Permalänk
Medlem

@scienta opps, jag gjorde nog det.

Dags för nästa förlust, men fick Mark of Excellence och en del annat. Hade en teamkiller på laget en KV-2 (namn MrQaz) som skjöt två i laget och förstörde hela matchen.

Permalänk

@iMatter: @scienta är ju så van att bli skjuten så han har lärt sig att njuta av det nu, du skulle bara höra hur han låter på TS!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@PHJ: Förståeligt. Om allt man är kapabel att göra är att klaga högljutt på något men samtidigt är oförmögen att lägga ned att använda det så blir det ju lätt så.

Hehe jo absolut, men vid någon punkt måste man ju fråga sig om det är värt det.. Dessutom skulle jag vara lite orolig för att bli trollad..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vore kul med lite motstånd, 15 - 0 är ju inte ens någon balans i hela h*lvetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@iMatter: @scienta är ju så van att bli skjuten så han har lärt sig att njuta av det nu, du skulle bara höra hur han låter på TS!

Höll på att skjuta en annan av er också, från cappen på kullen, i en Svensk tier 7-8 TD tror jag, men fick inte ner kanonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iMatter:

@scienta opps, jag gjorde nog det.

Dags för nästa förlust, men fick Mark of Excellence och en del annat. Hade en teamkiller på laget en KV-2 (namn MrQaz) som skjöt två i laget och förstörde hela matchen.
http://image.prntscr.com/image/d5be9deaea5545c390713da6b7007b1b.jpg

Snyggt, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Är spelet kul i en längre tid?

Permalänk
Skrivet av Orly22:

Är spelet kul i en längre tid?

O ja, har lirat sen 2012 med lite uppehåll då och då ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat spelet men har sett videos där Stridsvagn S 103B finns med. Kul med lite svenskt stål också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orly22:

Är spelet kul i en längre tid?

Spelat spelet sedan 2011 med varierande aktivitet men det är bättre betyg än de flesta spel jag kört
Ett roligt väldigt simpelt spel.
Kostar ju inget heller. Om man betalar så kommer du framåt i spelet snabbare men i övrigt ger det inte dig någon fördel mot om du väljer att köra helt gratis.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orly22:

Är spelet kul i en längre tid?

Lirat spelet sen Alphan i 2009 med lite pauser här och där.
Kan vara riktigt kul eller så består ens lag av totalt hjärndöda zombies i 30 matcher i rad.
Så idag spelar jag i stort sätt alltid i platoon, går att påverka matcher mycket mer med 2 andra som man pratar med.

Ett tips om du vill börja så titta lite på guider och se vilken tank som passar dig och börja grinda det trädet, gå inte och köp dig en tier 8 Premium vagn innan du har fått din egna Tier X skulle jag rekommdera så du vet hur man spelar i alla fall.
Sen spara dina tier 6 och 8 för det är de som du kan tjäna mest pengar på. Tier 10 och 9 går man knappt plus på idag.

Sen så sagt kan du spela spelet helt gratis utan att lägga en krona på det, men du får 50% mer XP och Credit om man kör ett premium konto. Kostar 2500 Guld och är ca 80kr i månaden. Så om du har testat och känner att detta spel är verkligen något för dig så skulle jag rekommdera att köra ett premium konto, gör att allt går rätt mycket fortare.

Permalänk
Skrivet av Orly22:

Är spelet kul i en längre tid?

Hur lång tid är lång tid?

En väldigt spännande match: World of Tanks - There Can Be Only One! av The Mighty Jingles.

När man ser en sån här match och tänker, det där ser ju lätt ut, men det där är kanske en på hundra matcher i bästa fall om man är medelbra och då måste man nöta sig upp till den nivån först. Spelet blir betydligt roligare om man lär sig varenda tank och alla dess fördelar och svagheter då vissa bara går att skjuta sönder bakifrån om man ska möta dem beroende på vad man själv kör.

Jag har spelat sen slutet på 2013, att sedan påstå att top tier, alltså tier 10 är roligast eller målet med spelet är upp till var och en att avgöra och det påverkar om det blir kul på längre sikt om man har det som mål, själv anser jag det som slutet och du måste prestera mycket mer än andra för att det ska vara kul eller en tillgång till laget, samtidigt som hela andra laget fokuserar å att slå ut den farligaste först.
Jag har 2 tier 10 och spelar de minst av alla(en är T110E5). Tier 5 till 9 är roligast för mig, samt att jag har en hel del premium tanks som genererar mer silver för varje match vilket är ett plus om man inte vill betala premium konto.
Wargaming gav även bort en ganska värdelös tier V Excelsior till mig och 900 guld(efter utförda missions) när jag hade tagit en paus från spelet i 6 månader eller så förra året, men det beror nog på att jag redan lagt ut pengar i WoT innan.

Jag gillar exempelvis T95 , då den tål hur mycket som helst men är långsammast i spelet, och ibland får man även vara spotter ironiskt nog. E25 som alla hyllar till höger och vänster är ju bara bra om man kan spela den, och sen att mark motståndet ändrades i en patch för några månader sen så nu åker alla omkring på såpa där det är svårare att sikta med de tanks som saknar kanontorn, det känns bara allmänt konstigt jämfört med innan och färdigheten Clutch Braking gjorde ELC AMX helt okontrollerbar. E25 är ungefär lika svår att spela som en ELC AMX fast med vissa fördelar annars var inte den värd pengarna och idag är den absolut inte op(min åsikt). Jag har haft mycket roligare med Strv m/42-57 Alt A.2 till exempel.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Tier 4 och 6 är roligast att spela, i T4 är många blåbär och det finns OP tanks som Matilda, Luchs, M8A1. Hätser och Svenska Derpmaskinen. Har man bara lite stöd kan man få 5-9 kills lätt.

i Tier 6 har man bra armor och annat i jämf med T4, då kan man på rätt karta göra mycket bra ifrån sig. I Tier 8 - 10 har alla, även de spelare som verkar aldrig ha spelat kartan innan, ha en FET kanon och bra armor som man inte kan penna. Då är övertaget med skillen mindre och det är inte lika kul eller lätt att spela. Såg någon igår med usel rating och WR få 5-6 kills i en Scorpion G. Visar väl hur det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

....
Kostar ju inget heller
....

LOL..

Det ända som är gratis är att fastna i spelet och när man väl gjort det öppnar man självmant plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toody:

LOL..

Det ända som är gratis är att fastna i spelet och när man väl gjort det öppnar man självmant plånboken.

Men det går utmärkt om man inte vill eller kan lägga pengar på spelet bara att det tar längre tid att samla ihop credits och XP.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att dekorera kv2 och trädet liksom? Majoriteten av mina giftbox har innehållit små rep kit, med kit etc. Vad ska jag med det till när jag använder de "stora" haha. Barngåvor till nybörjare. Min 2 åriga kusin skulle gilla de grejorna.

Permalänk
Medlem

hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Vad är meningen med att dekorera kv2 och trädet liksom? Majoriteten av mina giftbox har innehållit små rep kit, med kit etc. Vad ska jag med det till när jag använder de "stora" haha. Barngåvor till nybörjare. Min 2 åriga kusin skulle gilla de grejorna.

Uppenbarligen har du inte läst: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/new-year-maratho...

Permalänk

Av att dekorera trädet får du alltså stora repair/aid kits, garage slots, kaffe med dopp, rabatt på svenska td-linjen, female crew med sisterhood of steel samt ett gäng personal reserves.

Ingen tvingar dig dock att dekorera trädet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Vad är meningen med att dekorera kv2 och trädet liksom? Majoriteten av mina giftbox har innehållit små rep kit, med kit etc. Vad ska jag med det till när jag använder de "stora" haha. Barngåvor till nybörjare. Min 2 åriga kusin skulle gilla de grejorna.

Jag är lite nyfiken på vad du tycker skulle vara bra gifts/bonusar?

Själv tycker jag återts jultema var riktigt generöst.
- 5st svenska flickor
- Garageplats
- Ordentlig rabatt på svenska TD's
- Stor hög med personal reserves
- Massa consumables
- Själv fick jag även en M46 patton som bonus för att jag köpte guld.

Allt utan att man behövde grinda speciellt hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Tier 4 och 6 är roligast att spela, i T4 är många blåbär och det finns OP tanks som Matilda, Luchs, M8A1. Hätser och Svenska Derpmaskinen. Har man bara lite stöd kan man få 5-9 kills lätt.

i Tier 6 har man bra armor och annat i jämf med T4, då kan man på rätt karta göra mycket bra ifrån sig. I Tier 8 - 10 har alla, även de spelare som verkar aldrig ha spelat kartan innan, ha en FET kanon och bra armor som man inte kan penna. Då är övertaget med skillen mindre och det är inte lika kul eller lätt att spela. Såg någon igår med usel rating och WR få 5-6 kills i en Scorpion G. Visar väl hur det är.

Så du menar att sitta i OP tanks i tier 4 o skjuta på nybörjare är mer skill än att spela ut andra spelare i högtier?

Det är ju högtier som skillen kommer in och är högst avgörande i lågtier är det ju hur lätt som helst och ingen skill alls.

Permalänk
Medlem

Finns en ganska ok deal på premium inne hos oss som kör WGs Hardcore men den fungerar ju i sandlådan också... 😉

https://eu.wargaming.net/shop/wowp/main/5470/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Hmm, nu senaste veckan har jag lite problem med strv 103 b. När jag står i snipermode och rör på "siktet" i sidled fram och tillbaka så förflyttar sig den bakåt lite hela tiden. Står man tex vid sidan av en sten så kan man till slut inte sikta på samma bäring som i början. BMina hjärnspöken eller?

Permalänk
Medlem

@Dynggrovisen: Stämmer. Tanken rör sig bakåt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

@Dynggrovisen: Stämmer. Tanken rör sig bakåt.

Så kan det ju inte vara meningen att det ska fungera?

En mindre "bugg" dom missat eller något som kan vara svårt fixa med "fysiken"?

Inge större problem men endast senaste veckan jag upplevt detta.

Permalänk
Medlem

@Dynggrovisen: Jag tror det är något vi får leva med. Ta vilken annan tank som helst och rör dig bara i sidled, "vicka" mellan A och D, så ser du att tanken rör sig framåt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Dynggrovisen: Jag tror det är något vi får leva med. Ta vilken annan tank som helst och rör dig bara i sidled, "vicka" mellan A och D, så ser du att tanken rör sig framåt.

Det skiljer ju rätt mycket mellan olika vagnar. Tyskarna är väl de som i princip bara roterar när man svänger. Inte framåt eller bakåt.

Att svenska TDs långsamt tar sig baklänges kanske är en defensiv funktion. Kan man röra sig bakåt in i buskarna igen utan att kamouflagenätet avaktiveras.

Permalänk
Medlem

Av det jag har kunnat se av gamla filmer så kan inte stridsvagn S göra en korrekt centrumsväng. D.v.s. att egna bandet går framåt när det andra går bakåt. Istället bromsar föraren ena bandet och låter det andra sköta svängen, följden av det blir att vagnen just likt de ryska kommer flytta på sig en mindre mängd om du från stillastående försöker göra en centrumsväng. Så även om det kan vara irriterande så verkar det vara helt historiskt korrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Det skiljer ju rätt mycket mellan olika vagnar. Tyskarna är väl de som i princip bara roterar när man svänger. Inte framåt eller bakåt.

Att svenska TDs långsamt tar sig baklänges kanske är en defensiv funktion. Kan man röra sig bakåt in i buskarna igen utan att kamouflagenätet avaktiveras.

Camonätet fungerar hela tiden du är i siege mode för övrigt, även när du kör runt så.

Precis köpt T57 Heavy förresten, riktigt kul att spela men oj vad folk fokuserar på en... taskigt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."