Permalänk
Medlem

fick hem mitt pok3r bord idag, men kan faen inte hitta hur jag programmerar det, är jag synskadad tro?

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Ni som bygger egna tangentbord, var får ni tag på switchar, keycaps och backplate? Funderar på att bygga ihop ett 60% MX Clear tangentbord och har redan alu case.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni som bygger egna tangentbord, var får ni tag på switchar, keycaps och backplate? Funderar på att bygga ihop ett 60% MX Clear tangentbord och har redan alu case.

Förutom aliexpress och ebay skulle jag rekommendera dessa:
Mekanisk
Falbatech
Har köpt brytare från 7bit på DT, funkar bra, men kanske känns lite knepigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Förutom aliexpress och ebay skulle jag rekommendera dessa:
Mekanisk
Falbatech
Har köpt brytare från 7bit på DT, funkar bra, men kanske känns lite knepigt

Tack, ska kolla in dessa ställen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LINJEinc:

fick hem mitt pok3r bord idag, men kan faen inte hitta hur jag programmerar det, är jag synskadad tro?

Bruksanvisningen kanske kan vara till hjälp?

Permalänk
Medlem

@anon257891

Tackar, ska kolla

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Märkte just att pok3r RGB med blå brytare redan är slutsålda på maxgaming, tur man hann få tag i sitt exemplar

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av radikalrädisa:

Märkte just att pok3r RGB med blå brytare redan är slutsålda på maxgaming, tur man hann få tag i sitt exemplar

sj köpte man ett med svarta brytare, annars hade nog sambon kastat ut en

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Hallå! Håller på med första hemmabygget (beställt och löda ihop, så inget fantastiskt avancerat!). Blev lång leveranstid på keycaps så tänkte att jag kunde smörja lite brytare i väntan. Är det någon som har några tips på smörjmedel? Får bilden av att man behöver en rätt liten pensel och ganska fast smörjmedel som inte riskerar att rinna.

Tack så mycket!
/Jonas

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

sj köpte man ett med svarta brytare, annars hade nog sambon kastat ut en

Haha jag frågade min sambo om hon var okej med att jag investerar i ännu ett tangentbord med blåa (hade ett ducky med blåa i ett par år innan jag köpte pok3r) och hon sa att det inte störde henne nämnvärt

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk

@anon257891: Underbart! Tack. Satt på mobilen på tåget så hade lite svårt att söka. Väldigt kul med Likör47, livsfarligt för plånboken att följa sådant.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Någon som vet var man kan få tag på hyfsat billiga cases till Phantom PCB? Fick tag på en PCB, men hittar bara alucases och är mindre sugen på att lägga ner 1500kr på ett då brädan mest kommer användas som reserv och switchtestare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Någon som vet var man kan få tag på hyfsat billiga cases till Phantom PCB? Fick tag på en PCB, men hittar bara alucases och är mindre sugen på att lägga ner 1500kr på ett då brädan mest kommer användas som reserv och switchtestare.

Det är ju dessvärre skitdåligt med TKL-cases Hittade ett i akryl på gon för 70 amerikanska pengar + frakt, men ytterst tveksam till om det passar. Det känns som att försöka hitta en slaktbräda ála typ QFR är det bästa alternativet - men det kräver lite kapning av vad jag förstått.

Annars kanske "RK RG987 tenkeyless TKL white mechanical keyboard Kailh mx brown blue" switches gaming keyboard white LED ABS keycap för 65 dollares kan vara något att offra? Sälj PCB't, keycapsen och brytarna för någon hundring så blir inte plånboken så j*vla lidande

Permalänk
Inaktiv

DSA Granite High Contrast tillgängligt på PMK

@huttala:
Tror du ett cm novatouch-original-chassi kan passa så har jag ett par sådana extra för en väldigt billig peng (dvs frakt 😀).

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av willeykk:

Det är ju dessvärre skitdåligt med TKL-cases Hittade ett i akryl på gon för 70 amerikanska pengar + frakt, men ytterst tveksam till om det passar. Det känns som att försöka hitta en slaktbräda ála typ QFR är det bästa alternativet - men det kräver lite kapning av vad jag förstått.

Annars kanske "RK RG987 tenkeyless TKL white mechanical keyboard Kailh mx brown blue" switches gaming keyboard white LED ABS keycap för 65 dollares kan vara något att offra? Sälj PCB't, keycapsen och brytarna för någon hundring så blir inte plånboken så j*vla lidande

Hur vet man att det chassit passar då? Har du sett något på nätet? Mitt googlande ledde mig bara till gamla keycool tangentbord, alucases och akrylcases som var svindyra och inte speciellt snygga heller för den delen. :/

Skrivet av anon257891:

DSA Granite High Contrast tillgängligt på PMK

@huttala:
Tror du ett cm novatouch-original-chassi kan passa så har jag ett par sådana extra för en väldigt billig peng (dvs frakt 😀).

Så länge det passar hyfsat bra är jag nöjd!
Har just nu slaktat mitt gamla Leopold chassi och klämt in PCBn i det, men chassit och PCBn flexar för att det är helt tomt invändigt typ.

Det ser ju bra ut, men känslan är inte den bästa. Måste byta till ANSI plattan som ligger bredvid också, puh.

Permalänk
Medlem

Någon som har några extra topre-fjädrar liggandes (behöver egentligen bara en men några vore bra) eller en idé på var jag kan få tag i dom? Topre-kopiornas fjädrar bör väl rimligtvis också fungera i ett HHKB?

@anon257891 Du råkar inte ha några fjädrar från dina Novatouch över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur vet man att det chassit passar då? Har du sett något på nätet? Mitt googlande ledde mig bara till gamla keycool tangentbord, alucases och akrylcases som var svindyra och inte speciellt snygga heller för den delen. :/
http://i.imgur.com/C1GtXzu.jpg

Har bara hittat att man kan modda de flesta TKL-case för att det ska få plats, huruvida det är plug'n'play eller du behöver fixa egna distanser och/eller kapa ur de gamla verkar vara oklart.

Hittade dessa på reddit som "ska" vara kompatibla däremot.

Quickfire Rapid TKL stock case
Filco TKL stock case
TEX Aluminum TKL case
https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/3gtgob/...

Mitt antagande är att QFR syftar till den gamla modellen med mini USB och utan belysning istället för micro som iaf quickfire rapid-i (och novatouch f.ö) numera kör med

Det ser ut som att novatouch har plåten vilandes på en urfräsning i caset och har skruvpunkterna på plåten istället för pcbt..

https://geekhack.org/index.php?topic=80317.250

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Applet:

Någon som har några extra topre-fjädrar liggandes (behöver egentligen bara en men några vore bra) eller en idé på var jag kan få tag i dom? Topre-kopiornas fjädrar bör väl rimligtvis också fungera i ett HHKB?

@anon257891 Du råkar inte ha några fjädrar från dina Novatouch över?

Klart jag har, pm:a din adress så postar jag en handfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Klart jag har, pm:a din adress så postar jag en handfull.

Grymt, tack! Du har PM

Permalänk
Medlem

Hej, någon som vet var man kan få tag på fjädrar (runt 70g) till Cherry MX-brytare? Hittade på Originative, men 100 kr för frakt? Hm. Känns som att det borde finnas något billigare.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Hej, någon som vet var man kan få tag på fjädrar (runt 70g) till Cherry MX-brytare? Hittade på Originative, men 100 kr för frakt? Hm. Känns som att det borde finnas något billigare.

100pcs Switches Spring for Cherry MX DIY Mechanical Gaming Keyboard 35G/40G/45G/60G/62G/67G/150G/80G
http://s.aliexpress.com/nEFVBzYR
(from AliExpress Android)

Jag har inte köpt därifrån själv, men det måste vara bland det billigare alternativen. Frakten lär ta ca 2 veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer som blir lite småsugen på granite high Contrast?
Pimpmykeyboard.com

Känns som hyfsade basfärger för att knåpa vidare på..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dorf_se:

Idag dök de ganska så efterlängtade capsen ner i lådan...

http://i.imgur.com/eHRk66R.jpg

och så en nakenbild

http://i.imgur.com/CnBr5NT.jpg

Snyggt! Två års väntan? Eller hur länge blev det... (och har du inget att sätta din Granite på nu så kan du skicka det till mig )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Snyggt! Två års väntan? Eller hur länge blev det... (och har du inget att sätta din Granite på nu så kan du skicka det till mig )

Jag la beställningen i maj 2015 så lite väntan har det ju varit men jag kan säga att det var värt det. Vilka sköna tangenter! Tjocka, höga sfäriska och väldigt snygg färgkombination. Jag fastnade för detta set när jag såg bilder från R4 och sen när R5a skulle komma med samma färgkombination och "shif t" var fixat samt rätt rad på shift och rätt storlek på shift så var jag tvungen att slå till.

När det gäller mitt granite-set så har du rätt, jag har inget att sätta det på. Men så fort LeandreN och Zeal har levererat så har jag ett bygge som ska få bära det settet.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Tips på var man kan köpa kortare kabel med USB mini? Typ 30 cm så man slipper kabel över hela bordet när man använder sin Pok3r till den bärbara datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@willeykk: Vita caps med orangea leds var riktigt snyggt. Den kombinationen kommer jag nog sno.

Tackar, det får du gärna göra!
Är sjukt sugen på att norpa de sista vita ducky capsen på maxfps och löda om shine3-an från vitt till orange

Slänger ut en fråga också. Vet någon om det går att invertera "caps on" dioden från off if off till off if on?

God jul på er sweklickers!

*Edit* Lite svävande fråga kanske. För att förtydliga: Jag kör GH60 (Satan) och programmerar det med EasyAVR och tkg-toolkit!
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rampjesus:

Tips på var man kan köpa kortare kabel med USB mini? Typ 30 cm så man slipper kabel över hela bordet när man använder sin Pok3r till den bärbara datorn

Aliexpress för budget.
Pexon (UK) eller 1up keyboards (US) för påkostat.
Kjelle (0,5m) för inrikes alternativ.

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Vad jag vet så ska det gå att göra med TMK Keymap Generator. Längst ner kan man ställa in hur ledsen ska funka och där kan man klicka i "reverse" på Capslock, that should do it!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Like a glööööv... Nästan, fick ta fram kniven och operera lite, men det gick till slut och som tur var passa teensyn utan problem också!

Tack som fan @anon257891