Sämsta spelköp 2016!!

Permalänk
Medlem

Sämsta köpet var Battlefield 1. Tråkigt och ooriginellt, man hade kunnat göra så mycket mer med första världskriget (var av den anledningen jag köpte det). Däremot är det snyggt.

Battlefront var jag också besviken över, blir väldigt fort enformigt. Och så saknar jag singleplayer, finns så mycket bra storys man jag göra i Star Wars universumet.
Hoppas Battlefront 2 får en bra singelplayer med bra narrativ.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Inte köpt så mycket spel under 2016 så jag får också säga battlefront, tröttnade riktigt fort.
Trots att jag älskar starwars.

Permalänk
Medlem

Civilization 6.
Inget fel på spelet i sig men av någon anledning har jag knappt spelat det sedan jag köpte det (typ 3-4h totalt) och så fick jag en gratis kod för just det spelet när jag senare köpte nytt grafikkort, totalt meningslöst spelköp mao.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jochman:

Tänkte säga nya Mirrors Edge, men det vann jag i en tävling så det går ju inte. I alla fall att göra en uppföljare på ett spel där det är näst intill magiskt stämningsfullt att springa om kring och få det att bli småtråkigt att springa omkring.. hur gör de ens?

Andra möjliga tävlande:
Fallout 4 - jag borde verkligen lära mig att jag inte gillar Bethesdas rollspel. Får tatuera in det på armen till nästa Elderscrolls släpp.

Odin Sphere Leifthrasir - Säkert ett bra spel om man gillar estetiken men jag tycker att allt är så satans fult. Vet inte ens hur det gick till när jag valde att köpa det. Kommer ihåg att jag aktivt valde bort det till ps2. Bor det en galen människa i mig som gör spelinköp?

Vad gäller sista spelet, är det samma problem som för mig kanske? Jag älskade JRPG's på 90-talet och tidigt 00-tal men allt idag känns fel och tilltalar mig inte, med ett fåtag undantag. Men suget efter fler, nya, titlar gör att jag då och då provar något nytt och så gott som alltid blir besviken.

Permalänk
Testpilot

Sämsta som jag köpt har helt klart varit Fallout 4, utan tvekan.

Jag har knappt lagt mer än 20h på spelet. Tycker spelet är helt ospelbart utan mods faktiskt - Och modsen tar nästan lika lång tid att få igång med varandra som den tiden jag spelat totalt.
Storyn var så ointeraktiv och ointressant som det kan bli i ett AAA-spel, side-missions var repetetiva, basbyggar funktionen var min favorit del - Men igen, nästan helt värdelös utan en massa mods som lägger till assets och diverse verktyg så som terraforming.

Andra spel jag köpt som jag sätter Fallout 4 mot i jämförelse;
-Witcher 3 + expansions (faktiskt köpt det 2 gånger.. först via GOG och sedan via Steam för cloud save).
-Några Humblebundles
-Rayman Legends
-Dragon Age: Inquisition
-Batman: Arkham Knight
-Just Cause 3
-Zombie Army Trilogy (grymt kul i Co-op)
-Overwatch
-Cities Skyline: After Dark (expansion)
-Sedan en del JRPG's till min Playstation samling (PS1>PS4)

Men av alla dessa så är Fallout 4 helt klart den värsta investering jag gjort, önskar jag kunde göra en refund.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Umm, snacka om att "sämsta spelköp" tolkas olika

Brukar själv mäta i kr per nöjd timme. Har man lagt 10h+ på ett spel och kallar det dåligt så är man väl en självplågare. Eller arbetslös.

2016 års vinnare: Assassin's Creed IV: Black Flag. Det lät bra på papperet ivaf.

jag mäter också så menberor väl på speltyp också. tex om ett onlinespel likt bf1, overwatch, cs, tf2 etc bara håller en underhållen i 10 timmar anser jag de är dåligt.
får man däremot 10 timmar i ett singleplayer spel som inte kostar 600kr tycker jag de är väl spenderade pengar. har tex 50 timmar i gemcraft, kostade 10€ på steam men fick de för 1-2€

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

När man ser ett grymt snyggt och atmosfäriskt spel och sen visar det sig vara en walking simulator! Kommer inte på några namn har gått på den där fällan så många gånger, har lärt mig att dubbelkolla.
Paniken när man bombar space och shift och det visar sig att man inte kan hoppa över trottoarkanter eller röra sig mer än sakta.

Permalänk

Har köpt väldigt få spel i år (så går det när man är fast i Path of Exile). De enda jag köpt är följande (med Steam-speltid och pris inom parantes):

  • Factorio (80h, 14€)

  • Stardew Valley (52h, 14€)

  • The Witness (21h, 37€)

  • Fallout 4 (7h, 38€)

Fallout 4 vinner denna medalj helt överlägset (jag älskade alla de andra på listan). Det var inte bara stelt och ointressant, det hade det sämsta UI:t för sin tid jag någonsin varit med om. UI:t gjorde ensamt att jag bestämde mig för att inte starta spelet innan en UI-mod dök upp som gjorde inventory management ok. Vet inte om det dök upp något till slut.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med ovan talare angående Fallout 4. Såg verkligen fram emot det och jag köpte det direkt efter att jag hade byggt en ny dator. Det blev ungefär 20h totalt och jag försökte verkligen pressa mig igenom det, ty det gick icke. Det var helt enkelt "meh".

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Senaste CoD med MW2 remaster. Vetifan varför jag fick för mig att köpa skiten. För det är verkligen ren skit, sämsta porten jag kört sen jag vet inte vad. Spelet är helt dött.

Glömde bort att IW är bedrövliga devs.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

@Mange43: EXAKT samma här. SW:Battlefront är ett dött spel efter första expansionen.

Hissar även RÖD FLAGG för Warhammer 40,000: Eternal Crusade. Hade kunnat bli så bra, blev så fullständigt värdelöst.

Permalänk

Battlefield 1

Permalänk
Medlem

Intressant att många av er nämner Fallout 4, då det är just det spelet jag tänkte börja med efter min paus ifrån datorspel(ca 8-10år).

Finns det någon chans att rädda spelet med moddar och vilka anser ni att man måste ha?

För att inte gå helt oft så kan jag säga att Just Cause 3 till Xbox one är det sämsta, troligen det sämsta spelet jag spelat på Xbox då det verkligen är ospelbart pga lagg och laddningstider och faktiskt en av anledningarna till jag jag nu investerade i en speldator.

Kan ju också hända att Fallout 4 är årets absolut sämsta inköp för mig, vem vet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

CS:GO..
må ju kanske inte vara ett aktuellt spelsläpp för i år, men köpt det i år så.

Spelat totalt 4 timmar på hela året och nu minns man varför man vart så less på det på 1.6 tiden.
Totalt slöseri med tid i ett enformigt springandes med en j-vla massa gnäll.

Spela mot bottar så slipper du i alla fall gnället. Jag själv spelar hellre singelspel (alla spel) för att slippa en massa bessewissers som försöker säga åt en hur jag ska spela

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har massa vänner som spelar Overwatch och jag spelar främst Multiplayer FPS spel, men trots det så hatar jag det. Så fruktansvärt tråkigt! Så det blev årets sämsta köp.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har inte handlat så många spel när jag tänker efter.

Men måste nog säga Steep.
Hade skit kul i betan så köpte Gold edition för 800 spänn har spelat max nån timme. Vilket skräp. Undrar om jag var påverkad hela betan xD

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Just Cause 3. Det var roligt i början, men det blev väldigt upprepande efter bara ett par missions

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Även jag förundras över att så många säger Fallout 4, var riktigt kul enligt mig. 78timmar spelade och det är på första omgången, kommer säkerligen bli fler!

Sett överlag har 2016 varit ett sjukt bra spelår. Witcher 3, Dishonored 2, Watch dogs 2, Final Fantasy XV, Gears of war 4, Dues Ex, ja listan kan nog göras lång och alla spel har haft sin charm.

Ska jag dock utse sämsta spelet så hamnar det nog på Darkest Dungeon, läste om spelet och tyckte det verkade awesome, men blev ganska snabbt trött och lessnade. Tror jag har 2-3timmar spelade. dock gav jag inte många kronor för det....

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

CS:GO..
må ju kanske inte vara ett aktuellt spelsläpp för i år, men köpt det i år så.

Spelat totalt 4 timmar på hela året och nu minns man varför man vart så less på det på 1.6 tiden.
Totalt slöseri med tid i ett enformigt springandes med en j-vla massa gnäll.

Själv sitter man här med 1500h på ca 2 år och alla andra spel man köpt sen dess var helt i onödan (bortsett från Overwatch).

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Witcher 3! Vilken fullständig besvikelse, inte alls det RPG som det sades vara. Mest överhypade spel sedan Skyrim, hype förstör verkligen.

Permalänk

Har köpt en hel hög med spel i år, både till Xbox one och PC:

Witcher 3
Battlefield Hardline
Battlefield 1
Starwars Battlefront
Planet coaster
Planet annihilation
The division
Fallout 4
Final Fantasy XV
Mafia 3
Forza Horizon 3
Dragon age: Inquisition
Deus Ex: Human Revolution
Wolfenstein: The new order
Mad Max
Squad

Jag kan nog fortsätta i all evighet men dessa hade jag i huvudet.
Alla av dessa är mer eller mindre AAA-spel och fruktansvärt ospelbara vid release eller helt enkelt fruktansvärt tråkiga.
Har nog genomsnitt lagt 1h per spel.

Spelet jag spelat mest år 2016 måste nog vara Rainbow Six: Siege.

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

BF1 alla gånger. Tycker inte att det var värt mina pengar.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Xcom2

Var bara sjukt tradigt och stressigt jämfört med 1an, försökte verkligen komma in i spelet och testade vissa mods, men de gjort spelet för lätt istället. Tycker de förstörde hela receptet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Måste vart Dont Starve :D. Lite gammalt kanske men jävlar vad det sög hårt. Konstant letande efter mat och huggande av trä och psyket som föll ner som en sten. Max 2-3 timmar av desperat försök av gillande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The division
Punkt

Permalänk
Medlem

Jag måste nog slå ett slag för The Division. Jag tänkte lite naivt att så enformigt kan det inte vara.. Det var det. Spring dit, skjut 200 fiender, döda bossen, åh jag fick en dålig drop, slå på repeat på alla andra uppdrag.
Sen blir jag redigt förbannad varenda gång tågf*nskapet kommer rullandes i BF1, men det är säkert coolt om man heter Nils-Junior och är tolv år gammal. Jag är nog för gammal för sådanthäringa.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Automagisk betalning och förlängning ett år av EVE online
Har inte startat det på ett gäng månader
Försökte annullera .... nixpix gick inte
Åja lade in training kö för massa månader framåt , får se om EVE börjar locka igen
(Och nu har jag sagt upp abbonemanget)

Bästa köp går till BF1 ..... strax över 100 timmars spelande och många många fler blir det , klart värt priset , klart bästa Battlefield hittils

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Battlefield 1 mest för att jag insett att gubbreflexerna har på allvar börjat träda i kraft.

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem

No Mans Sky, sämsta spelet 2016!

Nu fick jag dock alla pengar tillbaka av Steam så jag hade lite tur. Men fan va dåligt det spelet är. Och utvecklaren Hello Games förtjänar inte att få sålt ett enda exemplar till.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)