Permalänk
Medlem

Köpråd av begagnad Burk!

Hallå där sweclockers! Ny på denna sida och rätt okunnig om datorer i överlag och har varit sugen på en stationär som klarar av lite mer spel osv då ja nu endast har en laptop som klarar typ dota 2 och cs go. Till ämnet då har hittat en pajk som säljer en Taurus med Specsen
Intel i5 4460 3.2 GHZ
Grafikkort nVidia geforce GTX 950 2GB
Ramminne 8 GB
Hårddisk Toshiba 2TB
SSD A-DATA 64GB
Moderkort MSI Z97S02
PSU 400 WATT be quiet!
Bluray/Dvd brännare
3500 kr vill han ha för detta kalaset, va tycker ni är de prisvärt eller ska ja satsa på den med nedsatt pris för 6999 istället? Mvh Kanotjäveln

Visa signatur

I7 4770 Gtx 1060 6gb 16gb ddr3
Nintendo switch lite
PlayStation 4

Permalänk

@Kanoten: menar du den för 6999 på inet? isåfall,om du har pengarna, välj den över dom två..950 är inte direkt ett superbra grafikkort

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

@gustavwester: Ja den på inet var det ja tänkte på! Jaså klarar inte de grafikkortet de senaste spelen, tänker mig typ bf1 osv..

Visa signatur

I7 4770 Gtx 1060 6gb 16gb ddr3
Nintendo switch lite
PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag tror du kommer vilja byta till större SSD och kanske snabbare grafikkort beroende på vilka spel du spelar och vilken skärmupplösning du har. Då kanske det är bättre att köpa något som är lite bättre från början? Men priset är väl någorlunda OK med tanke på vad som ingår. Du kanske kan pruta lite? Jag skulle nog inte ge mer än max 3000 kr. Ingår det windowslicens?

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Japp windows 10 ingick med 3 års garanti på burken med!

Visa signatur

I7 4770 Gtx 1060 6gb 16gb ddr3
Nintendo switch lite
PlayStation 4

Permalänk
Medlem

@Kanoten: Ja då kan väl 3500 kr anses rimligt om man vill ha en sådan burk.
Men ska du uppgradera med nytt grafikkort och SSD så är du uppe i samma pengar som burken för 6999.
Bättre då köpa kampanjdatorn och få allt nytt och fint.

Alternativt man letar begagnat bättre grafikkort till den begagnade datorn.

Permalänk
Medlem

@Kanoten: Köp den på Inet. Om det är som du säger att du inte kan så mycket är det skönt att få garanti.
Den begagnade lär du ändå behöva uppgradera ganska snart. Då blir mellanskillnaden ännu mindre.

Permalänk
Skrivet av Kanoten:

@gustavwester: Ja den på inet var det ja tänkte på! Jaså klarar inte de grafikkortet de senaste spelen, tänker mig typ bf1 osv..

jo gtx 950 funkar, men det är verkligen inte optimalt... då får du mycket mer för pengarna om du väljer den på inet

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||