Permalänk
Medlem

Nybyggd dator får ingen bild

Tjena! byggt en redigeringsdator till en polare som det gått ganska kasst med och vänder mig en ytterligare gång till er!

från början startade datorn inte alls och vi konstaterade att det var för att det var för gammla bios på moderkortet. så vi skickade kortet till komplett och dom fixade biffen.

nu när vi skulle testa med nya biosen så startade datorn men ingen bild på skärmen. testade att flytta grafikkortet till en annan slott men samma sak där, testade att ta ur kortet och köra på moderkortet men ingen skillnad. (grafikkortets fläktar stannar en stund efter uppstart, vet inte om det är så att dom går igång när den blir varm eller om det är knas?)
skärmarna använder Displayport så jag fick för mig att stoppa i TVn med HDMI och då fick vi bild och kom in i bios.

vi stoppade i en ssd och en usbsticka och installerade W10. när allt var klart och vi kom in i windows så kom en liten standard ruta upp som frågade om vi ville leta efter drivrutiner online och så fort jag tryckte på kryss så frös allt och en rand med artifakter kom upp längst upp.
startade om datorn men ingen bild kom upp.

är så jävla trött på alla motgångar är det någon här som kan hjälpa en nåb?

specs:
i7 6900k
Gigabyte X99P SLI
MSI GeForce GTX 1070 8GB Armor OC
Samsung 750-Series EVO 500GB
Samsung 750-Series EVO 250GB
WD Blue Low Power 1TB 7200rpm 64MB
Kingston HyperX 4GB (1x4GB) DDR4 2133MHz CL14 Fury Black 8st
Corsair CX750M 750W
Fractal Design Define R5 Titanium
DELL U2415

PS: ska testa med ett annat grafikkort imorn men tänkte om ni kommer på något annat sålänge

Permalänk
Medlem

Har ni dubbelkollat att ramminnena sitter på rätt platser?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

rätt minnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireRed:

Har ni dubbelkollat att ramminnena sitter på rätt platser?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av johnny karlberg:

rätt minnen?

har fyllt ut alla ramplatser

Permalänk
Medlem

annat grafikkort gav ingen bild

Permalänk
Medlem

ska testa med 1 minne nu

Permalänk
Medlem

1 minne spelade ingen roll.
kan tilläga att datorn startar om sig 1 gång efter uppstart sen är den igång