Valve-anställd: "Half-Life 3 kommer aldrig att släppas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

PR-trick
Av ondo
Skämt
Falsk
Sant

Så här ser jag denna nyhet då den inte har substans.

Ja det är lite väl mycket sensationsjournalistik över denna artikeln.

"Anonym källa inom Valve"...bah, Sweclockers, jag kan hänvisa er till en "anonym källa" som kommer delge er information om att det finns anonyma källor inom dom anonyma källorna som anser att anonyma källor pratar rappakalja.

En ledtråd; det är en forummedlem!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Jag tror inte heller att "HL3" kommer släppas. Det kommer aldrig nå upp till hypen.

Lyfta? Dom är redan på toppen.

Skulle inte säga att de är på topp som utvecklare, även om de utan tvekan är det som distributör.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hela grejen känns för anonym, hade det varit ett namn bakom som gick att kolla upp hade de kanske haft någon tyngd, men nu...nää. Vägrar tro att ett företag som lyfts så högt och dessutom tjänat pengar på sina lojala fans arbete kommer att lämna oss i sticket, isof är det dags för bojkott!

Duke nukem släpptes ju till slut, tror vi får se Ep3 eller HL3 nån gång också!

Dom lämnade sina fans i sticket för flera år sedan. Sluta lev i förnekelse!

Jag bojkottat dom redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Detta hade väl de flesta listat ut trots allt. Det har gått så lång tid nu att det är svårt att göra en uppföljare. Spelmarknaden har trots allt förändrats en hel del de senaste 10 åren och det finns många som inte har någon relation till Half-life alls. Valve var förr pionjärer tillsammans med id och i viss mån 3D realms och Epic, men numera är de föredettingar allihop. Tiden har sprungit ifrån, det finns så många andra som gör bra FPS av alla möjliga olika slag. Fansen skulle bara bli besvikna, och nya spelare skulle troligen inte vara särskilt intresserade. Dessutom har väl många nyckelfigurer försvunnit från Valve. Det är beundransvärt att folk fortfarande hoppas i så stor utsträckning, men det hade troligtvis blivit ungefär som Duke Nukem forever. Inte direkt dåligt, bara så jävla blasé.

Dock dåligt att de aldrig fick arslet ur till att göra episod 3 eftersom de uppenbarligen hade en tydlig tanke om var de ville gå med det och faktiskt arbetade med det.

De har ju utvecklat Source 2, men jag undrar vilka spel som ska använda den... Vet inte om man ska betrakta Valve som utvecklare längre.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Jag misstänker lite att denna anonyma person kan vara något fan som desperat försöker ta redan på om vi får någon 3:a. Svarar nu Valve på detta så får ju alla reda på om det kommer, oavsett om det är sant eller falskt.
Bara att hoppas på att dom svarar.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk

Vad har de anställda hållt på med i snart tio år då?
Rökt bong och käkat pizza?

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsalarsa:

Samma som i artikeln.

"The idea of delivering a third episode of Half-Life 2, that’s dead. There’s no universe where that will happen. I think there is a universe where a standalone thing could come together to fill in that hole, but that’s tough."

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrauzDragon:

Jag misstänker lite att denna anonyma person kan vara något fan som desperat försöker ta redan på om vi får någon 3:a. Svarar nu Valve på detta så får ju alla reda på om det kommer, oavsett om det är sant eller falskt.
Bara att hoppas på att dom svarar.

Speljournalisten har garanterat verifierat att det faktiskt rör sig om en anställd på Valve. Att han är anonym betyder bara att han inte vill nämnas vid namn i artikeln.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Du har tydligen inte upplevt Valve under 90-talet samt tidig 00-tal.

Idag är dom bara en skugga av sitt forna jag

Skickades från m.sweclockers.com

De enda de skapade då var Half Life och Team Fortress som de lånade från Quake-modden Team Fortress med lite egna idéer. Visst var de stora men det var just på de spel jag nämnde och inget annat förrän de släppte HL2 och Portal. Man kan ju inte direkt säga att de är en välrenommerad spelstudio med så få titlar i bagaget.

Jag minns fortfarande hur hypen var stor inför Half Life. Svenska PC Gamer hade stora reportage om spelet och man var riktig triggad! Detta firstperson-spelet påminde om inget annat.

Valve har blivit förbaskat lata som så många andra redan nämnt och de är redan en skugga av sitt forna jag. Blizzard är också en annan spelstudio som jag idag inte håller lika högt även om spel som Overwatch och Hearthstone rönt dem många framgångar.

Permalänk
Medlem

Vad är det öht Valve jobbar på? Man har hört mkt om deras interna strategier där folk fritt roamar mellan projekt.
Men det verkar ju mest bli som denna källan säger, projekt "stöter på problem" och läggs ner?

Vad har egentligen Valve släppt för spel dom 5 senaste åren?
Portal 2 var väl 2011? Left 4 dead 2 var väl typ 2010?
Jag kommer fasen inte på ett enda storspel valve släppt typ 2014/2015/2016?

Permalänk
Medlem

StarWars - Return of the Jedi fick ju en uppföljare tillslut, som var helt ok. Duke Nukem släpptes tillslut även om det inte blev så bra. Även om många år passerat så vägrar jag ge upp.
Hoppas att de väntar på att VR ska bli större eller något.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag som till och med nämner HL3 i min signatur! Ska man ta bort eller hoppas på att spelet släpps iallafall?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad är det öht Valve jobbar på? Man har hört mkt om deras interna strategier där folk fritt roamar mellan projekt.
Men det verkar ju mest bli som denna källan säger, projekt "stöter på problem" och läggs ner?

Vad har egentligen Valve släppt för spel dom 5 senaste åren?
Portal 2 var väl 2011? Left 4 dead 2 var väl typ 2010?
Jag kommer fasen inte på ett enda storspel valve släppt typ 2014/2015/2016?

Var det inte Valve som släppte det är asymmetriska spelet där en spelar ett monster som jagas av en grupp med spelare?
Minns fan inte vad det hette..

Permalänk

Aldrig varit ett HL fan, försökt spela det ett par gånger och senast var det Black Meza.

om ett HL3 hade dykt upp så hade det antagligen sålt men jag hade fortfarande inte tyckt det var ett lockande spel.

förstår inte hypen kring detta ikke spel

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Om det fanns någon chans överhuvudtaget för HL3 så hade det redan släppts nu.

HL2 Ep2 släpptes fasiken för nästan 10 år sedan utan en uppföljare. Är i princip endast ett internet meme om hur Valve inte kan räkna till 3 vid det här laget.

Permalänk
Avstängd

Gillar att Sweclockers inte uppdaterar sin clickbait titel.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

"We Used to Make Games. Now We Make Money."

Are we in the game business, or the money business?

Permalänk
Lego Master

Men vafan. Om de inte pallar göra det själv, sälj rättigheterna till Hollywood och gör en filmjävel av det åtminstone?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

@Jonny Myran: Om du anser att Sweclockers har tolkat artikeln i fråga fel bör du nog kontakta Andre Granroth som skrivit blänkaren här på sajten så att de kan undersöka noggrannare och eventuellt korrigera. Jag tror inte Sweclockers vill sprida felaktiga nyheter.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Men vafan. Om de inte pallar göra det själv, sälj rättigheterna till Hollywood och gör en filmjävel av det åtminstone?

Det står i artikeln att de funderar på just det.

"I don’t think we’ll ever see Half-Life 2: Episode 3, and the cliffhanger conclusion makes Half-Life 3 unlikely as well. The best chance of Half-Life getting a second wind will likely come if J. J. Abrams and Bad Robot can get the Half-Life film to screen. If that comes to fruition, and it doesn’t bomb like almost every game movie before it, maybe, just maybe there’s a chance of Gordon Freeman’s story continuing. Roll your eyes at the movie mention if you want, but how else will this franchise get a pulse again?" (http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2017/01/11/sea...)

Permalänk
Skrivet av LaZi3b0y:

Var det inte Valve som släppte det är asymmetriska spelet där en spelar ett monster som jagas av en grupp med spelare?
Minns fan inte vad det hette..

Tror du menar Evolve? Det är 2k games iaf inte Valve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Märkligt uttalande. Efterfrågan på HL3 kommer inte "dö ut" utan den blir snarare starkare ju mer tid som förflyter. Men nu är det ju heller inget officiellt uttalande så det känns lite skit samma faktiskt.

Jag tror de fattar att det ligger enorma pengar i HL3. Folk skulle köpa och spela det liksom. Det skulle ju vara en AAA-titel.

Samtidigt handlar det inte omnatt tjäna pengar för valve utan att leverera en värdig efterföljare vilket är svårt om team byts ut. Ungefär som att för många kockar gör inte en godare soppa, snarare tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Samtidigt handlar det inte omnatt tjäna pengar för valve utan att leverera en värdig efterföljare vilket är svårt om team byts ut. Ungefär som att för många kockar gör inte en godare soppa, snarare tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror folk blir nöjda bara det blir något. Ju längre de väntar desto mer ökar ju förväntningarna på att spelet skall vara helt överjävligt episkt bra, och då går det inte. Det blir lite som Duke Nukem Forever.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som många här har skrivit så känner jag ingen längtan efter HL3, det har gått för lång tid, företaget verkat ha tappat glöden för att göra renodlade spel, låter som att en hel del folk som var med under ettan och tvåan har försvunnit eller gått vidare till annat. Tyvärr. Det var en besvikelse att dom inte fortsatte så man fick ett avslut men det är vad det är.
Jag är helt okej med att det slutade med ep 2.
Vill inte se ett Diablo 3 av Half-Life.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Snart är det 20 år sen half life lanserades, som för mig va helt ointressant då.
Sen tog det 6 år tills half life 2 lanserades, som för mig även det va helt ointressant.
Fansen borde väl gått vidare och letat efter andra titlar redan för säg en sådär 10 år sen.

Finns inga bättre spel än halflife i den genren. Dagens spel är ju utformade så att vem som helst kan klara de, tips och pilar hit och dit och allt interaktivt blinkar, delvis konsolernas fel, exempel är F.E.A.R, riktigt bra sen blev uppföljarna riktigt kassa då dom utformades till konsol och då måste tydligen allt blinka och ha sig så en 5åring kan spela? I half life fick man tänka själv och lösa problem helt själv och prova sig fram. Om de skulle komma ett hl 3 så är väl risken att även valvet tar bort kravet att tänka själv som alla andra spel i dagsläget.

Jag hoppas jag får uppleva ett nytt HL iaf så dess underbara story får leva vidare och få ett avslut.

Permalänk
Medlem

Släppte min halflife 3 längtan för många år sen. Finns många andra bra liknande spel där ute.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Tror du menar Evolve? Det är 2k games iaf inte Valve.

You are so correct, good sir!

Permalänk
Skrivet av Orisons:

StarWars - Return of the Jedi fick ju en uppföljare tillslut, som var helt ok. Duke Nukem släpptes tillslut även om det inte blev så bra. Även om många år passerat så vägrar jag ge upp.
Hoppas att de väntar på att VR ska bli större eller något.....

Skillnaden är ju dock att ingen gick och väntade på eller ens efterfrågade en uppföljare till VI.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Det kunde man räkna ut med arslet och en krita.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelements:

Skillnaden är ju dock att ingen gick och väntade på eller ens efterfrågade en uppföljare till VI.

Njao, jag gjorde då det, var besviken när man fick veta att den "nya" trilogin var prequel filmer även om det hade ryktats att de skulle just det. Dessutom är det ju bara kolla på hur många olika fortsättningar LucasArts har gett sin välsignelse till tidigare (böcker,Serier,Spel) som sålt verkligt bra, så nog tror jag att fanns ett sug att veta vad som hände sen.

Men egentligen har ju Valve inte sagt mera om HL3 än vad LuasArts hade sagt om Ep7 innan de faktiskt sa att de höll på att göra den....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet