iaf .
Allt fungerar jättebra märker inte utav några fps drops osv iaf !
Trevlig Maskin.

Permalänk
Medlem

Körde på Gamestops erbjudande om att byta in min gamla PS4 till en PRO och varit nöjd hitills. Stötte på lite problem igår när jag skulle lira Tomb Raider dock, spelade totalt kanske en timme och spelet totalfrös två gånger, dök upp ett schackmönster en av gångerna. Båda tillfällena var jag tvungen att rycka ur sladden för att kunna starta om. Har precis spelat igenom hela Uncharted 4 utan några problem och även kanske 20 timmar Witcher 3 utan några missöden förutom en crash, då en mildare variant med felkod och sen ut till dashboard bara.

Efter lite googlande verkar just Tomb Raider vara ganska vanligt att folk har problem med och vissa skriver att det blev fixat efter de fått ny konsol, så vettefan hur man ska göra. Drygt att behöva lämna in men om det hjälper är det ju värt det såklart.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Är det värt att satsa på Ps4 pro? Verkar ju vara en hel del titlar som fungerar sämre på den nya enheten trots den högre prestandan?
Vad tycker ni ?
Är bra sugen på att skaffa mig en enhet för de exklusiva titlarna då framförallt .
Tack & God Jul!

Jag tycker nog det är värt det, du betalar 1500 kr extra och får en dubbelt så kraftfull konsoll. Tror kommande spel kommer flyta bra mycket bättre på PRO och vanliga versionen kommer få problem med stabil frame rate.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Blev ett PS PRO iaf .
Allt fungerar jättebra märker inte utav några fps drops osv iaf !
Trevlig Maskin.

men har du 4k TV då ? gillar dock inte att vissa spel ska prestera sämre på pro modellen.

Permalänk
Testpilot

För den som är tekniskt intresserad av PS4:ans hårdvara släpptes det nyligen en föreläsning om hur fail0verflow lyckades få Linux att köras på PS4:an, i princip all hårdvara och vilka problem som uppstod gås igenom.

Han konstaterar att även om processorn är av x86-typ så är PS4:an ingen PC då den skiljer sig ganska markant i uppbyggnad, exempelvis är sydbryggan igen egentlig brygga utan en egen processor som till viss del emulerar en sydbrygga.

Andra udda detaljer är att hårddisken internt körs över USB trots att SATA finns och används till Bluray-läsaren samt att GPU:n har en HDMI-utgång som inte används utan bilden skickas ut via Displayport som sen omvandlas till HDMI i en separat krets.

Rekommenderas som sagt för den tekniskt intresserade:

Vilket hål de använder för att köra egen kod tas inte upp mer än att det är i webläsaren (Webkit), det går ut på vad man gör efter man hittat ett hål för att köra egen kod genom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

nu kommer det en vit version av slim den ser fin ut.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/260215-play...

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av hunden:

För den som är tekniskt intresserad av PS4:ans hårdvara släpptes det nyligen en föreläsning om hur fail0verflow lyckades få Linux att köras på PS4:an, i princip all hårdvara och vilka problem som uppstod gås igenom.

Han konstaterar att även om processorn är av x86-typ så är PS4:an ingen PC då den skiljer sig ganska markant i uppbyggnad, exempelvis är sydbryggan igen egentlig brygga utan en egen processor som till viss del emulerar en sydbrygga.

Andra udda detaljer är att hårddisken internt körs över USB trots att SATA finns och används till Bluray-läsaren samt att GPU:n har en HDMI-utgång som inte används utan bilden skickas ut via Displayport som sen omvandlas till HDMI i en separat krets.

Rekommenderas som sagt för den tekniskt intresserade:
6hxEUm-pHUE

Vilket hål de använder för att köra egen kod tas inte upp mer än att det är i webläsaren (Webkit), det går ut på vad man gör efter man hittat ett hål för att köra egen kod genom.

Häftigt! Det här ska kollas igenom. Vilka udda lösningar de verkar köra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HazZarD:

nu kommer det en vit version av slim den ser fin ut.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/260215-play...

Den är ju för jäkla snygg. Det är nog den och original-PS4 som jag håller högst tror jag.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hej. Mina barn har varsitt ps4 och sedan delade på en skiva med Garden warfare 2. Nu skulle jag köpa ett till fast på ps-store så de kunde spela separat.Det var en festive edition tillägg. Jag skrev lösenord för att köpa det då kom det upp en fråga att jag redan spelat på denna enhet fast med en skiva. Den frågade då om jag ville radera det. Jag tryckte nej för min pojke ville inte rdera. Då visade det sig att jag redan köpt hela men den ville ändå ha skivan. Så nu har jag köpt spelet med kan ändå bara spela om skivan är i. Jag radera hela spelet för jag tänkte jag kunde hämta det igen. Men nu står det att jag bara har tilläget
Hur gör jag nu????

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Norea

Du måste radera det installerade spelet från skiva för att nedladdade varianten skall fungera

Inställningar i form av sparfiler försvinner inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Norea:

Hej. Mina barn har varsitt ps4 och sedan delade på en skiva med Garden warfare 2. Nu skulle jag köpa ett till fast på ps-store så de kunde spela separat.Det var en festive edition tillägg. Jag skrev lösenord för att köpa det då kom det upp en fråga att jag redan spelat på denna enhet fast med en skiva. Den frågade då om jag ville radera det. Jag tryckte nej för min pojke ville inte rdera. Då visade det sig att jag redan köpt hela men den ville ändå ha skivan. Så nu har jag köpt spelet med kan ändå bara spela om skivan är i. Jag radera hela spelet för jag tänkte jag kunde hämta det igen. Men nu står det att jag bara har tilläget
Hur gör jag nu????

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket köpte du det för? hela spelet med festive edition kostar 369kr medans endast festive edition kostar 91kr. Tänkte om du faktiskt köpte hela spelet eller bara tilläget?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 13" 2012 | Apple iPad Air 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Hur mycket köpte du det för? hela spelet med festive edition kostar 369kr medans endast festive edition kostar 91kr. Tänkte om du faktiskt köpte hela spelet eller bara tilläget?

Hela. De drog 396kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte Playstation 4 Pro i fredags, kört lite Ni-Oh (svårare än jag trodde) och en massa Final Fantasy XV. Stod mellan slim och pro men tänkte mer långsiktigt då jag lär ha kvar den i många år (har fortfarande 1 - 3).

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Tycker ärligt talat att det inte finns någon anledning att inte ta en PS4 pro om man köper en PS4a idag. Främst för att den inte kostar speciellt mycket mer men ändå bjuder på mycket mer kraft. Om man i framtiden eller åtminstone de närmaste 2 åren skaffar sig en 4k tv får man dessutom en rejäl boost i bildkvalite. Själv kör jag 4k och en PS4 pro, en grym kombination.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.