Permalänk
Medlem

Inget ljud IPtv

fick fiber förra veckan, sen dess får jag inget ljud på IPtv längre
provat allt jag kan tänka på, kört ljud via analog och digital, kört via hdmi och även försökt få ut ljud på aux,
även köpt en kraftigare router i tron på att det var Telias router som krångla.
Men inget hjälper, någon som känner till något om detta eller har en lösning?

snackat med Telia men de ber mig bara starta om allt gång efter gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmsen:

fick fiber förra veckan, sen dess får jag inget ljud på IPtv längre
provat allt jag kan tänka på, kört ljud via analog och digital, kört via hdmi och även försökt få ut ljud på aux,
även köpt en kraftigare router i tron på att det var Telias router som krångla.
Men inget hjälper, någon som känner till något om detta eller har en lösning?

snackat med Telia men de ber mig bara starta om allt gång efter gång

Prova att fabriksåterställa din tvbox. Man startar upp den med hjälp av strömkabel och håller info eller meny intryckt , beroende på fjärr, och väntar lite. Se till att ha koderna framme. Vad har du för inställningar på ljudet i menyn? Du måste ändra dessa beroende på hdmi, analog, digital etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Om du har perfekt bild men inget ljud så är det garanterat inget fel på din router eller nätverket.

Däremot kan det vara fel inställningar mellan din TV och din Box. Hur kopplar du? Har du en förstärkare emellan?

IP-TV använder Dolby Digital oftast och din TV måste vara inställt på att ta emot det, alternativt måste din box göra om ljudet till PCM eller annat. Du borde kunna se i manualen på din box och tv vilka alternativ du har för ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Om du har perfekt bild men inget ljud så är det garanterat inget fel på din router eller nätverket.

Däremot kan det vara fel inställningar mellan din TV och din Box. Hur kopplar du? Har du en förstärkare emellan?

IP-TV använder Dolby Digital oftast och din TV måste vara inställt på att ta emot det, alternativt måste din box göra om ljudet till PCM eller annat. Du borde kunna se i manualen på din box och tv vilka alternativ du har för ljud.

tvn är kopplad direkt med en hdmi till ip tv boxen, provat välja både digital och analog ingen skillnad, återställt boxen och router,

Permalänk
Inaktiv

Då är det nog dags att ringa din leverantör. Du kan inte välja analogt ljud men du kan kanske välja mellan olika digitala ljud precis som jag skrev tidigare, detta är lite svårt att förklara här.