Permalänk

En bra speldator för 10-11k

Jag vill ha en bra speldator för 10-11k. Den behöver inte vara färdigbyggd. Spelen jag vill spela är BF1, Rainbow Six Siege, CSGO, och andra spel.

Permalänk

@Oliver Olsson: är du hundra på färdigbyggd? Tyckte det var läskigt också men att bygga ihop en själv var skitenkelt finns Youtube videos är bara att följa det dom gör

Permalänk

@banana12345: Ok du har rätt tack för ditt inlägg

Permalänk

@Oliver Olsson: min dator klarar allt det galant. Tror den gick på runt 11

HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black
Asus Z170 PRO GAMING ATX DDR4 M.2 Intel LAN
Core i5-6600K 3,5Ghz
NH-D15
SuperNOVA 750 G2
Define R5 Black Pearl

850 EVO Series 250GB
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB

Lägg till 480 eller 1060 grafikkort

https://m.youtube.com/watch?v=16f0Jg7zwZs

Här sätter dom ihop en dator med samma chassi och andra liknande delar. Var super lätt att bara följa videon. Ända jag behövde göra annorlunda var hur man monterade cpu kyparen jag köpt men det var jätte lätt att bara följa som instruktionerna på pappret för den

Permalänk
Medlem

I5 6600 z170 16gb 3000mhz 750 evga
samsung ssd 250gb
2TB hdd
Gtx 1070
runt 11k om jag inte minst fel

Permalänk
Medlem

Både Inet och Webhallen monterar dina delar för ett pris som varierar mellan 1-699 kr.
Inte alltför dyrt, du sparar tid och eventuell ångest men kanske går miste om en upplevelse.
Om Webhallen monterar och du har ett ASUS moderkort eller grafikkort så kostar det 1 kr.
Inet brukar ha liknande helgerbjudanden som kommer lite då och då.

Permalänk

Jag har kollat på denna jämför gärna delar och sånt för som sagt jag vet typ inget om datorer(Bara hur man kör CS =D). https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer/11066

Permalänk

Hej jag skulle vilja bygga en stationär speldator med en budget på 10-11tusen.

Jag skulle vilja bygga en dator med en budget på 10-11tusen.
Jag har aldrig byggt en dator förut så länkar till youtube skulle vara hjälpsamt.
Det ska vara en GamerPc och jag ska spela spel på den som t.ex. Arma3, DayZ, Rainbow Six Siege, BF1, For Honor och LOL.

(Har också kollat på denna men vet inte om den duger eller inte https://www.komplett.se/komplett-winter-gamer/11066)

Tack i förväg =).

Permalänk
Hedersmedlem

@Oliver Olsson *Trådar sammanfogade*

Först och främst välkommen till Sweclockers
Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (ex. flera trådar om samma datorköp), se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@banana12345: Hej tack för din hjälp det har varit mycket upplyftande att få sätta sig in och läsa mer om delar och sånt men det är en del som inte finns jag har kollat upp alla delarna på Inet men dom har slut på/säljer inte längre SuperNOVA 750 G2 och Gigabyte GeForce GTX 480 1536 Mb . Går det bra att köpa den från ett annat företag eller kommer den att inte passa??? //Mvh Oliver Olsson.

Eller ska jag köpa delarna från ett annat företag????

Permalänk
Medlem

Det finns motsvarande från Corsair alternativt att du tar och köper G3, den är dock lite dyrare.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

@banana12345: och Om jag skulle köpa en färdigbyggd skulle den här funka då ??
https://www.komplett.se/product/11144

Permalänk

@Oliver Olsson: köpa delar från andra företag funkar utmärkt. Kolla vart det är billigast via prisjakt köpte det mesta via netonnet. Något från inet och något från cdon. Kolla prisjakt och Pricerunner. Har inte tid att kolla om dom finns på andra ställen just nu jobbar

Permalänk

@Oliver Olsson: ser ok ut men skulle definitivt rekommendera caset jag länkade då det är väldigt tyst och har jättebra filter så man behöver praktiskt taget aldrig rengöra innuti. Jag skulle rekommendera att sätta ihop själv oavsett då om något går sönder i burken vet du hur du ska ta ut den och hitta vad som är problemet. Var jätteläskigt tyckte jag men som du ser på videon är det väldigt enkelt och bara att göra som han gör men i5 6600 + 1060 ser bra ut. Skulle ändå rekkomemdeta dh-15 som kylare. Hittar du inte samma psu tror jag att jag har lite overkill ändå. 650 räcker kanske. Kolla med andra om just det

Permalänk

ok tack så mycket jag kör nog på dina delar som du sa, det ser bra ut och bara jag kan spela alla nya spel så går det bra det behöver inte vara på högsta inställningar utan det ska bara vara bra FPS tack så mycket för all hjälp. =D

Permalänk

@banana12345: Kan datorn klara av arma tre ,ark ,LOL, RSS,BF1,BF4,CS:GO,For Honor,DayZ, och massa mer FPS spel för ifall den kan det så är det ett klart val.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benedict:

Både Inet och Webhallen monterar dina delar för ett pris som varierar mellan 1-699 kr.
Inte alltför dyrt, du sparar tid och eventuell ångest men kanske går miste om en upplevelse.
Om Webhallen monterar och du har ett ASUS moderkort eller grafikkort så kostar det 1 kr.
Inet brukar ha liknande helgerbjudanden som kommer lite då och då.

Är det någon sida som är att rekommendera om man vill köpa komponenter för att sedan sätta ihop? Tänker då både på att göra det själv, men även om de kan göra det. Jag känner bara till Inet och Webbhallen.

Permalänk

@Oliver Olsson: ja kört alla på bästa grafik utan problem vet dock inte vad rss är och har inte kört cs men allt annat och det har jag gjort med ett grafikkort som är lite sämre än 1060

Permalänk

@anon268207: prisjakt. Köp varsom. Köpte mina delar spritt bland netonnet inet och cdon. Inet brukar va mycket dyrare än andra men är ju samma delar. Och netonnet som är billigast för det mesta är också grymma på garanti. Gick in med mitt gamla grafikkort sa att det krånglade och snubben gav mig alla pengar tillbaka utan att ens kolla på den

Permalänk
Medlem

Inet ska ha en bra kampanj på en grym, färdigbyggd speldator med 1080 för 13000kr imorgon om du kan punga ut 2000kr mer. Den är definitivt värt det. Den lär hålla ett ganska bra tag framöver dessutom.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

https://www.inet.se/produkt/1517093/taurus-experienced-gtx-10... . Kommer kosta 12999 imorgon. Kommer antagligen ta slut på någon timme eller så.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

@bsk!: asså shit tack för all hjälp från alla ni är så snälla <3

Permalänk
Inaktiv

@banana12345: Tack för svar. Jag tänkte mest om det fanns en sida, där komponenter tenderar att vara billigare och som dessutom har alternativet att skruva ihop det.
Prisjakt och Pricerunner använder jag redan mycket

Permalänk

@Oliver Olsson: kommit fram till vad du tänker köra på?

Permalänk

@banana12345: Nej inte än det är svårt man hittar hela tiden nya datorer ock priser vet ej en men jag har hittat en till https://www.youtube.com/watch?v=sIgNxdMORSg
https://www.scan.co.uk/products/3xs-gamer-phantom-intel-core-...