Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Min gamla telefon gick sönder så är sugen på att köpa en ny kina lur för runt 1500kr. Verkar finnas en del fint, men när man kollar community stödet på XDA så verkar de flesta ha ganska dåligt, finns knappt några rom:ar till t ex Redmi Note 4 Prime.

Tror det finns iaf en del ROM till de flesta Redmi 3, 3s, pro, 4, 4 pro osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Tror det finns iaf en del ROM till de flesta Redmi 3, 3s, pro, 4, 4 pro osv.

Radmi 3 verkar ha en del med för fyran är det väldigt tomt: https://forum.xda-developers.com/redmi-note-4/development

Angående trean, det finns ju 4 olika versioner vad jag kan hitta, skiljer ju lite på vilken soc och mängden ram. Är det Redmi Note 3 Prime special edition som man ska satsa på?(verkar ha bäst specs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Radmi 3 verkar ha en del med för fyran är det väldigt tomt: https://forum.xda-developers.com/redmi-note-4/development

Angående trean, det finns ju 4 olika versioner vad jag kan hitta, skiljer ju lite på vilken soc och mängden ram. Är det Redmi Note 3 Prime special edition som man ska satsa på?(verkar ha bäst specs).

Special Edition ja, för då stöds alla nät i sverige som bonus

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Special Edition ja, för då stöds alla nät i sverige som bonus

Gott, då blir det nog den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gott, då blir det nog den!

Härifrån köpte jag min: http://www.geekbuying.com/item/Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-5-5-In...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa Redmi 4 Prime billigast med EU wharehouse för slippa tull + moms?
Hittils hittat Gizchina och Gold Way Aliexpress.
Gold Way köpte jag Xiaomi Note 2 ifrån och inget problem. Hur är det med Gizchina?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon av Kina-lurarna som sticker ut skärmmässigt?
Vill ha något runt 5-5,5" med kamera och skärm med bra tryck i färger och kontrast. Behöver inte vara någon vidare prestanda, surfar bara och betalar lite räkningar typ.

Ber om ursäkt om informationen redan finns i tråden, är en del sidor att gå genom.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Var kan man köpa Redmi 4 Prime billigast med EU wharehouse för slippa tull + moms?
Hittils hittat Gizchina och Gold Way Aliexpress.
Gold Way köpte jag Xiaomi Note 2 ifrån och inget problem. Hur är det med Gizchina?

Jag köpte Redmi 4 Prime från Gold Way och den kom i brevlådan med $20 på tulldeklarationen. Tog 7-9 dagar att få den runt nyår.

Grymt fina priser på Mi 5 med Snapdragon 820, 32GB och 64GB för 2,122:- och 2,250:- Sek (100 kr frakt)
http://www.ebay.com/itm/Xiaomi-Mi-5-M5-32GB-White-4G-LTE-SEAL...
http://www.ebay.com/itm/Xiaomi-Mi-5-M5-64GB-White-4G-LTE-SEAL...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Finns det någon av Kina-lurarna som sticker ut skärmmässigt?
Vill ha något runt 5-5,5" med kamera och skärm med bra tryck i färger och kontrast. Behöver inte vara någon vidare prestanda, surfar bara och betalar lite räkningar typ.

Ber om ursäkt om informationen redan finns i tråden, är en del sidor att gå genom.

Mi Max

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollhattan:

Kanske lite väl stor

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej grabbar,

Jag köpte nyligen en xiaomi mi5 och har stött på ett problem.. :/ När jag är hemma och ansluten till wifi så tappar jag "vanliga" anslutningen till gsm-nätet lite då och då, typ var 20 sekund. Slår jag av wifi och kör på mobila nätet så funkar det klockrent, t.ex när jag är ute eller vad som helst. Detta gäller alltså bara när jag är ansluten till wifi. Det konstiga är att den får full täckning, men tappar det liksom var 20 sekund i några sekunder, sen full mottagning igen i 20 sekunder.. Skumt?? Jag har ju uppenbarligen täckning men den tappar det liksom.

Någon som har någon idé? Har tele2 som operatör.

//Perelli38

Permalänk

Detta gäller även på jobbet, så det är inte något speciellt hemma utan problemet är när jag är uppkopplad mot wifi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av perelli38:

Detta gäller även på jobbet, så det är inte något speciellt hemma utan problemet är när jag är uppkopplad mot wifi.

Du kan ju testa att i wifin menyn ställa in:

Keep wifi on during sleep: Always
Scanning always available: Off
Wifi Optimiz.: Off

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Du kan ju testa att i wifin menyn ställa in:

Keep wifi on during sleep: Always
Scanning always available: Off
Wifi Optimiz.: Off

Första var redan på Always, slog av Scanning always available, hittar ingen inställning som heter WiFi Optimiz.

Fortfarande samma problem efter detta

Permalänk

Tror dock inte att det har något med själva wifi-inställningarna att göra (?) då det fungerar klockrent.

Det är ju "vanliga" GSM nätet jag tappar,

Permalänk
Medlem

Fick precis min Xiaomi Mi Mix Dock så beställde jag min direkt från Kina.
Riktigt nöjd med den än så länge, förutom ljudet när man pratar låter lite "burkigt". Men annars är skärmen 10/10 helt ok kamera. (Har en S7 om jag ska fota) och batteritiden är riktigt bra, laddar den var annan dag vid aktivt användande.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk

Vet ni vad? Jag gör en tråd för detta problem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perelli38:

Hej grabbar,

Jag köpte nyligen en xiaomi mi5 och har stött på ett problem.. :/ När jag är hemma och ansluten till wifi så tappar jag "vanliga" anslutningen till gsm-nätet lite då och då, typ var 20 sekund. Slår jag av wifi och kör på mobila nätet så funkar det klockrent, t.ex när jag är ute eller vad som helst. Detta gäller alltså bara när jag är ansluten till wifi. Det konstiga är att den får full täckning, men tappar det liksom var 20 sekund i några sekunder, sen full mottagning igen i 20 sekunder.. Skumt?? Jag har ju uppenbarligen täckning men den tappar det liksom.

Någon som har någon idé? Har tele2 som operatör.

//Perelli38

Om du har Tele2, så gå in i inställningarna för mobil nätverk, och sedan APN (accesspoint) och andra APN adressen från internet.tele2.se till 4g.tele2.se

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Finns det någon av Kina-lurarna som sticker ut skärmmässigt?
Vill ha något runt 5-5,5" med kamera och skärm med bra tryck i färger och kontrast. Behöver inte vara någon vidare prestanda, surfar bara och betalar lite räkningar typ.

Ber om ursäkt om informationen redan finns i tråden, är en del sidor att gå genom.

Kanske Xiaomi Redmi Pro 5.5" OLED skärm med 4050 Mah batteri ca 1700:- på vissa ställen (Gearbest/Bangood) men risk för tull+moms?

Review: http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_pro-review-1496p3.php

Gizchina shop EU ingen tull och moms, men dyrare. Blixtsnabb leverans! Beställde min Xiaomi Mi5S på Ons förra veckan och Fredag hade jag den i handen.
http://shop.gizchina.com/xiaomi/xiaomi-redmi-pro-64gb-896.html

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Om du har Tele2, så gå in i inställningarna för mobil nätverk, och sedan APN (accesspoint) och andra APN adressen från internet.tele2.se till 4g.tele2.se

Tack! Gjorde en tråd och fick det löst den vägen. Men det var exakt det felet du beskriver, tackar!! Ni kan så mycket här på sweclockers

Permalänk
Medlem

Kanske dags att döpa denna tråden till, Xiaomi-tråden.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Min gamla telefon gick sönder så är sugen på att köpa en ny kina lur för runt 1500kr. Verkar finnas en del fint, men när man kollar community stödet på XDA så verkar de flesta ha ganska dåligt, finns knappt några rom:ar till t ex Redmi Note 4 Prime.

Redmi 4 släpptes ju i slutet på November i Kina. Den har inte varit ute i 2 månader ens, tror inte dom har släppt den globalt ännu heller. (Jag väntar på global rom)

Skrivet av XPerion:

Var kan man köpa Redmi 4 Prime billigast med EU wharehouse för slippa tull + moms?
Hittils hittat Gizchina och Gold Way Aliexpress.
Gold Way köpte jag Xiaomi Note 2 ifrån och inget problem. Hur är det med Gizchina?

Jag köpte min från Gold Way. Det tog strax över en vecka och behövde inte tulla. Tror värdet stod som 10$ på paketet.
Jag har dock sett att HonorBuy.com säljer den för samma pris numera. Och dom har EU-lager tror jag.

Permalänk
Medlem

Damn, så svårt att bestämma mig! Behöver en ny mobil och har kollat halva dan efter billiga kina telefoner. Bestämde mig tillslut för Redmi Note 3 pro då den är snabbare och billigare än fyran och verkar passa mig bättre, finns fler roms också!

Men nu till kruxet, ska man våga beställa från t ex Aliexpress, finns för 1450kr där. Risken finns ju dock att man hamnar på tull och import avgifter, så slutpriset kan ju hamna på runt 1800kr vilket blir ganska mycket.

Sen finns ju t ex http://shop.gizchina.com/ då man garanterat slipper extra avgifter, dock är frakten på närmare 300kr så priset blir ju det samma. Så kanske är bäst att köpa från ali? Blir det tull så blir det, blir det inte så sparar man ju ändå en del.

Hittar även en säljare som säger sig vara tariff free, förstår inte riktigt vad dem menar: https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-...

Goldway verkar inte sälja Redmi Pro 3 längre tyvärr, eller ja de har en annons på 700 dollar.

Permalänk
Medlem

Om du köper på Aliexpress med fri frakt kommer den förmodligen hem till Sverige tullfritt, dvs gift $20 på paketet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Damn, så svårt att bestämma mig! Behöver en ny mobil och har kollat halva dan efter billiga kina telefoner. Bestämde mig tillslut för Redmi Note 3 pro då den är snabbare och billigare än fyran och verkar passa mig bättre, finns fler roms också!

Men nu till kruxet, ska man våga beställa från t ex Aliexpress, finns för 1450kr där. Risken finns ju dock att man hamnar på tull och import avgifter, så slutpriset kan ju hamna på runt 1800kr vilket blir ganska mycket.

Sen finns ju t ex http://shop.gizchina.com/ då man garanterat slipper extra avgifter, dock är frakten på närmare 300kr så priset blir ju det samma. Så kanske är bäst att köpa från ali? Blir det tull så blir det, blir det inte så sparar man ju ändå en del.

Hittar även en säljare som säger sig vara tariff free, förstår inte riktigt vad dem menar: https://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-...

Goldway verkar inte sälja Redmi Pro 3 längre tyvärr, eller ja de har en annons på 700 dollar.

Stödjer den alla nätverk i Sverige eller tappar man något?

4G: FDD LTE B5:850 /B8:900 /B4:1700 /B3:1800 /B1:2100 /B7:2600 /B2:1900 /B20:800 /B28:700 MHz
TD LTE B40:2300MHz

Edit: Hittade info i tråden så beställer nog en.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en Xiaomi Mi5 Prime 64 GB och är väldigt nöjd. Snygg design och bra prestanda. 4G-täckningen kan skifta lite beroende på vart man är, men jag streamar inte så värst mycket, så jag har satt att den ska prioritera 3G-nätet och därmed spara lite batteri också. Det krävdes lite installation i början, kör en annan launcher (Nova) men i övrigt stock. Väldigt mycket för pengarna generellt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Beställde den nu via appen, fick 10 dollars rabatt så slutpriset blev 1350kr.

Permalänk
Medlem

http://www.volumerate.com/product/lenovo-zuk-z2-z2131-smartph...

Saknar band 8, annars är den jävligt prisvärd.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

@Crewsom: Huawei honor 5x