Permalänk
Medlem

Detta är bara så jävla underbart!
Att se detta forum växa, fortfarande, efter mina över 15 år här är helt magiskt.

Trots många "folieungdomar" häromkring, så är det sånt här som gör att jag stannar kvar.

@Salar5555 , jag nominerar dig inte till årets medlem. Det vore att sjunka för lågt.
Du är, i mina ögon, Swec numero uno, för ditt engagemang.

Kämparglöden går givetvis till Simon.
Jag som är en riktigt gammal veteranmedlem över Swec, jag har aldrig under alla de här åren, sett ett sådant engagemang.

Man blir varm, stolt, glad, lyrisk över människor som dig.
En sann hjälte. Utan överdrift å min sida.

Hoppas jag får träffa dig och Simon framledes, väl mött.

Permalänk
Medlem

Har följt denna tråden och den förra som var aktuell. Och jag vill bara hälsa till Simon, jag hoppas verkligen att det löser sig med honom och att han får friskna till snart. Och om han vill ha någon att spela eller bara prata med så finns jag här för honom. Hoppas denna datorn kan hjälpa till att få upp humöret och om det är något jag kan göra så finns jag här

Permalänk

Intervjun gick jättebra och jag fick sagt det kag ville få ut till allmänheten tycker jag för att öka medvetenheten och engagera fler! Nu fortsätter vi bygget!

image hosting free

upload foto

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Intervjun gick jättebra och jag fick sagt det kag ville få ut till allmänheten tycker jag för att öka medvetenheten och engagera fler! Nu fortsätter vi bygget!

https://s22.postimg.org/hy4xgm8b5/image.jpgimage hosting free

https://s11.postimg.org/r0l8g9kib/image.jpgupload foto

Ser ju ut att bli riktigt bra dehär

Permalänk

@salar5555:
Instämmer i kören.
Det finns hopp här i världen,
har kännst mörkt en tid men just sånt här ger
många med mig tron tillbaka på människan.

Mycket energi till alla er i denna situation och hoppas detta
Initiativ leder till mer inom det vi på sweclockers
tycker om nästan mest i livet, IT är också en social sak.

Ha en bra kväll alla,
Stolt att vara människa när jag ser sånt här.

Mvh stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Då börjar vi med att byta ut custom fläktarna mot mina specialbeställda corsair Led

upload img

upload an image

screen capture software

Sen fortsätter vi på ovansidan med en extrafläkt för att hjälpa till med att få ut den varma luften. Den placerar vi brevid där radiatorn för vätskekylningen ska vara, då undersidan är relativt täckt med hdd buren så skippar jag led på denna!

how to take a screenshot on a pc

Självklart måste vi lägga till en snabb SSD också eller vad tycker du Simon?

free photo upload

Permalänk
Medlem

@salar5555 Helt makalöst vilken människa du är! som så många andra skriver, man blir tårögd och alldeles varm inombords : en eloge till både dig och alla andra inblandade! fantasktiskt gjort!
och till dig simon och mamma med förstås en riktig styrkekram!! kämpa på! Ps. vilken monsterdator allt så man blir lite avis Ds.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V| Intel® Core i7-3770K Processor |EVGA GTX 970 ACX 2.0 |Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |Silver Power SP-S650M 650W |

Permalänk

Bygget fortsätter och det börjar ju likna något nu!!

Vad tycker ni so far? Kommer ju lite vara lite röda sleevade kablar snart också i chassit!

image upload no size limit

image upload with preview

gif upload

Permalänk
Skrivet av Murvel:

Fantastiskt vackert det här, jag har en son i precis samma ålder som dig Simon så jag förstår verkligen känslan som dina nära och kära har. Du är stark och tillsammans är ni ännu starkare, övertygad om att du kommer att gå segrande ur striden!

Min förste tanke var när jag läste ursprungstråden var att jag skulle kunna bidra med något till datorn, men eftersom Årets Medlem Salar redan tagit på sig själva datorbyggandet så bidrar jag gärna med pengar till en stiftelse som skulle kunna hjälpa andra unga människor i samma situation.

En stiftelse i ditt namn Simon, häftigt.

En bamsekram till dig Simon, till din mamma, till Salar och alla andra som har hjälpt till och kommer att hjälpa till.

Hej tack för den fina supporten det är verkligen helt fantastiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av salar5555:

Hej alla ubderbara människor!

Om ett par minuter börjar intervjun och byggandet men innan dess tänkte jag skicka över lite bilder!

https://s13.postimg.org/vidrz68zr/image.jpgfree image host

https://s11.postimg.org/dkk7bjmfn/image.jpgimageupload

https://s13.postimg.org/80loz47qf/image.jpgfree image host

https://s16.postimg.org/xj2gdv14l/image.jpgimage upload no limit

https://s18.postimg.org/q0zm969fd/image.jpgclick image upload

Mer kommer på det faktiska byggandet löpande under kvällen!

Med vänlig hälsning, simonbuilder

Hej har en överlycklig son bredvid mig jag är verkligen överväldigad och Simon superglad, du är fantastisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vackert det här och årets bygge dessutom!
Simon kämpa på, du är en förebild!

Mvh,
Fredde

Permalänk
Skrivet av Simons mamma:

Hej tack för den fina supporten det är verkligen helt fantastiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Simons mamma:

Hej har en överlycklig son bredvid mig jag är verkligen överväldigad och Simon superglad, du är fantastisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad glad jag blir Maria, verkligen så sjukt glad att han är nöjd än sålänge, finns det något extra elöer någon förändring du vill göra än sålänge Simon?

Här kommer en bild på din nya Musmatta som kom med posten idag!

windows screen capture

photo sharing websites

Fler bilder kommer sålklart på alla fina tillbehör som är på väg till dig från vännerna på Sweclockers och även lite jag själv beställt! Sen är din dator snart klar också så fort jag får nätagget!!

Trevlig kväll och high five till dig Simon, your the man!

Permalänk

Hej allihop, alla är säkert upptagna med black friday men jag tänkte skicka en uppdatering som kom med posten idag till dig från en av vännerna på sweclockers! @kenta42 med ett hjärta av guld som alla andra som skickat saker gick in på inet och köpte detta till dig Simon:

adult image hosting

Det är även fler som bidragit och skickat saker som jag kommer lägga upp och uppmärksamma löpande så mycket jag kan, både till Simonstiftelsen och till dig direkt Simon!

@Aeig skickade även ett paket som jag hämtade ut idag med bland annat följande:

upload img

Sedan kommer även paket från andra medlemmar som tex elgiganten som bidragit med matchande razer tangentbord och mus till Simons dator. Som det ser ut just nu kan vi nog snabbt och enkelt få ihop till ett till färdigt projekt till simonstiftelsen med mycket hjälp och bidrag från er medlemmar och även @anon193054 som är den andra hjälpande handen i stiftelsen, stor cred till dig för dina tidigare projekt och hjälpen i stiftelsen!

Stort tack för alla er som engagerar er, även om Simons dator snart är klar så är ni välkommna att bidra till Simonstiftelsen som kommer ta sig an fall som detta och försöka göra skillnad!

Jag uppdaterar löpande och självklart så kommer vi avsluta tråden med slutbilder av bygget och när Simon slutligen får datorn med ett tack till alla bidragande medlemmar och företag vid namn!

Med vänlig hälsning, Simonbuilder

Kärlek till er alla!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej allihop, alla är säkert upptagna med black friday men jag tänkte skicka en uppdatering som kom med posten idag till dig från en av vännerna på sweclockers! @kenta42 med ett hjärta av guld som alla andra som skickat saker gick in på inet och köpte detta till dig Simon:

https://s21.postimg.org/bvdqcz97b/image.jpgadult image hosting

Det är även fler som bidragit och skickat saker som jag kommer lägga upp och uppmärksamma löpande så mycket jag kan, både till Simonstiftelsen och till dig direkt Simon!

@Aeig skickade även ett paket som jag hämtade ut idag med bland annat följande: https://s18.postimg.org/ezi5cvdq1/image.jpgupload img

Sedan kommer även paket från andra medlemmar som tex elgiganten som bidragit med matchande razer tangentbord och mus till Simons dator. Som det ser ut just nu kan vi nog snabbt och enkelt få ihop till ett till färdigt projekt till simonstiftelsen med mycket hjälp och bidrag från er medlemmar och även @dix_xib som är den andra hjälpande handen i stiftelsen, stor cred till dig för dina tidigare projekt och hjälpen i stiftelsen!

Stort tack för alla er som engagerar er, även om Simons dator snart är klar så är ni välkommna att bidra till Simonstiftelsen som kommer ta sig an fall som detta och försöka göra skillnad!

Jag uppdaterar löpande och självklart så kommer vi avsluta tråden med slutbilder av bygget och när Simon slutligen får datorn med ett tack till alla bidragande medlemmar och företag vid namn!

Med vänlig hälsning, Simonbuilder

Kärlek till er alla!!

Hej Tycker verkligen om datorn som du bygger, kan inte vänta att spela på den Tack för att du bygger datorn <3

Skickades från m.sweclockers.com

blev felstavat när jag skrev från mobilen
Permalänk
Medlem

Jättefin dator!

Önskar dig all lycka, Simon!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av Simon02:

Hej Tycker verkligen om datorn som du byter en så länge kan inte vänta att spela på den Tack för att du byter datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Simon 😄😄!

Välkommen till forumet!

Det är det minsta jag kan göra för dig, tycker du är en riktigt cool kille! Och jag är inte den enda här som bryr mig, det är så många medlemmar så har hjälpt till i detta och skickat tillbehör och spel till dig!

Snart är datorn hemma hos dig så kan du spela hela natten!!

Lägger upp fler bilder snart!!

High five Simon!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack alla för de fina presenterna jag blir så himla glad tror nästan inte att det är sant @salar5555:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Simon02:

Hej Tycker verkligen om datorn som du bygger, kan inte vänta att spela på den Tack för att du bygger datorn <3

Skickades från m.sweclockers.com

@simon02
Hej Simon, kul att du gjort en användare
är ganska så avis på din datorn just nu.. blir nog beställa nytt ikväll tack vare @salar555 som frestar mig med en sån här dator åt dig..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Väldigt fint gjort av @salar5555 och alla de andra som bidragit. @simon02 du förtjänar en dator som denna, krya på dig!

Permalänk
Inaktiv

Hej Simon! Hoppas verkligen att du frisknar till snart! Krya på dig!

Permalänk
Medlem

Roligt att Simon skapat ett konto. Jag tror bestämt att vi kan ha skapat en ny Sweclockare här!

Till @Simon02 vill jag bara säga att han är varmt välkommen och ett grattis till att äntligen ha hittat till Sveriges mest hjälpsamma forum.

Om Salar inte tänkt överklocka datorn så är det något jag gärna hjälper till med. Fast jag kräver iofs att man lär sig grunderna själv och sen lär jag även ut under överklockningen (är ju inte så svårt).

Nu vill jag se alla LED-lampor lysa! Jag har som 35 åring blivit helt såld på LEDs de senaste året. Medelålderskris antar jag. Vissa köper sportbilar, jag köper blinkande datorprylar. Haha.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Hedersvärt gjort av dig Salar5555 <3

Och vilken grym dator du får simon blir lite avundsjuk på den
Slicka PM om du vill spela lite BF1 du har alltid plats i min squad

Permalänk

@Simon02
Kommer bli många roliga timmar bakom denna maskin!
Krya på dig!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Det är saker som det här som gör en stolt över att vara en del av Sweclocker communityt i alla dessa år, otroligt engagemang och initiativ som ni har fixat!
Väldigt schysst dator dessutom, det lär blir många roliga timmar på den, fortsätt kämpa!
Ser fram emot att fortsätta följa detta, lycka till med bygget och allt!

Permalänk

Artikeln är släppt! Kanske inte riktigt som jag förväntat mig, men man kan inte få med allting som jag sa, så hade den nog varit 100 sidor haha!

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/salars-bygge-ett-vac...

Permalänk
Skrivet av salar5555:

Artikeln är släppt! Kanske inte riktigt som jag förväntat mig, men man kan inte få med allting som jag sa, så hade den nog varit 100 sidor haha!

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/salars-bygge-ett-vac...

Mycket snyggt! All heder åt dig för detta!

Såg artikeln då jag läste tidningen nyss och hamnade sedan här

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Artikeln är släppt! Kanske inte riktigt som jag förväntat mig, men man kan inte få med allting som jag sa, så hade den nog varit 100 sidor haha!

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/salars-bygge-ett-vac...

Han är ju 14 år för bövelen!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Keep up the good work.

Känns bra att kunna vara med och bidra till det här, speciellt då jag själv har erfarenhet av cancer i familjen.

Krya på dig Simon och hoppas att det här hjälper dig hålla humöret uppe så att du orkar kämpa, detta löser du.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt