Stänga av skärmen = loggas ut

Permalänk
Medlem

Stänga av skärmen = loggas ut

Hej,
Jag har ett problem sen jag gick över till W10, när jag stänger av skärmen via den fysiska knappen på skärmen så loggas jag ut eller något liknande för när jag sätter på skärmen igen så kommer jag tillbaka till ett tomt skrivbord. Alla tidigare program o fönster är borta, så jag utesluter att det är hibernation den går ner i.

Har skummat igenom inställningarna lite men hittar inte boven. Lite läskigt att jobba på ett projekt och ett knapptryck kan döda allt man jobbar på.

Permalänk
Medlem

det är inte så att den går in i någon form utav utökat skrivbord när du stänger ner skärmen?

Permalänk
Medlem

Ren gissning men är det Displayport? Har inte läst upp på tekniken men upptäckte att när jag stänger av min DP-skärm så blir den "cut off" från grafikkortet. Det funkar klockrent i mitt fall då när jag stänger av huvudskärmen "flyttas" helskärmsprogrammet över till nästa skärm, perfekt när jag vill se på bio och vill enkelt flytta över bilden/spelet till bioduken.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att datorn automatiskt går i viloläge efter ett tag samt att du har temp profil?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

det är inte så att den går in i någon form utav utökat skrivbord när du stänger ner skärmen?

Tror jag inte. I så fall skulle det väl bli utan taskbar o allt? Jag ser att jag loggas in när jag sätter på skärmen. Har inga fler konton eller lösenord så det gör den automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Ren gissning men är det Displayport? Har inte läst upp på tekniken men upptäckte att när jag stänger av min DP-skärm så blir den "cut off" från grafikkortet. Det funkar klockrent i mitt fall då när jag stänger av huvudskärmen "flyttas" helskärmsprogrammet över till nästa skärm, perfekt när jag vill se på bio och vill enkelt flytta över bilden/spelet till bioduken.

Jo jag kör på displayport. Men jag kör ingen annan skärm, så tycker inte att sakerna har någonstans att flyttas?

Skrivet av pellle87:

Det är inte så att datorn automatiskt går i viloläge efter ett tag samt att du har temp profil?

Detta händer så fort jag trycker på knappen. Datorn varvar inte ner eller så, det låter precis som den är på som vanligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan nämna också om jag låter datorn stå orörd så loggas den inte ut automatiskt eller så. Det är bara när jag stänger av skärmen. Samt när jag tänker efter så kan det inte heller vara att sakerna har flyttats till bakgrunden för då skulle jag fortfarande kunna streama via t.ex. Universal Media Server vilket är programmet jag först noterade det här problemet.

Jag drar igång UMS, stänger av skärmen för att gå och streama film till PS4:an men ser då att UMS inte går att hitta. Går tillbaka till datorn och ser att inte ett enda program körs, precis som efter en fresh boot up.

:edit: Okej nu när jag kommer hem o testar igen så är problemet helt borta, vet inte vad det är som fixade det. Men pullade lite förut, måste ha varit en omstart som kicka igång fixen vad det nu var. Aja, det är bara och se glad ut!