Ultrabook/notebook för programmering

Permalänk

Ultrabook/notebook för programmering

Hej!
Har en jobblaptop som är rätt stor och tung. Vill ha en lätt och smidig dator som jag kan ha i soffan och sängen typ för att programmera på och kolla lite youtube.
Använder dockercontainrar en hel del, ett gäng program öppna samtidigt och ibland lite tyngre IDE'n så det bör vara lite krut i den.
Är Zenbook 3 och Dell XPS vettiga? Finns det några bra alternativ? Priset är skitsamma.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av rackarpelle:

Hej!
Har en jobblaptop som är rätt stor och tung. Vill ha en lätt och smidig dator som jag kan ha i soffan och sängen typ för att programmera på och kolla lite youtube.
Använder dockercontainrar en hel del, ett gäng program öppna samtidigt och ibland lite tyngre IDE'n så det bör vara lite krut i den.
Är Zenbook 3 och Dell XPS vettiga? Finns det några bra alternativ? Priset är skitsamma.

Är också på jakt efter en ultrabook och har fastnat för zenbook 3 och XPS. Om priset inte är viktigt så skulle jag definitivt köra på en XPS. Överväg även macbook; inte så prisvärda för prestandan men antar att du vill ha en ultrabook för jobb snarare än spel.

Permalänk

@Saddl3r: Ja jobb är prio.
Har använt Windows hela livet, men tanken har slagit mig att prova mbp.

Visa signatur

Sent from my Commodore 64

Permalänk
Medlem

Linus Tech Tips har reviews både på XPS och MBP, värt att titta på!

XPS 13 (2015)
XPS 15 (2016)
MBP (2016)

Permalänk
Medlem

Lenovos yoga / Thinkpad yoga är mycket bra

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk

Står mellan dessa, lutar åt Asusen. Vad tror ni?

Dell XPS 13 9360 (KF8D1) 15 430:-
Asus ZenBook 3 UX390UA-GS031T 19 990:-

Senaste recensionen jag hittade http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.671770/asus-zenbook-3-test

Visa signatur

Sent from my Commodore 64