Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kraftfull stationär dator

Säljer min pärla till dator eftersom den inte får följa med i flyttlasset. Det är en mikro-ITX-lösning i ett Fractal Design Node 304 som går att ha på skrivbordet. Den är nämligen väldigt tyst, och går att få tystare genom att byta bort hårddiskarna. De är nämligen det enda som låter, när fläktarna är satta på lägsta inställningen. Resten är knäpptyst.

Eftersom jag inte spelar så finns inget dedikerat grafikkort, men plats finns för detta i chassit. Övriga komponenter är dimensionerade för att tåla tidens gång och inte bli omodern och inaktuell allt för snabbt. Intel i5 4690K och SSD från Crucial hjälper till med det.

För att göra datorn så tyst som möjligt finns en Noctua U12S installerad, vilket förmodligen är största möjliga CPU-fläkt som går att få in. Detta har lönat sig dock!

Specifikationerna är som följer
ASUS Z97I-PLUS mITX
ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION
Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB
Fractal Design Node 304
be quiet! Pure Power L8 500W 80+ Bronze
Noctua U12S
Crucial M4 128 GB
2 stycken Samsung Hårddisk HD103SJ

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

utan grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacksonpark:

utan grafikkort?

Stämmer, kör på Intels inbyggda HD4600. Fungerar för all videouppspelning jag använder den till, samt enklare spel.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Bjuder 3300 kr, hämtar.

Permalänk
Medlem

Avvaktar...

avvaktar
Visa signatur

"Nemas saltas sobrius"

Permalänk
Medlem

3400kr budat, hämtar

Visa signatur

Ryzen 5 3600X @ 4.1GHZ | 16GB HyperX PREDATOR DDR4 3200 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Newton R3 1000W, Fractal Design R5 | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | Samsung EVO 250GB SSD, Crucial 240GB SSD + 2TB HDD

Permalänk
Medlem

3500kr budat - hämtar.

Permalänk
Medlem

Bud noterade! Mvh Vincent

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

finns den kvar? :>