Trådlösa hörlurar - in ear

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar - in ear

Vad köper man idag? Efter att ha rockat iphones egna hörlurar under högskolan känner jag att det är dags för ett par mer rejäla och trådlösa.

Med en budget på ca 1000, helst under, vilka ska man införskaffa sig då?

Ljud är såklart prioritet och att de sitter behagligt i öronen. Försökt hålla koll på CES 2017 och vad som kommer men har haft svårt att hitta efter letande.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt förtjust i Bose QC 20, de har just släppt en uppdaterad trådlös modell som heter Bose QC 30. Dock satsar de väldigt mycket på deras grymma antibrus-system.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

Jag är väldigt förtjust i Bose QC 20, de har just släppt en uppdaterad trådlös modell som heter Bose QC 30. Dock satsar de väldigt mycket på deras grymma antibrus-system.

Och ett par lurar för 3200 passar in på en budget på 1000kr hur?

Till Mr.H hur lång tid åt gången lyssnar du? Vad behöver du för batteritid mellan laddningarna. Vilken sorts musik lyssnar du på och vilken karaktär vill du ha på ljudet?

Edit: Hur känner du för halo's runt halsen? Personligen kan jag inte ha det pga jag kör skjorta med slips/kostym rätt ofta på jobbet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Och ett par lurar för 3200 passar in på en budget på 1000kr hur?

Till Mr.H hur lång tid åt gången lyssnar du? Vad behöver du för batteritid mellan laddningarna. Vilken sorts musik lyssnar du på och vilken karaktär vill du ha på ljudet?

Edit: Hur känner du för halo's runt halsen? Personligen kan jag inte ha det pga jag kör skjorta med slips/kostym rätt ofta på jobbet.

Shaa, tidsgången kan jag tänka mig är ca 1-2 timmar minst. Skulle dock vilja ha möjligheten att använda den några fler timmar vid exempelvis flyg eller dylikt. Men är vanligtvis ingen jätteanvändare av musik. Jag lyssnar faktiskt på allt möjligt, 70-tal till housemusik. Så jag vill ju att hörlurarna ska ge bra bas pga det.

Halos är inget för mig, har samma problem som dig + att jag inte vill ha det

Permalänk

@MrHejgen: Kör ett par liknande lurar (JBL Synchros Reflect BT) som dessa https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/sport/226900-... när jag tränar. Relativt nöjd med både ljudet och batteritiden för att vara ett par trådlösa in ear lurar. Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabdjuret:

@MrHejgen: Kör ett par liknande lurar (JBL Synchros Reflect BT) som dessa https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/sport/226900-... när jag tränar. Relativt nöjd med både ljudet och batteritiden för att vara ett par trådlösa in ear lurar. Kanske kan vara något?

Ska kolla in dem, har sett dem rekommenderas lite här och där så har tänkt på dem faktiskt! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Ska kolla in dem, har sett dem rekommenderas lite här och där så har tänkt på dem faktiskt! Tack!

Har också dessa och jag är nöjd med mina, lyssnar väldigt mycket på ljudbok i dom och känns faktiskt som att jag aldrig laddar dom.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk

Jag har ett par Sony MDR-XB70BT, och är väldigt nöjd med dem också, de passar rätt bra prismässigt och har en bra batteritid

Permalänk
Medlem

Någon som testat JayBird Freedom trådlösa in-ear hörlurar? Elgiganten har rea på dem nu. Kostar 990 kr. 1499 kr annars.
Jag är lite sugen då jag behöver nya.