Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk

Herregud vilken besvikelse på vissa varor. Samma priser på grafikkort som man redan har som medlem just nu...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte handla det jag vill till rätt pris

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kommer det vara nattöppet då Nintendo Switch och Zelda breath of the wild släps? om ja, vilka butiker gäller det?

Permalänk
Medlem

Finns inga planer för rea på dessa godbitar under black friday? såg att elgiganten har men vill köpa hos er

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/241466-a...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/236292-a...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Är det någon som vet om det ska följa med en kod i lådan för att få mafia 3 ? Jag köpte ett grafikkort som ska ingå i asus kampanj (dual gtx1060-og3) men fick inte med någon "promotional code".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacke[Man]:

Är det någon som vet om det ska följa med en kod i lådan för att få mafia 3 ? Jag köpte ett grafikkort som ska ingå i asus kampanj (dual gtx1060-og3) men fick inte med någon "promotional code".

Du får den via mail/webhallens webbsida om några dagar.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Du får den via mail/webhallens webbsida om några dagar.

Tackar för snabbt svar.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@webhallen Har ni för närvarande problem/fullt upp med att skicka varor man beställde på black friday? Har en vara som beställdes den 25:e och står som packad men som inte har skickats än

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@webhallen Har ni för närvarande problem/fullt upp med att skicka varor man beställde på black friday? Har en vara som beställdes den 25:e och står som packad men som inte har skickats än

Mitt paket från webhallen har redan kommit. Gick hur fort som helst.

Även paketen från CDON och Komplett.

Permalänk
Moderator
Forumledare

110a"]
Mitt paket från webhallen har redan kommit. Gick hur fort som helst.

Även paketen från CDON och Komplett.
[/quote]

Ja det är lite märkligt, vänner och bekanta har fått sina varor med medans mitt har fått ett kollinummer men inte gått iväg.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Webhallen
Skrivet av NordhNet:

@webhallen Har ni för närvarande problem/fullt upp med att skicka varor man beställde på black friday? Har en vara som beställdes den 25:e och står som packad men som inte har skickats än

Kan du PM:a mig ordernummer så kollar jag?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja det är lite märkligt, vänner och bekanta har fått sina varor med medans mitt har fått ett kollinummer men inte gått iväg.

Jag beställde i torsdags från webhallen och har inte ens fått ett kollinummer :/

Permalänk

Det stod på Webhallens hemsida att de skulle uppdatera alla inköpspoäng och liknande efter BF-helgen och nu när de har gjort det så har de missat en hel del för mig, fick inte dubbel-XP eller achievements, känns lite surt...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Det stod på Webhallens hemsida att de skulle uppdatera alla inköpspoäng och liknande efter BF-helgen och nu när de har gjort det så har de missat en hel del för mig, fick inte dubbel-XP eller achievements, känns lite surt...

Nej, jag verkar inte ha fått XP överhuvudtaget. Hämtade i och för sig i butik, det kanske inte räknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DiceIT:

Nej, jag verkar inte ha fått XP överhuvudtaget. Hämtade i och för sig i butik, det kanske inte räknas?

Jag hämtade också i butik och enligt kundtjänst så skulle det gälla, men som sagt, då kanske man bara fick basxp och liknande och inte de dubbla xp som gällde osv...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

Jag hämtade också i butik och enligt kundtjänst så skulle det gälla, men som sagt, då kanske man bara fick basxp och liknande och inte de dubbla xp som gällde osv...

Jag vet i varje fall helt säkert att jag inte fått någon XP. Så har inte fått bas-XP heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DiceIT:

Nej, jag verkar inte ha fått XP överhuvudtaget. Hämtade i och för sig i butik, det kanske inte räknas?

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå att hämta i butik räknas, sålänge det finns en order på det man köper.
Systemet är inte ikapp 100% ännu. Men vi hoppas att det ska vara det till imorgon eftermiddag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tråkig hantering av er när ni sätter en order som 'skickad/mottagen' igår förmiddag medan den fortfarande inte är skickad från er nu ikväll. Och sedan trots att den inte är skickad så får man inte avbeställa den för den är 'skickad'..

Jag frågade också killen jag ringde på kundtjänsten om ni tar någon avgift av mig om jag låter paketet gå i retur (och alltså beställer från en annan butik) men han kunde inte svara på om ni gjorde det eller ej.

Jag beställde från er eftersom Inet inte skulle få in produkten i lager på en vecka. De fick in den flera dagar i förskott dock så hade jag beställt där hade jag haft den nu.. Känns som att de förstått värdet av under promise and over deliver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Tråkig hantering av er när ni sätter en order som 'skickad/mottagen' igår förmiddag medan den fortfarande inte är skickad från er nu ikväll. Och sedan trots att den inte är skickad så får man inte avbeställa den för den är 'skickad'..

Jag frågade också killen jag ringde på kundtjänsten om ni tar någon avgift av mig om jag låter paketet gå i retur (och alltså beställer från en annan butik) men han kunde inte svara på om ni gjorde det eller ej.

Jag beställde från er eftersom Inet inte skulle få in produkten i lager på en vecka. De fick in den flera dagar i förskott dock så hade jag beställt där hade jag haft den nu.. Känns som att de förstått värdet av under promise and over deliver.

Liknande problem för mig!!
Jag köpte massvis med saker i måndags, i tisdags var det inte skickat, då frågade jag kundtjänst: "Den skickas förhoppningsvis imorgon", ej skickad under onsdagen, frågar då igen, samma svar. Frågar idag igen. Då får jag svaret " Skickas förhoppningsvis imorgon eller tidigt under nästa vecka."

ALLT är i lager sedan dag ett, hur i h*lvete kan det ta sån lång tid att skicka något? Blir tyvärr att aldrig mer beställa ifrån Webbhallen igen.

Inet och Komplett skickade varorna SAMMA dag så jag fick allt på tisdagen.

Permalänk
Medlem

Beställde den 24:e, fick mail om leverans den 27:e.. postnord väntar fortfarande på att leveransen ska lämnas till dem...

Permalänk
Medlem

Ska bygga ihop min första dator, men kan inte börja för väntar ENDAST på ordern för er. Enormt irriterande, beställde 15.28 på måndagen (båda varorna i lager), men PostNord har ännu inte mottagit paketet från Er idag fredag. I jämförelse har min beställning från Inet (som gjordes onsdag) redan kommit fram - vad tusan håller ni på med Webhallen? Vill inte vara den men blir otroligt besviken och less, hur kan man inte skicka samma dag som beställningen görs?

Permalänk
Medlem

Har ni fortfarande problem med leveranser? Fyller ni inte upp med personal under julhandeln?
Min order har nämligen haft status "behandlas" i över tre dygn. När jag ringde kundtjänst lovade dom att min order skulle skickas senast idag?

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Har ni fortfarande problem med leveranser?

Det kan du nog räkna med. I princip hela dagen igår och även idag möts man bara av 'det är för många som ringer oss, försök senare' när man ringer kundtjänst. De har inte svarat i den här tråden sedan igår och inte på flera timmar på facebook. Gissa vad alla de kunderna vill..

Katastrof att de ljuger för en om att varorna skickades för flera dagar sedan på hemsidan, ljuger igen över telefon och dessutom håller en gisslan genom att inte svara på om - eller hur mycket - de debiterar en för en retur.

Sedan lägger de locket på om att de har problem vilket gör att folk fortsätter beställa när det dom uppenbart behöver är 0 nya ordrar tills de hjälpt de kunder som redan betalat.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med att få saker till butik, så något gör de på centrallagret, men det kanske är just att skicka ut saker som är beställda till butiker. Eller så är det posten som åker med sin vanliga lastbil och varje gång "hoppla, det här va visst lite fler saker än vi får plats med".

Tråkigt att det blir såhär, det var samma problem förra året om jag inte minns fel. Dock inga problem i butikerna då heller.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av Blk:

Beställde den 24:e, fick mail om leverans den 27:e.. postnord väntar fortfarande på att leveransen ska lämnas till dem...

Är det utifrån trackingnummer du säger det? Vid allt för stora paketmängder scannar Posten inte paketen i varje steg (bättre med mindre information till mottagaren och lite sämre spårning än försenade paket i stora mängder) för att de inte hinner och då kan det vara så att ditt paket plötsligt är framme trots att det inte kommit fram till Posten ännu enligt vad du sett innan... Typiskt julhandeln och numera Black Friday råkar ut för det problemet...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag måste haft tur. Beställde skärm i torsdags (ASUS IPS 27" 144hz) och fick den på måndag e.m.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Är det utifrån trackingnummer du säger det?

Finns det andra alternativ?

Om det är som du säger att de har skippat att scana mitt paket, så kommer det ändå tagit mer än en vecka att transportera ett paket som det skulle tagit ca 20min att köra med bil.
Så antagligen är det webhallen som gjort bort sig eller så har de valt ett inkompetent fraktbolag, oavsett vilket så är de ansvariga..
Med tanke på att det är fler än jag som har problem, så hade det varit smart av dem att kommunicera lite vad som hänt, folk skulle ju kunna ha lite förståelse.. men inte ens det lyckas de göra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Finns det andra alternativ?

Om det är som du säger att de har skippat att scana mitt paket, så kommer det ändå tagit mer än en vecka att transportera ett paket som det skulle tagit ca 20min att köra med bil.
Så antagligen är det webhallen som gjort bort sig eller så har de valt ett inkompetent fraktbolag, oavsett vilket så är de ansvariga..
Med tanke på att det är fler än jag som har problem, så hade det varit smart av dem att kommunicera lite vad som hänt, folk skulle ju kunna ha lite förståelse.. men inte ens det lyckas de göra..

Håller verkligen med till fullo. Enligt Webhallens sida/orderinfo på mailen tog det 4-5 dagar att ens få fraktbolaget att hämta upp paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Har ni fortfarande problem med leveranser? Fyller ni inte upp med personal under julhandeln?
Min order har nämligen haft status "behandlas" i över tre dygn. När jag ringde kundtjänst lovade dom att min order skulle skickas senast idag?

Vill tro att dom har rätt fullt upp. Vara beställd här har funnits i postorderlager hela tiden
Ordernummer 8397956
Status Behandlas
Beställningsdatum 2016-11-27 22:39

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Entusiast

Beställde RAM-minnen av er igår... kl 14:nånting fick jag ett meddelande från posten att jag hade en kommande leverans från webhallen. Skoj, då kommer den imorgon tänkte jag...

Idag ekade det tomt i brevlådan och sen kl 16:nånting fick jag ett nytt meddelande från posten om en kommande leverans från webhallen. Inte för att det är nån panik för min del, men vad beror detta på? Båda dessa har givetvis olika leveransnummer och så vitt jag vet har jag inte beställt två saker