Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det är rätt få platser som dygnets lediga timmar spenderas på. Datorhörnan och sängen är väl vad jag spenderar mest tid vid, alltid trevligt med utrymme men så kostar det ofta också.

Det är vad jag har plats med. En säng, datorhörna och en TV.

Skrivet av anon5930:

Får ni några problem med exempelvis matos och liknande i era datorer? Det märks när man gör rent köksfönstret att det är en hel del "skit" i luften från matlagning och liknande.
Nu kör jag förvisso en laptop i köket sedan ett år tillbaks eller så men det är samtidigt inte ett system jag bryr mig speciellt mycket om och heller inte haft koll på hur den tål placeringen.

Bästa lösningen på matos problemet: Smörgåsar! Sen är det ingen fröjd att laga mat med 2st uråldriga spisplattor i en liten kokvrå

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrQke:

@anders190: Ett levande ljus och lite led belysning är ett måste i dessa härliga mörka tider. Bra för ögonen och själen.

Så sant, själv har jag turen att ha gångavstånd till jobbet så får iallafall ett par minuter ljus på lunchen. Gör väldigt mycket faktiskt, även om det gärna fått vara lite mer än så. Värst är det när det är bart på marken, är ju ett evigt mörker typ.

Min orkide som jag har vid datornhåller på att ska till att blomma så har en liten påminnelse om att ljusare och behagligare tider väntar, även om det fortfarande är ett par månader kvar.
Borde kanske prova med levande ljus också, jag är rätt dålig på att använda sådanna.

Skrivet av Frozensweetness:

Det är vad jag har plats med. En säng, datorhörna och en TV.

Bästa lösningen på matos problemet: Smörgåsar! Sen är det ingen fröjd att laga mat med 2st uråldriga spisplattor i en liten kokvrå

Det är ju ändå det viktigaste, samt badrum och kök förstås hehe. Får du plats med en soffa? Snudd på att jag gör det själv ens.

Hehe, det har du ju rätt i förstås.
Med kokvrå kan jag förstå att man lätt drar sig för att laga mat. :/

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det är ju ändå det viktigaste, samt badrum och kök förstås hehe. Får du plats med en soffa? Snudd på att jag gör det själv ens.

Soffor är överskattade!
provade det där med soffa när jag flyttade in. Då fick man klättra över saker för att ta sig fram i lägenheten nu har jag istället en fåtölj som stundvis agerar som "stället där arbetskläderna hamnar så fort man kommer innanför dörren efter en arbetsdag"

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem
Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Helt i min smak!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Focusrite och Yamaha HS7. Krävs inte så mycket mer!

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snyggt! Trevligt med lite växter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Riktigt snyggt! Trevligt med lite växter!

Tackar! Och ja verkligen, växterna var det som fattades tyckte jag.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Helt i min smak!

Ja verkligen!

Jag gillar också detta. Dessa högtalare står på inköpslistan, dock långt ner i prioriterad ordning... =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag gillar också detta. Dessa högtalare står på inköpslistan, dock långt ner i prioriterad ordning... =/

Snyggt! Förhoppningsvis så kommer dem högre upp i listan snart

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord, inte någon vacker kabeldragning än, men snart fixat så

Bildlänk fixat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ibbe1234:

Mitt skrivbord, inte någon vacker kabeldragning än, men snart fixat så

http://imgur.com/GTqxOxf

Ett tips är att länka bilden direkt med [img] taggar. Då syns den direkt i tråden.

Jag gör det åt dig för att underlätta för de andra, mycket trevligt skrivbord!

EDIT: Eftersom du har ändrat din länk så tar jag bort bilden från mitt inlägg så att jag inte kan ta åt mig äran av misstag.

Permalänk
Medlem

Fixar en ljus bild snart !

Permalänk
Medlem

@huttala: Tack för tips Skrivbordet är ett gammalt Kinnarps, som jag sågat ner, slipat, och färgat med vit lackfärg

/Ibbe

Visa signatur

ASUS Z390 Prime // Intel i5 9600k // Gigabyte RTX 2070 Super // RM 850 Gold // Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB // Kingston 1TB M.2 // Corsair Carbide 270R

HUAWEI MATE 20 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

Ett tips är att länka bilden direkt med [img] taggar. Då syns den direkt i tråden.

Jag gör det åt dig för att underlätta för de andra, mycket trevligt skrivbord!

http://i.imgur.com/GTqxOxf.jpg

Jag kan även tipsa om Firefox-tillägget Imagus som kan visa bilder i länkar, thumbnails och annat i ett litet fönster på befintlig sida. Upptäckte själv den rätt nyligen och är en sån där sak jag undrar hur jag överlevt utan innan: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/imagus/

Permalänk
Medlem

Nya skärmen anlände idag (LG 34UM94C-P), ska fixa och dona lite med bordet när jag har köpt grejer (kabeldragning, genomförningar osv), då uppdaterar jag!

Permalänk
Proffsmobbare

Snickrade ihop ett nytt skrivbord i helgen, resten av setupen är bara temporär.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Fått flytta in förrådet då dottern numera har vårt 3e rum och sover i. Lite trångt och varmt , men tycker det funkar efter jag fick platsbyggt ett skrivbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sideburns:

Fått flytta in förrådet då dottern numera har vårt 3e rum och sover i. Lite trångt och varmt , men tycker det funkar efter jag fick platsbyggt ett skrivbord.

http://i.imgur.com/wY3dJfW.jpg

http://i.imgur.com/EzZOZoh.jpg

Snyggt! Kan man få en bild med lite mer översyn på hur stor yta du har att jobba med? Sitter i samma sits som dig just nu nämligen, den tredje är på G. Så inom 1-2 år ryker kontoret.

Permalänk
Medlem

Room Tour

@korbevel: Kul att se samma setup by accident när man kollar trådar här på Sweclockers! Pratade med svåger om just din setup. Köpte precis likadana högtalare åt grabben till hans hemmastudio. Galet snygga och körs från en Scarlett 2i2. Mycket prydlig setup!

Visa signatur

i7 6700K@4.5Ghz, EVGA1080Ti Ftw3, Asus Z170-A, Corsair LPX 3000Mhz DDR4, Fractal Define S, Philips Fidelio X2, Schiit Magni+Modi. NZXT Aio X62 monterad med NZXT Kraken G12 på GPU. Noctua NHD15 kyler CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Snyggt! Kan man få en bild med lite mer översyn på hur stor yta du har att jobba med? Sitter i samma sits som dig just nu nämligen, den tredje är på G. Så inom 1-2 år ryker kontoret.

Är längst in i förrådet. Har 2 st lagerhyllor på högersidan. De täcker lite av skrivbordet men det var ytan jag hade att jobba med. Stör mig inte av hyllan nämnvärt, men har kompisar som varit förbi som blev tokiga efter någon minut.

Skrivbordet är 800mm djupt och 1200mm brett. Skulle vilja ha högtalarna lite mer vinklade innåt, men mer än så här går inte. Sålde av mina 2 st 24" och skaffade en 34" 21:9 i stället. Har en gammal 19" på högersidan för spotify och Aida64. IKEA-hyllan fick jag korta in på längden, flytta lådorna mer mot mitten och vända dom upp och ner samt skruva upp den underifrån i stället. Blev perfekt för att ställa ljudkortet i mm.

Ska försöka få upp någon form av belysning. Har led-slingor på lösmeter som jag tänkte få upp bakom skärmen för indirekt ljussättnign av skrivbordsytan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Är längst in i förrådet. Har 2 st lagerhyllor på högersidan. De täcker lite av skrivbordet men det var ytan jag hade att jobba med. Stör mig inte av hyllan nämnvärt, men har kompisar som varit förbi som blev tokiga efter någon minut.

Skrivbordet är 800mm djupt och 1200mm brett. Skulle vilja ha högtalarna lite mer vinklade innåt, men mer än så här går inte. Sålde av mina 2 st 24" och skaffade en 34" 21:9 i stället. Har en gammal 19" på högersidan för spotify och Aida64. IKEA-hyllan fick jag korta in på längden, flytta lådorna mer mot mitten och vända dom upp och ner samt skruva upp den underifrån i stället. Blev perfekt för att ställa ljudkortet i mm.

Ska försöka få upp någon form av belysning. Har led-slingor på lösmeter som jag tänkte få upp bakom skärmen för indirekt ljussättnign av skrivbordsytan.

http://i.imgur.com/midV3BY.jpg

http://i.imgur.com/FKfBMyI.jpg

http://i.imgur.com/PQ8V5wS.jpg

Vad är det för skrivbord ? (utan hyllor)

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Vad är det för skrivbord ? (utan hyllor)

Allt är byggt hemma. Köpt materialet från svärfars snickeri, men bordsskiva, högtalarstativ, hyllor (utom ikea-insatsen) och kabelränna har jag fixat själv. Mått precis efter utrymmet där det står.

Permalänk
Medlem

Färdiginflyttad!

Permalänk
Medlem

@careface: Ditt ärkesvin, är det HD800s? Tjusigt tillhåll i vilket fall, kul med lite annat än räta vinklar och LED-ljus.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Proffsmobbare

@careface Grym hörna! Riktigt läcker blandning av cement och trä, sen är allt med Joey Roth såklart en direkt tiopoängare!

Permalänk
Medlem

@careface: Tyckte jag såg den på Reddit idag! Fyfan va snyggt och stilrent med trä, inget blaskigt vitt överallt.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

@careface: Ditt ärkesvin, är det HD800s? Tjusigt tillhåll i vilket fall, kul med lite annat än räta vinklar och LED-ljus.

Stämmer bra, tack så mycket!
Det är vårt vardagsrum, så LED är förbjudet, tycker det är lite tacky ändå om jag ska vara ärlig så mig gör det inget.

Skrivet av Laine:

@careface Grym hörna! Riktigt läcker blandning av cement och trä, sen är allt med Joey Roth såklart en direkt tiopoängare!

Tackar, ja, det började med betong, sen såg jag Joey Roth collaben med Grovemade och så hade jag mitt tema!

Skrivet av MrQke:

@careface: Tyckte jag såg den på Reddit idag! Fyfan va snyggt och stilrent med trä, inget blaskigt vitt överallt.

Jag tyckte också det började bli lite tråkigt när precis varenda kotte har vitt från Ikea med fakeplantor. Men jag har velat ha betongbord sedan jag började planera min "setup", det var liksom det enda jag var säker på redan från början.
Tack så mycket.

Edit: Inget illa ment om någon gillar vitt från Ikea med fakeplantor såklart, det var bara en generell hint gentemot subredditen /r/battlestations, smak är subjektivt.

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt riktigt snyggt! Älskar naturmaterial som trä och sten/betong tillsammans med lite grönska och snygg elektronik!

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4