Rätt att returnera lurar efter provlyssning? (djservice.se)

Permalänk
Medlem

Rätt att returnera lurar efter provlyssning? (djservice.se)

Tja, funderar på att fynda ett par nya lurar på djservice.se.
Då jag inte har möjlighet att provlyssna just den modellen undrar jag om man har rätt att skicka tillbaks dom efter att man lyssnat på dom en dag eller två?
Antar att det är som jag hoppas men behöver säkerställa det.
Har läst på lite men tycker inte det framgår så klart alls faktiskt.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Antar att du skulle kunna nyttja ångerrätt inom 14 dagar.
https://www.hallakonsument.se/angerratt
Kanske inte det snyggaste att göra rent moraliskt, men inget direkt fel.
När jag köpte gaming glasögon för ett tag sedan, då frågade jag om jag fick prova dem innan jag köpte, i butik.
Då öppnade han i butiken paketet och lät mig testa på plats, köpte dem direkt efter att jag fick testa dem.
Lite svårare att göra så via nätet dock haha, men skadar aldrig att fråga.

Permalänk
Medlem

Är upp till butik och det ska stå då du köper.

Kommer ihåg att jag köpte ett par creative lurar på webhallen. Satt riktigt illa på mitt huvud och ville lämna åter (använda i max 20 min). Det var tvärstopp då webhallen såg på hörlurar som hygeinartikel. Nu var detta något år sedan och kanske ändrat.

Men kolla med butiken om man får öppna och lyssna. Har inte haft det problemet med någon annan är just webhallen.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

Skrivit och frågat dom nu. Är modellen Ultrasone PRO 900 jag funderar på, 2249kr verkar som en bra deal med tanke på att dom kostar 3700 och uppåt i andra butiker. Det enda jag är osäker på är hur pass vass diskanten är. Om man pungar upp så mkt cash för ett par lurar vill man ju va nöjd lxm. Tänker att jag inte hinner provlyssna dom innan dom tar slut i lager eller höjs i pris igen.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

Har du någon stans att prova dom snart (inom 14 dagar) så kan du ju beställa lurarna, få hem dom, inte öppna, åka iväg och prova. Gillar du dom inte då kan du skicka tillbaka ditt oöppnade paket.