Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Alexander7938: Betalar du för att bo hemma?

Inte en krona! Ser därför hundpassningen som min betalning, betalar dock mycket hellre typ 1000 kr (skilda föräldrar) än att behöva passa byrackan. Har annars en timlön på ungefär 8kr som tack för hundpassningen, kan även hända att de sparar mat ifrån middagen när man kommer hem, annars brukar jag handla egen mat.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar till vansinne om jag ska köpa denna https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/hp-ome...

Kan få loss den för 5990 kronor.. men har verkligen inget behov av den förutom att jag älskar prylar så har en inre strid med mig själv så här på arbetet kan vi säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Sitter och funderar till vansinne om jag ska köpa denna https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/hp-ome...

Kan få loss den för 5990 kronor.. men har verkligen inget behov av den förutom att jag älskar prylar så har en inre strid med mig själv så här på arbetet kan vi säga...

Då låter det ju som idioti. En HP dessutom.

@Alexander7938: Då är det bara att se glad ut. Alternativet är ju att flytta ut, och det kostar bra mycket mer än 1000 kronor per månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på ifall mitt hyreskontrakt blir förlängt eller inte.... löper ut i januari och får inget svar från hyresvärden

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Inte en krona! Ser därför hundpassningen som min betalning, betalar dock mycket hellre typ 1000 kr (skilda föräldrar) än att behöva passa byrackan. Har annars en timlön på ungefär 8kr som tack för hundpassningen, kan även hända att de sparar mat ifrån middagen när man kommer hem, annars brukar jag handla egen mat.

Tyvärr men du låter som en barnrumpa som borde lära sig att ta eget ansvar och skaffa eget boende eller sluta gnälla.

Permalänk
Medlem

@Alexander7938: En sak med att bli vuxen är att ibland göra saker man inte alls har lust att göra men som ska göras. Som att t.ex. passa en hund. Men visst man har all rätt att bli sur för att man måste göra något man inte alls har lust att göra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Alexander7938: En sak med att bli vuxen är att ibland göra saker man inte alls har lust att göra men som ska göras. Som att t.ex. passa en hund. Men visst man har all rätt att bli sur för att man måste göra något man inte alls har lust att göra.

Precis! Mina päron lever i bekvämlighet och orkar inte låna ut huset en kväll, dom borde verkligen växa upp! Jag har inga problem att passa hunden, jag behöver inte betalt och det gör inget om det inte finns matlåda när jag kommer hem, för dom har det minst lika stressigt som jag! Men när pappa säger tvärt nej och inte ens ger mig chansen att skicka ut hans kärring till fru som ändå bara skulle kolla TV hela kvällen, då blir jag jävla förbannad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Tyvärr men du låter som en barnrumpa som borde lära sig att ta eget ansvar och skaffa eget boende eller sluta gnälla.

Tyvärr så låter du oerhört korkad, men vad vet jag, jag har ju bara läst två rader på ett forum om en tråd som handlar om enbart gnäll och tror mig veta allt om dig, snälla gå och lägg dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Flytta ut då? Det låter som en rimlig motprestation att du får passa deras hund mot att du får bo gratis och t.o.m. ibland får mat lagad åt dig.

Gällande att du inte får låna huset, kan det inte vara relaterat till din rattfylla..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Flytta ut då? Det låter som en rimlig motprestation att du får passa deras hund mot att du får bo gratis och t.o.m. ibland får mat lagad åt dig.

Gällande att du inte får låna huset, kan det inte vara relaterat till din rattfylla..?

Jag går faktiskt i planerna om att göra just det! Fick nu en anledning och det var att hans fru vill vara hemma. Jag ser också det som en rimligt jobb för att få bo gratis, dock något för mycket vilket är varför jag får en liten peng ibland!

Dom har sagt anledningen - kärringen är för lat. Svarade då med om jag också får vara för lat för att passa hunden och han sa självklart får du det, men kag vill inte vara dryg och vet hur jobbig hunden är sä tänker ändå passa den.

Men men någon dag ska jag ju ta hand gamla gubben, gäller att vara snäll mot sina barn så man inte hamnar i en låda som ålderdomshem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuru:

Drabbats av någon form av ångest och inte kunnat käka normalt på över en månad nu. Kan inte längre käka ute med folk eller ens med familjen för den delen utan att plötsligt börja må illa vilket gjort att den sociala delen av livet tagit sig en smäll. Oroar mig för hur det ska gå när jag ger mig ut i arbetslivet (Om det här nu håller i sig) då jag inom snar framtid är färdig med min utbildning.

Det kommer att gå över, tänk på vad det är i den situationen som får dig att må illa. Är det när det är mycket folk? Känns det som att alla tittar på dig? Orolig över att skämma ut dig?

Permalänk
Avstängd

Jaha... Då hade farfar gått bort. Träffade honom senast förra påsken och kände på mig då att det är sista gången jag ser den mannen.

Helt underbar människa som mitt jag till stor del bygger på. Stor tillgång i min barndom och han var så bra med ungar.

עליו השלום

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

@Alexander7938 Jag förstår din frustration med att passa hunden. Ibland är det tyvärr bara att bita i det sura äpplet och ställa upp för sin familj.

Vi skaffade hund när jag var typ 10-12 och hade den några år (tills jag var 16 kanske?) och jag sa från början att om familjen vill skaffa hund så får dom inte lägga ansvaret på mig för jag är inte intresserad. Jag sa att jag kunde ställa upp och passa han om jag ändå är hemma och så men vi skrev ett kontrakt på att jag INTE skulle bli tvingad att gå ut med hunden. Gissa vem som fick ta ut hunden i slutändan när syrran blev tonåring och hade annat för sig?

Nämner det ibland på skoj till päronen och dom skrattar bara och säger att det inte är ett bindande kontrakt för jag var under 18.

Nu i efterhand så är det klart att hunden blev en familjemedlem osv och mina föräldrar skämmer bort mig lite med låg hyra och mat.

Livet blir bättre! Spara så mycket pengar du kan så har du råd att flytta snart och starta ditt eget liv på riktigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

@Alexander7938 Jag förstår din frustration med att passa hunden. Ibland är det tyvärr bara att bita i det sura äpplet och ställa upp för sin familj.

Vi skaffade hund när jag var typ 10-12 och hade den några år (tills jag var 16 kanske?) och jag sa från början att om familjen vill skaffa hund så får dom inte lägga ansvaret på mig för jag är inte intresserad. Jag sa att jag kunde ställa upp och passa han om jag ändå är hemma och så men vi skrev ett kontrakt på att jag INTE skulle bli tvingad att gå ut med hunden. Gissa vem som fick ta ut hunden i slutändan när syrran blev tonåring och hade annat för sig?

Nämner det ibland på skoj till päronen och dom skrattar bara och säger att det inte är ett bindande kontrakt för jag var under 18.

Nu i efterhand så är det klart att hunden blev en familjemedlem osv och mina föräldrar skämmer bort mig lite med låg hyra och mat.

Livet blir bättre! Spara så mycket pengar du kan så har du råd att flytta snart och starta ditt eget liv på riktigt!

Låter väldigt likt min situation, men jag har egentligen inga problem att gå ut med hunden - vi är ju en familj som ställer upp för varandra. Men det är precis därför, att jag inte får låna huset en kväll, som gör mig så jävla förbannad för det känns som om dom inte uppskattar hur mycket arbete jag lagt ner på att passa hunden. Bor ju bara där varannan vecka så när jag är hos morsan måste jag skippa gym innan jobbet och vakna tidigt för att hinna till pappa innan hon bitit sönder alla möbler (tog nyligen sönder mina finskor för 2 lök).

Dom verkar inte vilja att jag också vill ha tillställningar ibland, men jag vet att min pappa har en ratt i ryggen och egentligen är det bara hans fru som vägrar, min pappa skulle sagt ja. Om mina framtida barn skulle kommit fram och frågat om de fick låna huset en kväll för fest skulle jag tycka att det var en jättebra idé och kolla ifall jag och frugan kan hitta på något, eller varför inte be dem göra något för mig som ett tack?

Fick nyligen låna morsans lägenhet i tre dagar för att ha lan, inga problem där. Får till och med kanske låna min plastfarsas hus istället nu, tro mig det är min pappas kärring till fru som har en skruv lös.

Tycker faktiskt synd om farsan, älskar honom mer än något och ser verkligen upp till han, han vill ju jättegärna att jag också ska ha det roligt och skulle utan tvekan låna ut huset en kväll men han har tyvärr en stor ratt i ryggen...

Ska börja lämna lite skit här och var så jag tvingar fram en konfrontation, hon tror hon är läskig när hon blir arg (hon skriker som en stucken gris åt sin son för minsta lilla), jag har aldrig fått ett vredesutbrott men hoppas jag blir helt jävla galen, skriker som en idiot och slår sönder hela min dörr eller något då kanske hon slutar terrorisera vårt hem och får respekt för oss som bor med henne!

Men jag är inte bitter!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare en router som verkar närma sig döden. Från att fungera felfritt för tre dagar sedan har den börjat tappa mottagningen till och från för att medans jag skriver detta flippa till och från typ 1 gång i minuten. Har gått igenom 3 nervsammanbrott under 10 minuter bara för att komma försöka komma till det här forumet.

Finns fan inget mer irriterande än nätverk som inte kan bestämma sig. Fungera eller DÖÖÖ!!! så jag slipper sitta i den här limbon av extrem irritation och lycka hela tiden!!!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Så i år har 4-5 byggnader häromkring brunnit upp, däribland ett sågverk & en gammal anrik herrgård, samtliga anlagda & nu börjas det tydligen tändas på bilar också (kan ju vara självantänd om man vill vara lite naiv).........jävligt vettiga saker folk har för sig alltså......

Bara några meter från mitt hus med, med träd & buskar som sträcker sig från bilen till mitt hus så hade bilen blivit övertänd så skulle det kunna sträckt sig till mig hus...helvete att jag inte såg vilka det var, märkte det först när blåljusen dök upp utanför vardagsrummet....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Navicula:

@Alexander7938 Det är nog dags att sluta vara en bortskämd unge och skaffa eget boende, speciellt med tanke på att du kör grovt rattfull, hjärntvättar dina vänner med spiritualism och en massa annat konstigt du haft för dig här på forumet de senaste åren. Orkar inte gå in på allt, du minns säkert själv. Man kan ju undra varför den där "frugan" inte är förtjust i dig.

Skaffa ett jobb, planera pendling, flytta, inred ditt hem, laga mat, diska, tvätta kläder, städa, spring ärenden, betala räkningar, uppträd civiliserat och föregå med gott exempel. Där har du obligatoriska life-achievements, bocka av och du är på god väg Att bo hos föräldrar som vuxen är tamejfan patetiskt, vi har så många förmåner i Skandinavien som hjälper oss att skapa egna liv.

Förutom att alla inte har råd/kan att flytta hemifrån vid 18.
Men nog fan ska han sluta gnälla.

Permalänk
Medlem

@Alexander7938: Stackars liten. Låter som att din farsas fru är den vettiga, som inte lånar ut huset till en busunge som uppenbarligen inte kan hantera alkohol än.

Din syn på saken kommer garanterat att ändras och ditt uttalande om att låna ut ditt hus till dina barn så att de kan festa hejvilt, ja det kan vi ju sätta en peng på och höras om resultatet om några år

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Alexander7938: Stackars liten. Låter som att din farsas fru är den vettiga, som inte lånar ut huset till en busunge som uppenbarligen inte kan hantera alkohol än.

Din syn på saken kommer garanterat att ändras och ditt uttalande om att låna ut ditt hus till dina barn så att de kan festa hejvilt, ja det kan vi ju sätta en peng på och höras om resultatet om några år

Tyvärr har du fel, hur kan du vara så säker om min situation när du bara läst några rader gnäll?

Fel igen! Skillnaden mellan dig och mig är att jag vill att mina barn ska lita på mig, inte behöva smyga runt med planer på vad de egentligen ska göra. Jättebra att de delar med sig om att de vill ha fest, än att de gör det i smyg och jag inte kan ha någon översikt under kvällen. Nä du, ska kanske bli diktatorfarsa som skäller ut sina egna skapelser och undrar vem det är som gjort dem så vridna. (Hint; det är omgivningen, mest föräldrarna, som har byggt deras personlighet).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Personligen så anser jag att köra rattfull är oförlåtligt och jag förstår inte varför din arbetsgivare skulle vilja sätta en kriminell som skiftledare.

Själv är jag lite bitter över att jag blivit sjuk. Jobbar natthelg den här helgen. Halsen var lite krasslig igår men jobbade ändå alla tolv timmarna inatt. Vaknade för typ en timme sedan och mådde inge vidare. Visst, hade det varit på liv och död så hade jag kunnat jobbba inatt men tolv timmar i varm och högljudd fabrik med feber, huvudvärk, och föryklning hade inte varit så kul. Surt att man missar en dags lön också, det blir någon tusenlapp mindre på lönen :/

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Bo hemma gratis för passa en hund hade varit nice.
Sen har ju dock växt upp hos min mor som har kennel, så passa 1 hund är knappast jobbigt på något sätt eller vis.

Prova passa 20, där det även finns valpkullar som ska ha specialgjord mat flera gånger om dagen.

Ha lite folk över borde inte vara en big deal tycker jag men i slutändan är det så, det är inte ens eget boende då får man också följa reglerna som gäller.

Finns bara en lösning, flytta, något man borde göra om man kan också istället för bo hemma

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd delvis rensad*

Gott folk, tänk på §1 - Trivsel och respekt, ni behöver inte gilla varandra men i era diskussioner så vill vi inte se pajkastning. Det är lätt att saker går överstyr och trådar spårar, ta en extra vända och fundera på hur ni skriver inlägg.

Undvik stötande formuleringar även när ni uttrycker en negativ åsikt, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Låter väldigt likt min situation, men jag har egentligen inga problem att gå ut med hunden - vi är ju en familj som ställer upp för varandra. Men det är precis därför, att jag inte får låna huset en kväll, som gör mig så jävla förbannad för det känns som om dom inte uppskattar hur mycket arbete jag lagt ner på att passa hunden. Bor ju bara där varannan vecka så när jag är hos morsan måste jag skippa gym innan jobbet och vakna tidigt för att hinna till pappa innan hon bitit sönder alla möbler (tog nyligen sönder mina finskor för 2 lök).

Dom verkar inte vilja att jag också vill ha tillställningar ibland, men jag vet att min pappa har en ratt i ryggen och egentligen är det bara hans fru som vägrar, min pappa skulle sagt ja. Om mina framtida barn skulle kommit fram och frågat om de fick låna huset en kväll för fest skulle jag tycka att det var en jättebra idé och kolla ifall jag och frugan kan hitta på något, eller varför inte be dem göra något för mig som ett tack?

Fick nyligen låna morsans lägenhet i tre dagar för att ha lan, inga problem där. Får till och med kanske låna min plastfarsas hus istället nu, tro mig det är min pappas kärring till fru som har en skruv lös.

Tycker faktiskt synd om farsan, älskar honom mer än något och ser verkligen upp till han, han vill ju jättegärna att jag också ska ha det roligt och skulle utan tvekan låna ut huset en kväll men han har tyvärr en stor ratt i ryggen...

Ska börja lämna lite skit här och var så jag tvingar fram en konfrontation, hon tror hon är läskig när hon blir arg (hon skriker som en stucken gris åt sin son för minsta lilla), jag har aldrig fått ett vredesutbrott men hoppas jag blir helt jävla galen, skriker som en idiot och slår sönder hela min dörr eller något då kanske hon slutar terrorisera vårt hem och får respekt för oss som bor med henne!

Men jag är inte bitter!

Skickades från m.sweclockers.com

Du har naturligtvis helt rätt.
Din far och din plastmorsa borde ju givetvis inse detta faktum och supporta dig och inte irritera dig med ovidkommande saker som hyra och mat eller städning.
Du har ju mycket viktigare saker som dig själv att fixa.
De borde ju givetvis inse detta. Detta lidande borde ju få dom att ge dig veckopeng som ersättning för ditt lidande.
Eller hur?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

***bort/mod*** (trams/§1.5 /screamin-daemon, moderator)

Nu när du säger det så..
Är det ju självklart mycket bättre att du tar över huset, att du givetvis får hålla i pengarna är ju självklart. Fast tror du inte du kunde bygga dom en liten hundkojja lite undanskymt ? Du behöver ju någon som servar dig med mat och städning, sen kan du ju även ta ut hyra för hundkojjan.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tyvärr har du fel, hur kan du vara så säker om min situation när du bara läst några rader gnäll?

Fel igen! Skillnaden mellan dig och mig är att jag vill att mina barn ska lita på mig, inte behöva smyga runt med planer på vad de egentligen ska göra. Jättebra att de delar med sig om att de vill ha fest, än att de gör det i smyg och jag inte kan ha någon översikt under kvällen. Nä du, ska kanske bli diktatorfarsa som skäller ut sina egna skapelser och undrar vem det är som gjort dem så vridna. (Hint; det är omgivningen, mest föräldrarna, som har byggt deras personlighet).

Skickades från m.sweclockers.com

Jag planerar då att lära mina barn att det är skadligt med alkohol och att man inte ska dricka det, men den tanken har uppenbarligen inte slagit dig alls. Men visst, "farsan som alltid köper ut" är ju också en titel (Y)

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta
Min pappa har aldrig haft den diskussionen, bara sagt att det är något man får göra när man blir äldre - samtidigt som han såklart söp sig dyngrak varje tillfälle han fick. Har aldrig sett pappa ha en bra fylla. Min farfars bror dog av alkoholism, min morfar var alkoholist, alla mina morbröder är eller var alkoholister.

Igår raggade chefen upp mig under en AW, ingen ångest över det men känns bara så jävla skumt! Har ju noll känslor för henne så man får hoppas att hon känner samma, finns väl ändå några förmåner med att hoppa i säng med chefen? Hoppas på det åtminstone... X)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

@scienta
Min pappa har aldrig haft den diskussionen, bara sagt att det är något man får göra när man blir äldre - samtidigt som han såklart söp sig dyngrak varje tillfälle han fick. Har aldrig sett pappa ha en bra fylla. Min farfars bror dog av alkoholism, min morfar var alkoholist, alla mina morbröder är eller var alkoholister.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inte övervägt att bli nykterist i så fall? Alkoholism har en starkt genetisk komponent.. och dessutom känns din rattfylla som en varningsklocka för framtida problem istället för en enskilt dum händelse.

Permalänk
Medlem

God morgon! Själv är jag bara trött men det löser sig nog med morgonkaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

***bort/mod*** (trams/§1.5 /screamin-daemon, moderator)

Nja, det är ju du som vill detta och dig det handlar om. försöker bara ge dig ett stöd i din svåra situation.
Själv tycker jag nog att du borde visa din far detta, så han kan bättra sig, eller nått.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

@scienta
Min pappa har aldrig haft den diskussionen, bara sagt att det är något man får göra när man blir äldre - samtidigt som han såklart söp sig dyngrak varje tillfälle han fick. Har aldrig sett pappa ha en bra fylla. Min farfars bror dog av alkoholism, min morfar var alkoholist, alla mina morbröder är eller var alkoholister.

Skickades från m.sweclockers.com

Då förstår jag om du inte har fått en hälsosam bild utav alkoholen och inte lärt dig vad "måttligt" drickande innebär. Detta är kanske något du borde söka hjälp och prata om. Även om du inte ser det som ett problem idag så kanske det blir i framtiden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather