Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Hur var det, kunde man få en refund?. Vad jag förstår är det svårt att få tag i någon support Har detta problem: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1451880-windows-store-f...
Och tänkte hålla mig ifrån att köpa spel på Windows Store i framtiden

Nästan alla fel med store går att fixa utan en ominstallation, har själv råkat ut för en del varianter och kikar man i loggboken brukar det gå att hitta lite alternativ, det kan i ditt fall räcka att via powershell göra en omregistrering/validering av appar, använd nedansående kommando som det är i sin helhet,sök efter powershell och kör sedan som admin, högerklick i powershell klistrar in kommandot följt av retur.

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Starta om maskinen efter att kommandot körts klart, sen bör det funka igen. Funkar inte detta steg så finns det en uppsjö andra lösningar men då lär man ha lite mer info. behöver du registrera om själva store appen kör du nedanstående kommando från kommandotolk med admin behörighet.

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

@tellus82: Hade redan testat dina lösningar utan någon lycka. Var inne på Windows hubb och slog på övervakning och lite lurigt men efter ett tag efter jag slagit av den började systemet gunga och en syren började tuta (lite överdrivet men ungefär så) och musen arbetade själv. Vafa, tänkte jag och startade kvickt om men sedan var problemet löst och bara installera spelet.

Men what??? Inte har väll Microsoft fjärrhjälp.

Permalänk
Medlem

Hur är det sparar den sparfiler så man kan hoppa fritt mellan windows 10 och xbox one? Flöt på fint på PC förhoppningsvis går de smidigt att streama via steamlink till vardagsrummet och få bättre bildflyt än att köra på Xbox One

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur är det sparar den sparfiler så man kan hoppa fritt mellan windows 10 och xbox one? Flöt på fint på PC förhoppningsvis går de smidigt att streama via steamlink till vardagsrummet och få bättre bildflyt än att köra på Xbox One

Du kan hoppa fritt mellan xone och pc, se dock upp med att synkningen på pc tar en stund efter det att spelet stängts ned och du ska gärna låta det gå ett par minuter efter det att synkningen är klar innan du startar spelet på xone, likaså om du hoppar tillbaka till pc så bör det gå en stund emellan.

En klar nackdel med att streama är såklart fördröjningen som uppstår och i bilspel är det generellt ingen höjdare, nu har dock FH3 rätt hög input lag ändå på xone så det kanske inte blir så stor skillnad.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Du kan hoppa fritt mellan xone och pc, se dock upp med att synkningen på pc tar en stund efter det att spelet stängts ned och du ska gärna låta det gå ett par minuter efter det att synkningen är klar innan du startar spelet på xone, likaså om du hoppar tillbaka till pc så bör det gå en stund emellan.

En klar nackdel med att streama är såklart fördröjningen som uppstår och i bilspel är det generellt ingen höjdare, nu har dock FH3 rätt hög input lag ändå på xone så det kanske inte blir så stor skillnad.

Har vart bra imponerad ändå av steamlink. Nu har jag ju bara kanske bara max 5 meter emellan och jag kör trådat för att få ner de ännu lite till men utöver det plasman ger naturligtvis är de inte mycket. Jag får mindre input lag om jag kopplar min xbox one kontroller till värddatorn än steamlink dock slipper de gå fram och tillbaks. Om fysiken i FH 3 är som de första 4 bilarna visar så spelar nog inte input lag någon som helst roll... Snacka om att lambon är tuff tuff tåg. Tycker fortfarande att arkadfysiken verkar va sämre än i FH 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Lite synd att spelet inte stödjer "Microsoft Xbox 360 Wireless Speed Wheel" jag köpte till Forza + Horixont till Xbox 360 och även fungerat på andra bilspel på PC.

Permalänk

En sak jag tycker är lite tråkig är att beroende på vilken bil man kör i free roam så kör alla drivatars samma typ av bil. Inte exakt samma modell men vad jag antar tillhör samma klass och kategori till exempel moderna supercars etc. Ibland finns det inte någon annan bil i samma klass utan då kör alla exakt samma bil. Som till exempel nu provade jag en 1954 Jaguar XS120 och då möter jag enbart andra Jaguar XS120 på vägarna i free roam. Förtar känslan lite tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som ni här kanske kan svara på, jag har precis köpt ett Xbox one och har inte så bra koll på saker och ting men jag har sett ett och annat tunekit jag hade velat ha och då ska man kolla spelarens storefront, hur gör jag detta, vart hittar jag och lägger in gamertags? känner mig otroligt dum som inte hittar detta.

Ha det gött

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jamtland:

Jag har en fråga som ni här kanske kan svara på, jag har precis köpt ett Xbox one och har inte så bra koll på saker och ting men jag har sett ett och annat tunekit jag hade velat ha och då ska man kolla spelarens storefront, hur gör jag detta, vart hittar jag och lägger in gamertags? känner mig otroligt dum som inte hittar detta.

Ha det gött

Tune car -> load tune -> sök på de kriterier du efterfrågar

Permalänk

Synd att jag köpte spelet och inte inväntade demon. Tycker spelet inte är jätteroligt även om det är enormt vackert att titta på. Konstig då jag gillade första spelet.

Permalänk
Avstängd

Har slutligen skaffat spelet, det stutterar på vissa ställen kanske borde kalla det framedrops. Men är spelbart för det mesta. Jag köpte tyvärr standard edition. Är det kört för mig att få tag i bilarna i All Stars Car pack? försökte köpa audin från auction house men det gick inte! Verkar heller inte gå att upgradera till deluxe edition i efterhand?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa allt(?) som ingår i deluxe och ultimate löst från store. Sök på horizon 3 så får du endel alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@delete_home_end man kan ångra köpen i Windows store japp. Tror det gäller upp till 30dagar men lite osäker på längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Du kan köpa allt(?) som ingår i deluxe och ultimate löst från store. Sök på horizon 3 så får du endel alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr inte finns bilar exklusiva till deluxe och ultimate edition :/

Permalänk
Skrivet av Squallie:

@delete_home_end man kan ångra köpen i Windows store japp. Tror det gäller upp till 30dagar men lite osäker på längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ingen ångra för spel vad jag hittat och är jäklig trött på Windows Store nu när det åter inte fungerar och denna gång med uppdatering av Forza. Har klickat mig runt i supporten men det är inte lätt. Både på deras hemsida och från Store. Borde ju bara vara så enkelt att man i stor kunde göra ett val och komma till supporten men herregud vad man får valsa runt utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Finns ingen ångra för spel vad jag hittat

Jo det ska gå. Men du måste nog kontakta supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Nej tyvärr inte finns bilar exklusiva till deluxe och ultimate edition :/

Kan kanske vara så men det du efterfrågade finns iaf.

https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/forza-horizon-3-motor...

Permalänk

Kan spela igen när jag bytte att nya appar inte ska installeras på speldisken, utan till systemdisken men den är nu fullknökad . Spelar inte så stor roll eftersom köpa spel på Store gör jag aldrig igen.

OBS - bägge är SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

CDON har rea på Forza Horizon 3 Standard Edition, 349 kr. Nedladdningsbar version. Funkar både i Windows 10 (Microsoft Store) och på XBOX One.

http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-edition-38781850

Skrivet av kanalson:

Jag slog till på erbjudandet för 349 på CDON. Bara regga i win store och ladda ner. Gäller bara till midnatt.

Har ni kört testat spelet inga problem på windows 10? inga kraschar eller uppdatering problem ?
Jag hade testat demo var inga problem ville veta om det finns problem med full versionen innan köp.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några krascher än så länge.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@intel2000: Inga krascher här heller och spelet flyter bra i 4K. Inga jämna 60 FPS men även om det sänks till 40 FPS stör det inte och det är ovanligt i bilspel. Synd bara att Windows Store uppdateringar av spelet strular för mig men har löst det, TROR JAG, med att ha nya appar på trånga OS-disken istället för på speldisken.

(I7 3770k och GTX 1080 16GB RAM).

Permalänk
Medlem

Låter bra har köp den nu det var enkel att aktivera bara i win store klicka på lös in kod. Problemet med Windows 10 store de flesta spel är mobil appar och exempel spelet "Hugo Retro Mania" efter 30 min så stänger av sig själv för mig nåt slags irriterande bug som en del appar har. Fortfarande nativa gamla exe program är mer stabilt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delete_home_end:

@intel2000: Inga krascher här heller och spelet flyter bra i 4K. Inga jämna 60 FPS men även om det sänks till 40 FPS stör det inte och det är ovanligt i bilspel. Synd bara att Windows Store uppdateringar av spelet strular för mig men har löst det, TROR JAG, med att ha nya appar på trånga OS-disken istället för på speldisken.

(I7 3770k och GTX 1080 16GB RAM).

Roligt för dig. Själv har jag haft spelet några dagar nu och spelat kanske 50+ timmar. Fram tills nu har det flytit OK. Nu helt plötsligt har man drabbats av samma helvete som beskrivits av andra och i flera youtube videos. Spelet är totalt ospelbart och givetvis har jag inte ändrat någonting, inga ändrade inställningar, ingen installation av något nytt på dator ingen annan hårdvara.

Det är totalt förjävligt och inget verkar hjälpa. Så förvänta dig att det roliga kommer att ta slut, och det snart.

Permalänk
Medlem

Haha snart och snart, spelar inte ens 20 timmar om året 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om ni har problem med spelet då kan ni prova att avaktivera mikrofonen i inställning under ljud. Läste någonstans att det fixade krasch problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

En sak jag tycker är lite tråkig är att beroende på vilken bil man kör i free roam så kör alla drivatars samma typ av bil. Inte exakt samma modell men vad jag antar tillhör samma klass och kategori till exempel moderna supercars etc. Ibland finns det inte någon annan bil i samma klass utan då kör alla exakt samma bil. Som till exempel nu provade jag en 1954 Jaguar XS120 och då möter jag enbart andra Jaguar XS120 på vägarna i free roam. Förtar känslan lite tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att det är lite löjligt.

Skrivet av intel2000:

Om ni har problem med spelet då kan ni prova att avaktivera mikrofonen i inställning under ljud. Läste någonstans att det fixade krasch problem.

Rätt säker på att den buggen fixades för några patcher sedan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Go skit, med senaste drivarn från nVidia har krascherna med G-sync inne i festivalen slutat. Nu är det faktiskt rätt stabilt överlag.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar fortfarande titt som tätt och jag måste då starta om datorn annars låser sig spelet i 30 fps. Detta gör att jag sällan spelar spelet vilket är synd för det är riktigt jäkla roligt, när det fungerar.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Har kör många timmar ingen krasch eller instabilitet än funkar bra för mig. Jag har senaste Nvidias drivers 376.09 och mitt GPU är MSI GTX 1060 med 6GB minne. Kanske ni har inte bra grafikkort om det kraschar för er prova att avaktivera MSAA anti-aliasing . Mitt grafik inställning är mesta på hög & Ultra och FPS är på 60.

Uppdatering:
Fick mitt första krasch i en Street Race i slutet ljudet fastnade och den stängde av sig själv
Har avinstallerat Realtek audio driver och kör med Microsoft standard driver för inbyggda ljud verkar har blivit stabilare...

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att alla Ultimate Edition ägare får 10$ rabatt på expansion pack tills nyår

Edit: första expansionen kommer nästa tisdag också (13 Dec)

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul