Problem med Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Problem med Sound Blaster Z

Har ett problem med mitt Sound Blaster Z ljudkort och undrar om någon stött på något liknande, hittar inte riktigt något alls när jag söker på Google.

Mitt problem är att ibland när jag byter mellan hörlurar/högtalare så blir ljudet konstigt, ibland som om man är under vatten eller bara väldigt förvrängt sen några sikunder senare bara skriker det ut statiskt ljud ut hörlurarna/högtalarna till den nivån att jag tror mina högtalare har gått sönder, jag har väldigt låg volym på etc men det här skiter i allt och bara vrålar så det kan väcka döda.

Låter nästan som en biltuta fast mycket högre ton.

Skickat till Creative's support men veckar inte fatta något.

Permalänk
Medlem

Kan det vara mjukvaran till ljudkortet som håller ordning på vad du sätter i kontakterna som blir förvirrat (byter exempelvis för fort)? Kommer det upp popup med vad du gör?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Kan det vara mjukvaran till ljudkortet som håller ordning på vad du sätter i kontakterna som blir förvirrat (byter exempelvis för fort)? Kommer det upp popup med vad du gör?

Kommer inte upp något alls. Igår så satte jag mig vid datorn efter jag ätit och hade haft Overwatch nertabbat, sätter på mig hörlurarna och tycker ljudet i lobbyn är konstigt när jag tabbar tillbaka och för en gång skull så hörde jag vrålet komma för det började lågt för en gång skull så jag han och dra ur hörlurarna.

Så igår hade jag inte bytt mellan högtalare/hörlurar och det hände iaf, jag har inte hibernate eller något sånt påslaget på datorn så det enda som händer när jag går ifrån datorn är att skärmarna blir svarta.

Det händer inte hela tiden heller, ibland kan det gå 1-2 veckor mellan varje gång.

Permalänk
Medlem

Kontrollera att moderkortets ljud är inaktiverat i BIOS och avinstallera dess drivrutiner i Windows om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE