Autopriser.net vilket skämt!

Permalänk

@baxee: Hej, min mamma råkade ut för dom autopriser.net, jag tyckte det var väldigt tydligt att det kostade på hemsidan när jag kollade upp dem men när man kollar på telefon eller läsplatta så ser det helt annorlunda ut. Där står inte priset alls förrän man får hem info.
Hon är inte så bra på engelska och väntade tills vi träffades, då hade dom redan skickat hem en värdering så det kanske blir lite mer gråzon än i ditt fall men jag tycker hon ska bestrida ändå då det är lite märkligt att ha en hemsida på svenska och sen helt plötsligt skicka villkor, mejl mm på engelska. Det är ju itne en självklarhet att alla kan engelska.

Jag var bara lite nyfiken på om du har hört något mer från dom, fått inkasso mm?

Bra att du står på dig förresten.

Permalänk
Avstängd

@magnuslind79:

Ja de sket ju i mina bestridningar trots jag skrivit innan värderingen varit klar, svarade på 2 påminnelser och 3:e sket jag i, ingenting har hänt.

Permalänk
Medlem

samma

Hej

Samma sak har hänt mig, katastrof bolag
@baxee:

Permalänk
Medlem

autopriser är abnditer

Hej

Samma sak har jag råkat ut för, stod ingenstans om att det kostade pengar, skickade till dem att jag inte ville ha värderingen och har bestridit den via att svara på deras email.

Permalänk
Medlem

Åkte dit idag

@baxee: Idag lyckades jag ramla i fällan med autopriser.net.

Tänkte höra med dig Baxee och er andra hur det går med bestridandet, jag mejlade dem inom ca 3 minuter om att jag inte ville ha deras tjänst, detta innan jag fick första mejlet. de skickade ändå med hänvisning till att jag nu skulle vara skyldig att betala.

Har ringt konsumentverket mm, de på konsumentverket sa att det inte spelar någon roll ifall man betalar, för de har blivit kontaktade av folk som fått fortsatta kravbrev ändå.

Vet någon ifall de gått vidare till kronofogd eller dylikt ngn gng?

kontaktar de bara via mejl eller börjar de sända hem saker till en?

Är lite pisst off på dem just nu. söker mest råd i hur man skall hantera det hela.

Permalänk
Medlem

Jag har idag fått faktura från autopriser.net med. Jag råkade för samma sak, sitter och undrar om jag ska betala eller strunta i. Många skriver att man ska strunta i fakturan men ingen skriver om någon har struntat i att betala och hur det slutade så att vi vet konsekvenserna!?

Permalänk
Medlem

Har samtalat vidare med konsument verket. De sa att de har fall där folk betalat men ändå fått nya fakturor.

De på kronofogden sa att det enda sättet för dig att få en betalningsanmärkning är ifall du antingen inte bestrider ett krav. Eller att du bestrider och företaget sedan tar det till tingsrätt. Det har hittills aldrig skett att dessa tagit det till tingsrätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

autopriser

@baxee: Allt salu på nätet har 14 dages ångerrätt.

Konsumentverket säger att såfremt säljer på nätet inte uppmärksammar om detta på sitet
är ångerrätten 1år

Permalänk

nu åkte man på de

Hej alla glada, åkte nyligen på detta med carprice. Och undrar nu hur ni gick till vägar. Fick hem en faktura på 139€.. Ska bestrida det och polisanmäla.
: @Baxee har du hört nånting mer för är väldigt nyfiken på hur det slutade för dig.

MVH