Programvara för videoredigering och gif

Permalänk
Medlem

Programvara för videoredigering och gif

Hej!

Jag söker ett gratisprogram för att kunna klippa ut sektioner från en video och konvertera dessa till gif:s (för en powerpoint-presentation i kemi så sektionerna som klipps ut kommer att vara demonstrationer från lab). Videon som redigeras bör ej heller laddas upp på någon hemsida eller liknande utan ska endast sparas lokalt på datorn där videon redigeras. Finns det något program med dessa krav eller måste man betala för en sån programvara?

Permalänk
Medlem

Windows movie maker och någon GIF-programvara.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha tillgång till Photoshop? Det går nämligen att göra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TapX:

Hej!

Jag söker ett gratisprogram för att kunna klippa ut sektioner från en video och konvertera dessa till gif:s (för en powerpoint-presentation i kemi så sektionerna som klipps ut kommer att vara demonstrationer från lab). Videon som redigeras bör ej heller laddas upp på någon hemsida eller liknande utan ska endast sparas lokalt på datorn där videon redigeras. Finns det något program med dessa krav eller måste man betala för en sån programvara?

https://www.blackmagicdesign.com/se/products/davinciresolve

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av izzie:

Du råkar inte ha tillgång till Photoshop? Det går nämligen att göra där.

Precis, har själv gjort det och det är både "enkelt" och smidigt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Varför GIF?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag hittade en lösning, tack! Kör gif för att jag vill loopa en viss gest från en video.