Permalänk

Ordentlig speldator

Hej!

En riktigt bra allround dator som klarar av de flesta spelen på hyffsad/lite bättre grafik är vad jag söker. Sitter i dagsläget med en bärbar dator så allt blir ju bättre iom köp av ny...

budget typ 1400-1500€.

Detta är vad jag tänkt mig:

Åsikter? Förslag på förbättringar? Övrigt världsförbättrande snack?

Permalänk

Ser rätt bra ut

Permalänk
Medlem

Kör på 2x8gb minnen, de börjar bli standard numera.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Finns det något som är typ "overkill" där man kan spara en liten slant och lägga på något annat?

Någon som har bra information och åsikter om skärmen, läste i en annan tråd här under dagen att bättre grafikkort måste stödjas upp av en bra skärm annars har man ingen nytta av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av catafish95:

Åsikter? Förslag på förbättringar? Övrigt världsförbättrande snack?

Som ovan sa.. Köp 2x8.. Du har bara en sticka i din kundvagn och går då miste om dual channel.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av catafish95:

Finns det något som är typ "overkill" där man kan spara en liten slant och lägga på något annat?

Någon som har bra information och åsikter om skärmen, läste i en annan tråd här under dagen att bättre grafikkort måste stödjas upp av en bra skärm annars har man ingen nytta av den?

Kommer du klocka?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Klockning är nytt för mej så det får väll vänta en stund, har nog tänkt mej att ge det ett försök lite i framtiden...

Minneskittet är på 2 pinnar, alltså 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska spender lite mer pengar på nätagget. Rm serien från corsair eller supernova g2 från evga. Bättre garantier och bättre kvalite.
Och kanske 16gb som folk säger.
Skärmen kan jag tyvärr inget om men annara ser der jättefint ut!

Och kanske vänta på Kaby lake i Januari.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Får aldrig som en riktig teknisk förklarning på varför man skulle använda mer minnen i sin dator? Någon som kan redogöra detta för mig, ta också då om kunskap finns med vad t.ex ett 1060 grafikkort på 3 GB respektive 6 GB skiljer varandra åt?

Kaby Lake i Januari? What's that?