Node 304, GTX1060, i5-6600K. Räcker 650W?

Permalänk
Medlem

Node 304, GTX1060, i5-6600K. Räcker 650W?

Kikar på att slänga ihop en liten surfdator åt frugan, där jag även ska kunna smålira Battlefront med/mot grabben när han är här.

Vad jag kikat på är:
Node 304
Asus B150M Gaming Pro
I5-6600K med CM 212 EVO
Asus GTX 1060 OC DUAL
Corsair Vengeance LPX 2x8GB

Frågan är om ett EVGA G3 650W duger?

Målsättningen är en liten och TYST burk som får plats i en bokhylla bredvid skrivbordet.

SSD och skärm har jag inte kommit fram till något lämplgt än.

Tacksam för era åsikter.

Permalänk
Medlem

Gott och väl

Permalänk
Medlem

Varför ha en upplåst processor när moderkortet du valde inte stödjer överklockning?

650W är också overkill och du kan gå ner till 500W eller 400W utan några problem.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Hedersmedlem

Du skulle förmodligen kunna köra två såna system på 650W.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Varför ha en upplåst processor när moderkortet du valde inte stödjer överklockning?

650W är också overkill och du kan gå ner till 500W eller 400W utan några problem.

Tanken har aldrig varit överklockning och K-processorn är marginellt dyrare än ex. 6500/6600, men också marginellt snabbare.

Vad gäller PSU är det således inget bekymmer att gå ner i effekt. Men hur är det med värmeutveckling? Det är ju en liten låda och jag vill inte ha en fläkt som ideligen står och låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Tanken har aldrig varit överklockning och K-processorn är marginellt dyrare än ex. 6500/6600, men också marginellt snabbare.

Vad gäller PSU är det således inget bekymmer att gå ner i effekt. Men hur är det med värmeutveckling? Det är ju en liten låda och jag vill inte ha en fläkt som ideligen står och låter.

Vet inte hur det är med G3-nätaggen då jag har ett EVGA GQ som är lite sämre, men min låter iaf inget alls när den körs på Eco-mode.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Burken blev knäpptyst och håller ca 45C vid stresskörning.

Nätdelen var precis att den passade, på det berömda håret att kablarna inte tar i grafikkortet.

Däremot läste jag inte ordentligt, köpte ett mATX-kort... Burken tar endast mITX

Som en klok person jag känner brukar säga, Är man dum så ska man ha ett helvete!

Skickades från m.sweclockers.com