Skulle ni reklamera? (1 måndag gammalt 1070)

Permalänk

Skulle ni reklamera? (1 måndag gammalt 1070)

Tjena!
Igår när jag startade datorn så märkte jag att bilden verkade brusig. Speciellt på bilder med mörka färger av olika nyanser. Det är som myrornas krig typ... Jag bytte dock och testade den andra displayporten och då var det inget brus och inte heller med DVI kabel, vilket ledde till att jag drog slutsatsen att det är den första displayporten på grafikkortet som är knas.

Nu är ju inte jag speciellt intresserad av att använda 3 skärmar samtidigt men det är ju alltid trist eftersom jag köpte kortet förra månaden.. Skulle du ha reklamerat kortet?

Här är ett klipp där jag försökte få med bruset. Det som syns är på hela skärmen.
https://youtu.be/dLpxK3AJZLA

Permalänk

Absolut, bara att reklamera. Man vet aldrig ifall man får för sig att använda den andra displayporten. Möjligtvis att man vill testa med en till kabel för att vara säker, även om det fungerade i den andra porten.

Permalänk
Medlem

Är en given reklamation, har du testat att koppla tillbaka skärmen till porten som bråkade? Tänkte så att det inte bara var något glapp, för kan inte butiken återskapa problemet så åker du på frakten och felsökningskostnad.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk

Jag personligen hade troligen inte reklamerat. För mycket krångel och jobbigt att vara utan grafikkortet ett tag.

Permalänk
Skrivet av SvanteP:

Är en given reklamation, har du testat att koppla tillbaka skärmen till porten som bråkade? Tänkte så att det inte bara var något glapp, för kan inte butiken återskapa problemet så åker du på frakten och felsökningskostnad.

Japp ett antal gånger faktiskt samt att ta ut och sätta i själva grafikkortet ifall det var det som glappade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av menellerhur:

Jag personligen hade troligen inte reklamerat. För mycket krångel och jobbigt att vara utan grafikkortet ett tag.

Det är lite så jag känner med men det är ju alltid lite tråkigt med småfel. Har ju dock mitt gamla 570 kvar i källaren någonstans så jag lär ju överleva en viss tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte du det förra månaden eller förra måndagen?

Permalänk

Den dan du bestämmer dig för att sälja det begagnat så kommer du ångra att du inte bytte ut det på en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Absolut reklamera, även om du inte använder den porten nu och inte stör dig på det så vet men aldrig vad orsaken till det är så i framtiden kanske det kan orsaka mer problem eller eventuellt gå sönder helt så absolut bäst att byta ut det med en gång.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Absolut reklamera o får ny grafikkort men kan ta annan märke oxå samma 1070 ..

du får bestämmer själv ..

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

@Skrotnisse92: hahaha givetvis var det förra månaden (dubbelkollat denna gång) Tog ett tag innan jag insåg det där själv och nu hittar jag inte hur jag redigerar titeln längre.. om det ens går.

Tack för alla svar i alla fall! Blir väl att skicka iväg ett mail till Inet och förklara helt enkelt!