Corsair visar egen gaming-stol på CES 2017

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar egen gaming-stol på CES 2017

Efter ett samarbete med en racingstolstillverkare visar nu Corsair sin första stol riktad mot gamers, där kvalitet och komfort står i fokus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut precis som varenda "gaming" stol där ute och antagligen sämre än en riktig kontrosstol

Permalänk
Medlem

En DXRacer med Corsair logga. Många delar är exakt likadana som till min DXRacer iron.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Inaktiv

Ingen RGB belysning

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Ingen RGB belysning

Nej, men +modellen kanske får vattenkylning.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag blir för varm av att sitta i sådana här stolar men älskar vinkeln på den på översta bilden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tandläkarstol.. Dr.Alban Edition

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag blir för varm av att sitta i sådana här stolar men älskar vinkeln på den på översta bilden.

Det är en grej som jag funderat över, varför finns det inte gaming-stolar som är gjorda för att ventilera bra? Alla ser ut att ha fejkläder som brukar vara rätt isolerande och därmed öka värmen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Buio:

Det är en grej som jag funderat över, varför finns det inte gaming-stolar som är gjorda för att ventilera bra? Alla ser ut att ha fejkläder som brukar vara rätt isolerande och därmed öka värmen.

Mm lite samma här, kör själv med en lagom ghetto IKEA flintan hemma.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00309725/#/1028388...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ser ut precis som varenda "gaming" stol där ute och antagligen sämre än en riktig kontrosstol

Man kan undra varför ingen tar på sig att köpa in rättigheter/samarbete med någon/några producenter utav dessa riktiga kontorsstolar för att "flasha upp dem" samt marknadsföra dessa för gamers. Dvs en ordentlig "gaming-stol".

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Åh jisses....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När kommer en ordentlig sådan där stol med mugghållare?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ser ut precis som varenda "gaming" stol där ute och antagligen sämre än en riktig kontrosstol

Jag provsatt en DX Racer en gång när jag skulle ersätta min 25+ år gamla Be-Ge kontorsstol, blev inte imponerad. Enda fördelen var att den gick att höja/sänka. Att ha kuddar i stället för ett justerbart svank och nackstöd är bara dåligt.
Kanske en helt ok stol för priset men det blev en Kinnarps i stället.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som de där "Noble" stolarna som annonseras på facebook till höger o vänster.

Ser heller inte varför Corsair skulle va bättre än någon annan stol, DXracer/ AKracing.

Har själv en AKracing, galet SNYGGA stolar, men helt tokigt OBEKVÄMA stolar.

Sure, min AKracing är helt underbar att sitta i och även somna i om jag har på mig en riktigt tjock o fluffig dunjacka -.-

Nae, blir o spara till en Kinnarps, de vet vad de sysslar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

En DXRacer med Corsair logga. Många delar är exakt likadana som till min DXRacer iron.

Väldigt likt min DXRacer, förutom loggan förstås:

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Alla tillverkare av gamingstolar vill efterlikna racingstolar med sina modeller, enligt min mening är detta den bilstol som är minst skön att sitta i, speciellt längre stunder.
Så gott som alla biltillverkare har även komfortstolar som är betydligt skönare, varför inte försöka efterlikna dessa istället?

Permalänk
Medlem

Garanterat gjorda i samma fabrik. Kollar man kommentarerna i fabcebookgruppen Swerigs så ser man att corsair lyckats få många fanboys på svenska marknaden. Kommentarer i stil med "denna kommer vara så j*vla mycket bättre än skiten dxracer och akracing producerar" i överflöd

Har själv haft min dxracer king eller vad den heter (tjockismodellen som pallar 150kg). Sitter bättre än i min gamla Jysk-stol, men hade helt klart föredragit en kinnarps eller annan kvalitetsstol över denna. I min mening skulle dessa vara i 2000kr-klassen istället för 3k+ för att kunna rekommenderas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Garanterat gjorda i samma fabrik. Kollar man kommentarerna i fabcebookgruppen Swerigs så ser man att corsair lyckats få många fanboys på svenska marknaden. Kommentarer i stil med "denna kommer vara så j*vla mycket bättre än skiten dxracer och akracing producerar" i överflöd

Har själv haft min dxracer king eller vad den heter (tjockismodellen som pallar 150kg). Sitter bättre än i min gamla Jysk-stol, men hade helt klart föredragit en kinnarps eller annan kvalitetsstol över denna. I min mening skulle dessa vara i 2000kr-klassen istället för 3k+ för att kunna rekommenderas

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske för att medelåldern i den gruppen är 12-14 år......

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Alla tillverkare av gamingstolar vill efterlikna racingstolar med sina modeller, enligt min mening är detta den bilstol som är minst skön att sitta i, speciellt längre stunder.
Så gott som alla biltillverkare har även komfortstolar som är betydligt skönare, varför inte försöka efterlikna dessa istället?

Skönaste bilstolen enligt mig och några av mina vänner är s60, sitter bra i den även i långsträckor.
Kanske vore en grej att biltillverkare gör kontorsstolar och fåtöljer baserad på bilvarianten

Permalänk
Snusfri

Suck, ännu en "gamingstol".
Om man är det minsta händig så är det bästa och billigaste att leta efter en bilstol, gärna från någon Merca, BMW, SAAB, Volvo eller liknande, snida ihop ett underrede som man sedan bultar fast i stolen och benen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Varför ser alla gamingstolar exakt likadana ut? Är företagen helt efterblivna? Kan dom inte designa unika praktiska stolar som inte ser ut som racingstolar istället? Finns det något retard i hela världen som känner sig som en "cool snubbe" i en wannabe racingstol? Blir förbannad på den här skiten.

Permalänk
Medlem

@THB: Det är egentligen ingen dum idé , men om man ska köpa en ny bilstol och göra ett seriöst bygge så drar det iväg till bra mycket mer än 3-4000 kr tyvär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"gamingstol".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av The_Fatrix:

@THB: Det är egentligen ingen dum idé , men om man ska köpa en ny bilstol och göra ett seriöst bygge så drar det iväg till bra mycket mer än 3-4000 kr tyvär.

Finns ingen anledning till att köpa en ny bilstol.
Kolla på länken i mitt förra inlägg, där hittar du stolar i riktigt bra skick från 1500:- och uppåt vilket är en bra mycket bättre investering än en "gamingstol".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Finns ingen anledning till att köpa en ny bilstol.
Kolla på länken i mitt förra inlägg, där hittar du stolar i riktigt bra skick från 1500:- och uppåt vilket är en bra mycket bättre investering än en "gamingstol".

Nej men isf finns det ju ingen anledning att köpa en ny kontorsstol heller, sen behöver man ju ett riktigt bra underrede för att ha en bilstol på med.

Jag gillar konceptet, skulle gärna ha förarstolen från BMW:n inne vid datorn men det är ju knappast billigt om det ska bli fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Skönaste bilstolen enligt mig och några av mina vänner är s60, sitter bra i den även i långsträckor.
Kanske vore en grej att biltillverkare gör kontorsstolar och fåtöljer baserad på bilvarianten

Nu är det iofs inte biltillverkaren som själv gör sina stolar, sen att efterlikna fordonsstolar för kontor finns ju redan.
Både KAB och Be-Ge gör både fordonsstolar och kontors (24h) stolar, men dom är hiskeligt dyra.
Men lite billigare "bilstolar" (komfortmodeller) hade jag gärna sett på marknaden som "gamingstolar".

Permalänk
Moderator
Moderator

@Daemon: När ska den RGB blinkande, vattenkylda med remotekontroll för mikron med Billys pizzabrandingen komma ut undrar jag?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lan:

@Daemon: När ska den RGB blinkande, vattenkylda med remotekontroll för mikron med Billys pizzabrandingen komma ut undrar jag?

Bra fråga, men den med inbyggd toalett kommer nog snart därefter så man inte behöver lämna mitt i viktigaste raiden eller OT-rundan!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Jag provsatt en DX Racer en gång när jag skulle ersätta min 25+ år gamla Be-Ge kontorsstol, blev inte imponerad. Enda fördelen var att den gick att höja/sänka. Att ha kuddar i stället för ett justerbart svank och nackstöd är bara dåligt.
Kanske en helt ok stol för priset men det blev en Kinnarps i stället.

Det finns många trevliga stolar där. Enda nackdelen är att de ofta kostar en hel del. Hittade en jag gillade, den går på 6600:-
https://store.kinnarps.com/produkt/arbetsstol-8784?utm_source...

Permalänk
Medlem

"En av målen med stolen är självklart estetisk skönhet, utan att utsmyckningen ska ta över för mycket."

Nej...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself