Permalänk
Medlem

Extra passande med rött och grönt ljus såhär i juletider

Riktigt bra jobbat!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hehe jag vet att ni är nyfikna på slutresultatet, men jag är perfektionist, och har väntat ivrigt på alla paket från posten! Men inom väldigt kort kommer slutresultatet ( IKVÄLL LÄGGER JAG UPP BILDEN PÅ DET FÄRDIGA RESULTATET) hehe!

Här kommer en bild till dig @simon02 med RIKTIGT fina grejer för att väcka nyfikenheten! Stort tack till vännerna på @elgiganten!

https://s14.postimg.org/5j4gyk59d/image.jpgimage

Håll koll ikväll!

Med vänlig hälsning, Salle

Blackwidow är grymmmma!!!!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@salar5555:
Underbart och hoppas datorn blir så bra som han bara önskar, spelar bort de jobbiga stunderna.
Håller tummarna för att han och andra i hans situation får bli en gammal skrynklig pensionär

Om någon i närheten av Munkfors/Värmland
behöver hjälp med dator relaterade frågor så finns jag här, inspirerad av denna tråd

tack för att ni finns, tror på människan igen

Vart fick du tag i dödskalle skruvarna?

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nepo:

Vart fick du tag i dödskalle skruvarna?

Typ dessa?
http://21052.shop.textalk.se/data/komponenter/ovrigt/article-...

google: thumb screw skull

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

hur hittar man till "simonstiftelsen"?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Yes, tackar
Sjukt snygga får bli ett par till nästa bygge.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Har datorn blivit levererad?
Inga bilder?

God Jul Simon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Har datorn blivit levererad?
Inga bilder?

God Jul Simon!

Datorn är levererad igår Bilder kommer inom kort.
Salar ska bara sammanställa dom som har varit med och bidragit till datorn.
Simon blev väldigt väldigt glad

Permalänk

Tack Salar och alla andra, nu är speldatorn levererad!

Det finns fantastiska medmänniskor med stora hjärtan en av dessa är Salar Rangkeshan som tog initiativet att bygga en speldator till min son . I lördags så kom Salar och installerade den och lämnade även alla andra tillbehör du kan drömma om. Simon fick även presenter och lyckönskningar från andra sweklocker medlemmar som jag kommer att få en lista på namnen inom kort bl a "Nepo" Ristic och Elgiganten. Jag har en överlycklig son som också.vill tacka sin bonuspappa Daniel som.drog igång.allt detta genom.att.lägga.ut en.tråd.på forumet på sweclocker utan dig så skulle inte detta goda ha hänt.
Tack ännu en gång till Salar <3 och alla andra härliga människor som varit så generösa och lyckönskat min son på ett så fint vis
Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott nytt År <3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212085254832963&set...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simons mamma:

Det finns fantastiska medmänniskor med stora hjärtan en av dessa är Salar Rangkeshan som tog initiativet att bygga en speldator till min son . I lördags så kom Salar och installerade den och lämnade även alla andra tillbehör du kan drömma om. Simon fick även presenter och lyckönskningar från andra sweklocker medlemmar som jag kommer att få en lista på namnen inom kort bl a "Nepo" Ristic och Elgiganten. Jag har en överlycklig son som också.vill tacka sin bonuspappa Daniel som.drog igång.allt detta genom.att.lägga.ut en.tråd.på forumet på sweclocker utan dig så skulle inte detta goda ha hänt.
Tack ännu en gång till Salar <3 och alla andra härliga människor som varit så generösa och lyckönskat min son på ett så fint vis
Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott nytt År <3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212085254832963&set...

Den länk funkar inte att ser på? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havsbris:

Den länk funkar inte att ser på? :/

Misstänker att inlägget som länkas inte är offentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Misstänker att inlägget som länkas inte är offentligt.

Precis vad jag tror.

Permalänk
Medlem

I lördags så var det äntligen dags!
Jultomten kom tidigt i år och hälsade på hos Simon
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag där Salar och hans kusin Musse som kom med julklappar och blev bjudna på middag efter en lång resa. Det var en lycklig kille som somnade tidigt på söndags morgon

Jag vill skicka ett jättetack till @salar5555, sweclockers medlemmar, @DreaparN, @anon193054, @Elgiganten, @Gigabyte, @Webhallen och alla andra som har varit med och bidragit till Simons dator och en andra dator som har blivit byggd.
Jag har inte namnen på alla som hjälpt till men Salar kommer att posta en mer utförlig lista på vilka som har varit med och förgyllt Simons liv.

Tusen tack och God Jul och Gott Nytt år från Simon, Maria och Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

I lördags så var det äntligen dags!
Jultomten kom tidigt i år och hälsade på hos Simon
Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag där Salar och hans kusin Musse som kom med julklappar och blev bjudna på middag efter en lång resa. Det var en lycklig kille som somnade tidigt på söndags morgon

Jag vill skicka ett jättetack till @salar5555, sweclockers medlemmar, @DreaparN, @dix_xib, @Elgiganten, @Gigabyte, @Webhallen och alla andra som har varit med och bidragit till Simons dator och en andra dator som har blivit byggd.
Jag har inte namnen på alla som hjälpt till men Salar kommer att posta en mer utförlig lista på vilka som har varit med och förgyllt Simons liv.

Tusen tack och God Jul och Gott Nytt år från Simon, Maria och Daniel

http://i.imgur.com/NA5zQny.jpg
http://i.imgur.com/5VzPwln.jpg
http://i.imgur.com/lVjjdjJ.jpg
http://i.imgur.com/h8xwwcP.jpg
http://i.imgur.com/BuMRpWl.jpg

Älskar jobbet du gör för Simon!!! Hoppas verkligen att du blir vald till årets medlem! Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 76FELIX:

Älskar jobbet du gör för Simon!!! Hoppas verkligen att du blir vald till årets medlem! Håller tummarna!

Det ska han bli, helt klart. Och självklart en egen lämplig titel under sitt namn! Det måste de väl bara fixa.

Vi får hoppas att stiftelsen sätter fart och även insamlingen till barncancerfonden i Simons namn.

@Simon02, du får bara spela i 23 timmar per dygn! Sova är viktigt

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

blir det något Galleri av detta? så man får se ordentliga närbilder osv?

God jul @Simon02 !

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

@salar5555
@Simons mamma
@Simon02

Ahh så fint, har missat att följa detta och blir så glad av att se alla som ställer upp.
Synd dock att jag inte hann bidra på något sätt, eller kanske kan jag?
Med förhoppningar att allt ska gå bra för Simon den kommande tiden så skulle jag, med mammas tillåtelse, vilja bjuda Simon på en biljett till dreamhack winter 2017.
Kanske kan det vara en morot för honom att ha något att se fram emot och kunna ta med sin fina dator för träffa en massa likasinnade

God jul på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simons mamma:

Det finns fantastiska medmänniskor med stora hjärtan en av dessa är Salar Rangkeshan som tog initiativet att bygga en speldator till min son . I lördags så kom Salar och installerade den och lämnade även alla andra tillbehör du kan drömma om. Simon fick även presenter och lyckönskningar från andra sweklocker medlemmar som jag kommer att få en lista på namnen inom kort bl a "Nepo" Ristic och Elgiganten. Jag har en överlycklig son som också.vill tacka sin bonuspappa Daniel som.drog igång.allt detta genom.att.lägga.ut en.tråd.på forumet på sweclocker utan dig så skulle inte detta goda ha hänt.
Tack ännu en gång till Salar <3 och alla andra härliga människor som varit så generösa och lyckönskat min son på ett så fint vis
Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott nytt År <3

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212085254832963&set...

Önskar er också en God Jul & ett Gott nytt år!!!

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

hatten av. verkar bli ett rejält bygge

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk

Dreamhack 2017

@TubularBoy: Det låter ju som en jättekul grej att kunna se fram emot, jag ska prata med Simon så hör jag av mig!
Önskar er alla fina sista dagar på 2016.
Do good = Feel good
Maria <3

Permalänk
Medlem

winter

@TubularBoy: tack skulle gärna vilja gå med en kompis om du skulle kunna fixa det

Permalänk
Medlem

Fyfan va fint gjort av alla som varit med och bidragit till detta, helt klart årets grej 2016 för mig.

Jag tvekar inte en sekund på att du grejar detta Simon, stay strong och ha ett fint 2017

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Helt otroligt! Så kul att se!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon02:

@TubularBoy: tack skulle gärna vilja gå med en kompis om du skulle kunna fixa det

Se PM.

Permalänk
Medlem

AMAZING! Keep up the good work !!

Visa signatur

Laptop: HP z-book studio g3. i7-6830HQ.-32GB DDR4.-2x512GB nvme SSD RAID 0. thunderbolt 3

PC projekt : i5 4series, 32GB ram, 2x intel 500gbSSD, 4TB storage, 2x TITAN BLACK SLI, still building with a budget on 4000 kr

Permalänk

Do Good insamling till Barncancerfonden!

Hej,
Simon är verkligen super nöjd med sin fina monster dator och den har används flitigt

Nu går vi in i den tuffaste delen av behandlingen, högdosbehandling och 3 månader isolering väntar!
Har registrerat en insamling via barncancerfonden som jag kallar Do Good!
Det behövs pengar till ytterligare forskning så därför startar jag som mamma till denna insamling till Barncancerfonden.
Skänk själv en slant eller gör en insamling på din arbetsplats! Ditt namn kommer att synas med på listan över de som stöttat denna insamling men inte vilket belopp du skänkt! Tänk på att din gåva kommer att göra skillnad!

Dela gärna <3

https://www.barncancerfonden.se/1309416260/

<3 Maria, Simons mamma

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Permalänk
Medlem

@Simons mamma: Hoppas att Simon kan sitta mycket vid datorn när han behandlas, så att tiden går lite fortare. Hoppas också att insamlingen blir lyckad, det behövs mycket pengar till forskningen. Någon gång måste de lyckas bota denna läskiga sjukdom. Självklart så skänkte jag till insamlingen.

Ett tips till alla andra som känner att de inte har råd att skänka pengar, sälj dina överblivna delar och skänk dessa pengar. Eller om ni är lite yngre och bor hemma, få föräldrarna att skänka lite till denna insamling.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

<3 Tack!

@Lagers: Tusen tack för din gåva och omtanke det kommer verkligen att göra skillnad!

<3 Maria

Permalänk
Skrivet av Simons mamma:

Hej,
Simon är verkligen super nöjd med sin fina monster dator och den har används flitigt

Nu går vi in i den tuffaste delen av behandlingen, högdosbehandling och 3 månader isolering väntar!
Har registrerat en insamling via barncancerfonden som jag kallar Do Good!
Det behövs pengar till ytterligare forskning så därför startar jag som mamma till denna insamling till Barncancerfonden.
Skänk själv en slant eller gör en insamling på din arbetsplats! Ditt namn kommer att synas med på listan över de som stöttat denna insamling men inte vilket belopp du skänkt! Tänk på att din gåva kommer att göra skillnad!

Dela gärna <3

https://www.barncancerfonden.se/1309416260/

<3 Maria, Simons mamma

Ber om ursäkt att jag drar upp en tråd såhär när den har varit tyst sålänge, men jag följde både @burner72 's tråd han skapade första gången och frågade om tips på hur man skulle klunna få bidrag, och följde även den här tråden men då jag bor så långt bort och datordelarna jag hade då inte var till någon nytta att skänka så ger jag givetvis nu ett bidrag till samlingen!

Hoppas simon kämpar på och att han blir bättre! hade varit skönt att höra hur det går för er, men det är kanske inget man vill Outa i en tråd. Och det förstår jag

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"