Förlorat fjärrkontroll, universalfjärrkontroll?

Permalänk
Medlem

Förlorat fjärrkontroll, universalfjärrkontroll?

Hallådär!

Nu är de så att jag har tappat bort min fjärrkontroll, går de att köpa nån universalfjärrkontroll och bara köra på? isåfall vad ska jag köpa för någon? behöver inget super, vill egentligen bara kunna starta den och välja hdmi.

eller är det så att jag behöver en originalfjärrkontroll för att kunna ställa in en universalfjärrkontroll?

tvn det handlar om är en sony bravia kdl 46ex700 som jag köpte sent 2011.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@d0mpi
Kjell har en hel del fjärrisar kanske nån där som passar..

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@d0mpi
Kjell har en hel del fjärrisar kanske nån där som passar..

absolut, tack för tipset!
men jag funderade mest på om de bara var att handla och köra igång direkt eller om man måste ställa in den nya dosan med tvn och om det går att göra utan originaldosan

Permalänk
Medlem

@d0mpi: Efter en snabb koll så finns det original kontroll hos Reservex för 599 kr.
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=30028

Enligt Sony´s hemsida så är det RM-YD033 som följde med tv:n när den tillverkades.

Finns säkert billigare om man googlar lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0mpi:

absolut, tack för tipset!
men jag funderade mest på om de bara var att handla och köra igång direkt eller om man måste ställa in den nya dosan med tvn och om det går att göra utan originaldosan

Jag är osäker på hur de funkar idag men man brukar få hålla inne ett par knappar och sen slå en kod för specfik appart.

Kolla om du kan ladda hem en manual inann för den fjärren du tänkt köpa.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

@d0mpi: Efter en snabb koll så finns det original kontroll hos Reservex för 599 kr.
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=30028

Enligt Sony´s hemsida så är det RM-YD033 som följde med tv:n när den tillverkades.

Finns säkert billigare om man googlar lite.

skapliga prislappen jämfört med universala, får bli en sista utväg, tack för hjälpen

Skrivet av bärplockaren:

Jag är osäker på hur de funkar idag men man brukar få hålla inne ett par knappar och sen slå en kod för specfik appart.

Kolla om du kan ladda hem en manual inann för den fjärren du tänkt köpa.

där ser man, får kika på de