Windows 10 uppgradering?

Permalänk

Windows 10 uppgradering?

Hej! Ifall jag en gång haft windows 10 via den gratis uppgradering Microsoft körde med, borde jag inte kunna fortsätta formatera datorn med min Windows 8.1 skiva och uppgradera gratis? Eller funkade dessa formateringar + uppgradering bara under den gratis perioden?

Precis bytt SSD disk och installerat windows 8.1 med skiva och produktnyckel men hittar inga vägar att gå för att uppgradera till w10.

Tack på förhand!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | MSI Z97 GAMING 5 | Cooler Master 750W 80+ | i7 4790K 4,0Ghz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC | Crucial Ballistix 16GB RAM | Xonar Phoebus | Intel SSD 540 240GB | Samsung HD103SJ 1TB HDD | | Gaming Gear: Steelseries Rival, Steelseries APEX, Sennheiser HD599, Snowball ICE, Steelseries QcK |

Permalänk
Medlem

@beifeldtarn92:

Läs tråden "Windows 10 kört".

Där finns alla info om byte hårdvara.

Även om uppgradering eller ren installation med nyckel.

/cuagn

Permalänk
Rekordmedlem

Har du haft win 10 aktiverat på datorn så kan du direkt installera om med win 10 om du vill, du behöver inte gå via 8.1

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte uppgradera igen det gör man bara en gång.
Ladda ner Windows 10 iso och gör ren ominstallation när den frågar efter nyckel bara lämna blank eller välj aktivera senare.
Aktivering av win10 sker automatisk när det ansluter till internet. Asså eftersom du har redan uppgraderat då kommer den veta automatisk, Aktiveringar sparars på MS servers.

Här finns windows 10 ladda ner deras verktyg och skapa en usb installation:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10