MFM (Medelålders Feta Män - en härlig gubbcommunity. Typ.) söker hangarounds

Permalänk
Medlem

Ikväll har vi ETGOHÖM (Ett Till Grymt Och Händelserikt Ölswischar-Mecka). Med andra ord ett utmärkt tillfälle för alla nyfikna att se oss från vår sämsta sida. Lägg till oss på steam och sen åker vi!

Spel som är aktuella ikväll är främst CSGO och BF1 med möjligt utrymme för rocket league eller vad som nu dyker upp.

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Ts?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Får se om jag med hittar in. Spelar sporadiskt gta bf1 bf4. 30 och lite småbarnspappamage.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Tjenare, bidde hitrekomenderad av en polare, tänkte se ifall min hydda kvalificerar sig för att få hänga med er!

38 år, kort och rätt lagom tjock, dock endast om magen så ser mer ut som en påse nötter än en dressman modell

Har lirat CS till och från sedan urminnes tider, ungefär sedan de tidiga betorna- MEN inte är jag särskillt bra, vandrar mellan DMG och LEM beroende på vilka ryssar man får spela med när man soloköar.

Hänger gärna på och lirar mer er, addar er på steam.

Ha de gött

Tobbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Adda någon av oss ambassadörer på steam så löser vi det.

Skrivet av hellwheels:

Tjenare, bidde hitrekomenderad av en polare, tänkte se ifall min hydda kvalificerar sig för att få hänga med er!

38 år, kort och rätt lagom tjock, dock endast om magen så ser mer ut som en påse nötter än en dressman modell

Har lirat CS till och från sedan urminnes tider, ungefär sedan de tidiga betorna- MEN inte är jag särskillt bra, vandrar mellan DMG och LEM beroende på vilka ryssar man får spela med när man soloköar.

Hänger gärna på och lirar mer er, addar er på steam.

Skicka gärna ett pm med ditt steam-id också så vi slipper undra vem som addat oss. Stommen bland MFM:s CS-spelare ligger på MGE±2 nivåer så spelar du med oss så får du iallafall känna dig duktig

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Slö som man är så är det ju 5 månader sen jag fick pass.
Får error.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Slö som man är så är det ju 5 månader sen jag fick pass.
Får error.

Vi fick byta ts-server i somras. Jag skickar nya uppgifter i PM.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Är med lite sugen faktiskt måste jag ju säga!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Är med lite sugen faktiskt måste jag ju säga!

Bara att lägga till någon av någon av oss (exempelvis vi som nämns i första inlägget). Skicka gärna ett meddelande så vi vet vem som lagt till oss också

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Lirar ni nå bf1? Behöver lite folk att lira med. Lite av en periodare, i bland mycket, ibland mer. Men gärna med folk man är bekant med.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Låter som ett skönt gäng med bra humor! Jag passar ju även in både på ålder och kroppsform, tyvärr är jag ganska less på fps-spel överlag, det är ett antal år sedan jag spelade något fps alls.
Finns det andra spel ni kör också?

För övrigt så kan jag starkt rekommendera Discord också! Det är helt gratis, enkelt att ställa in, du kan skapa både chat och voice kanaler med olika behörigheter, röstchatten har hög kvalite, du kan se all tidigare chat (även om du nyss joinat), finns till nästan allt (windows, mac, linux är på väg men ej släppt ännu, android och ios. Går även att köra direkt i webbläsaren) etc. etc.
Helt klart värt att kolla upp åtminstonde! https://discordapp.com/ är hemsidan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Lirar ni nå bf1? Behöver lite folk att lira med. Lite av en periodare, i bland mycket, ibland mer. Men gärna med folk man är bekant med.

Till och från, vi är många som har spelet men det har dalat i popularitet.

Skrivet av Zyie:

Låter som ett skönt gäng med bra humor! Jag passar ju även in både på ålder och kroppsform, tyvärr är jag ganska less på fps-spel överlag, det är ett antal år sedan jag spelade något fps alls.
Finns det andra spel ni kör också?

Det finns icke-fps vi spelar också, nu senast har vi exempelvis några som gett sig på HoTS. Men FPS står helt klart högst i kurs.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Måste bumpa denna tråden lite.

Har nu lirat ett 20 tal maps (csgo) med några av dessa snubbar och kan bara säga att det är ett riktigt skönt gäng.

Häng på vet jag!

/Matkoma

Permalänk
Inaktiv

Måste man vara bra på CS för att få vara med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Måste man vara bra på CS för att få vara med?

Det blir ju helt klart roligare för samtliga inblandade om du är ungefär på samma nivå som oss andra. De flesta är på MGE eller någon enstaka rank upp eller ner. Med det sagt så är det en del av oss som knappt spelar CS under perioder.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Har ni någon Discord än?

Permalänk
Medlem

Ingen FB-grupp eller sånt där allt arrangeras eller det är via voice?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Kör ni fortfarande? Förstår inte att jag missat denna. Nu sitter jag här en fredagskväll med vin i glaset, fru och barn sover och inga vänner online på Steam..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Kör ni fortfarande? Förstår inte att jag missat denna. Nu sitter jag här en fredagskväll med vin i glaset, fru och barn sover och inga vänner online på Steam..

Ska vi lira nått? Jag pallar inte koppla in headset tror jag BF1, Titanfall2, GTA5, Counterstrike men där är jag level noob.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ska vi lira nått? Jag pallar inte koppla in headset tror jag BF1, Titanfall2, GTA5, Counterstrike men där är jag level noob.

gick tyvärr och lade mig och kollade på film istället igår. Kör mestadels cs när jag väl sitter ner.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Det här kan ju vara intressant 😁
Mina andra gubbkompisar spelar bara wow... *rolleyes* så jag sitter själv med ryssar o p12:or
Bokmärker och återkommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Detta låter intressant. Mycket av Multiplayer scenen inom olika spelar befolkas av förståeliga skäl av yngre och söker specifikt lite äldre folk att hänga med när IRL datanördarna inte spelar. Jag slänger iväg ett PM så ser vi vart det går!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ingen FB-grupp eller sånt där allt arrangeras eller det är via voice?

Vi har en facebooksida men det är svårt att bli medlem där. Första steget är hänga på vår TS och bli bekant med oss.

Skrivet av archie:

Kör ni fortfarande? Förstår inte att jag missat denna. Nu sitter jag här en fredagskväll med vin i glaset, fru och barn sover och inga vänner online på Steam..

Vi kör, även om intensiteten går upp och ner. Lägg till någon av ambassadörerna (första inlägget ) i steam, släng iväg ett meddelande och titta in på TS någon gång.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Det är aktivitet varje dag och just nu är det 14st inne på TS. 2 femmor CS och 4 som gör annat.

Facebooksidan är "hemlig" så inte folk frågar om att gå med hela tiden. Men där är det aktivitet, speciellt i chatten där det är ett jäkla skrivande hela dagarna.

Vi hade ett LAN i Januari där vi va ca 18st och det va sjukt kul att träffa folket man spelar med.

Jag har varit med sen Oktober och blir kvar så länge jag kommer spela dator.

Permalänk
Medlem

Lade till er på steam. Mitt namn på steam är Paddelicious, hör av er! 30+, lirar massor av spel och är ute efter att ha sköj.

Permalänk
Medlem

Tjenare.
Jag är 40+ och sugen på och leka med er med på min datamaskin.
Steam vaktmstaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuLLaNet:

Tjenare.
Jag är 40+ och sugen på och leka med er med på min datamaskin.
Steam vaktmstaren.

Du är välkommen att leka med oss. Jag verkar inte hitta dig, får försöka lite mer ikväll vid datorn.

Skrivet av VonCraft:

Är gärna med är själv 31år

Du har PM.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Du är välkommen att leka med oss. Jag verkar inte hitta dig, får försöka lite mer ikväll vid datorn*.

Du har PM.

*datan.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Hej på er.
Vilka spel är det som spelas nu?
Kör själv World of tanks och Destiny 2 för tillfället.
Är 37.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Låter som ett underbart gäng, kör ni även PUBG? Har själv
torskat helt för det just nu, dock har mina vänner och dylikar börjat trötta men inte jag..
Är 35.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz