4ox - butik att lita på?

Permalänk
Medlem

Jag beställde 750 ti STRIX gpu för 2 veckors sedan.
Eftersom de har billigast på prisjakt.
Men Annulerat beställningen midnatt innan.
De besvarat e-mailen direkt på morgonen dagen därpå.

Jag slapp betala deras avgift på 350 kr.
Mvh

Permalänk
Entusiast

Hyfsat nyregistrerad användare som på bristfällig svenska skriver något positivt om företaget. Ringer inga varningsklockor alls här hos mig. Tror jag ska beställa!

Permalänk
Medlem

Jag hittade en asus surfplatta där 4ox var billigast på (skillnaden är ca 600kr mot näst billigast). I och med att dom har betalningsalternativet Klarna nu, borde det inte va relativt säkert att handla där då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Jag hittade en asus surfplatta där 4ox var billigast på (skillnaden är ca 600kr mot näst billigast). I och med att dom har betalningsalternativet Klarna nu, borde det inte va relativt säkert att handla där då?

"Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum."
Detta borde folk lära sig, det är inte 14 dagar från fakturan kommer hem, utan från när den skrivs.

Inte alls säkert att du hinner få hem varorna innan du ska betala. Går säkert att avtala med klarna att förlänga ifall du inte får hem varan dock.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

"Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum."
Detta borde folk lära sig, det är inte 14 dagar från fakturan kommer hem, utan från när den skrivs.

Inte alls säkert att du hinner få hem varorna innan du ska betala. Går säkert att avtala med klarna att förlänga ifall du inte får hem varan dock.

Fakturan skickas först när varorna är skickade från leverantören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Fakturan skickas först när varorna är skickade från leverantören.

Jag handlar ofta med klarna och jag upplever att oftast, inte alltid att man får fakturan samma dag som varan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Fakturan skickas först när varorna är skickade från leverantören.

Där ser man, hade fått för mig att den kom när ordern bekräftas, men som du säger, de jag hade i min inkorg hade kommit när varan skickats.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Och med det sagt, är det hyffsat säkert då att handla härifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Jag handlar ofta med klarna och jag upplever att oftast, inte alltid att man får fakturan samma dag som varan.

Flickvännen handlar smink på faktura alltid av nån anledning och fakturorna brukar komma senare.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Klart att inte fakturan kommer innan varorna man beställt. Om den gör det så är det bara att med vändande post bestrida den.
Faktura kommer med eller efter leverans av varor. Oftast efter om leverantör säljer fakturan eller köper faktureringstjänsten av tredje part.

Visa signatur

DATOR: PSU: EVEGA Supernova G2 750W | MOBO: ASUS Z170 PRO GAMING | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | CPU FAN: Noctua NH-D15 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | RAM: Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | | HDD: Samsung 750 EVO 250GB | CHASSI: Fractal Design Define R5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tjena!

Har noterat att en butik vid namn 4ox börjat konkurrera på en del hårdvara enligt Prisjakt. De har rätt vågade priser men enligt hemsidan så finns butiken och företaget i Lettland.
Fram tills någon dag sedan så hade de inte köpt in sig på Prisjakt men nu finns de även på Prisjakt med klickbara länkar.

Är det en kameraexperten eller är det en seriös konkurrent (om än utomlands)?

Någon erfarenhet? Vad säger ni?

Jag kollade och tror de är seriösa. För mig räcker det med att de har Klarna och faktura.
Alla stora butiker som finns nu i Sverige och vi litar på, var inte så pålitliga i början!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMC_65:

Jag kollade och tror de är seriösa. För mig räcker det med att de har Klarna och faktura.
Alla stora butiker som finns nu i Sverige och vi litar på, var inte så pålitliga i början!

Jag som van internetshoppare skulle inte handla från dem, alla varningsklockor ringer fortfarande...

Permalänk
Medlem

@pellski87:

Har alltid fått min Klarna faktura elektroniskt eller om jag loggar in på sidan.

Permalänk
Avstängd

Har ni frågor angående 4ox.eu så kommer jag att vara deras kontakt här på SC. Det är min kollegas polare som driver företaget genom Lettland. Bakgrunden till 4ox.eu är att det tillhör ett större elektronikföretag i Lettland som har bra kontakt med grossister(Tyskland 90%). Därmed är tanken att man ska kunna driva en affärsverksamhet i Sverige genom att utnyttja de grossist priser som finns hos befintlig kontakt i Lettland.

Jag själv ligger inte bakom företaget utan har bara kontakt med dom och hjälper dom med att kunna driva sig fram i Sverige. Om ni vill ha mer information osv får ni gärna pm:a mig så kan vi reda ut det mesta.

Sen måste jag säga att både att få hamna på prisjakt och att kunna ha klarna som betalningsalternativ är en process som granskar företager ganska tungt och detta påvisar
legimitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

Sen måste jag säga att både att få hamna på prisjakt och att kunna ha klarna som betalningsalternativ är en process som granskar företager ganska tungt och detta påvisar
legimitet.

Prisjakt idag betyder noll, vi hade 300games eller vad de exakt hette i sommar som var listade där med falskt "trygg ehandel" och en hel del fler skumma saker och tog ändå lång tid innan de togs bort även efter massa folk hade anmält dem.
Klarna kan jag inte kommentera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ibymafayhas:

Prisjakt idag betyder noll, vi hade 300games eller vad de exakt hette i sommar som var listade där med falskt "trygg ehandel" och en hel del fler skumma saker och tog ändå lång tid innan de togs bort även efter massa folk hade anmält dem.
Klarna kan jag inte kommentera.

Ja jag ska inte vara någon försvarsmur, men 300games var väl ypperligt tydligt att det handlande om inget annat äm skam.
Själv har jag ingen koll på hur det fungerar med klarna på djupet men jag har sett dom lite som Sveriges motsvarighet på Paypal,
vilket är att man utöver att ha möjligheten att kunna handla på faktura ska kunna säker som köpare. Klarna håller inne på pengargna
och betalar ut detta varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

Det är min kollegas polare..

Skrivet av toptre:

..ett större elektronikföretag i Lettland..

Så ett "större elektronikföretag" använder en "polares kollega" som kundansvarig för en etablering i ett nytt land..

Skrivet av toptre:

...att få hamna på prisjakt ... är en process som granskar företager ganska tungt...

Både 300games och Kameraexperten finns på Prisjakt.

Mao är det nu bevisat utom allt rimligt tvivel att 4ox.eu är oseriösa.. Använda "polares kollegor", ja herre jösses.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

"Overstock LTD" som står som den som driver sidan, har juridisk adress som det ligger en elektronikhandel på i Riga.

http://www.rdveikals.lv/

Dock skulle jag personligen aldrig handla från en sida utan vettiga kontaktuppgifter.
Och nej, oregistrerat mobilnummer är inte en bra kontaktväg.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Haha är detta fortfarande ens uppe för diskussion?
Det är ju bara kolla deras Google reviews för att se att alla deras reviews med 99% säkerhet är fake samt att de är ett skumraskbolag.
3st random ryssar med reviews på engelska för en sida på svenska ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

4ox.se

Har beställt en skärm, för se om jag får den eller vilket skick den bli...... xD

https://www.4ox.se/computers-accessories/displays/monitor-lg-...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Glömde att svara,,, fick mitt paket i tid,, den som gav den till mig han hade kommit direkt därifrån -,,,,, jag frågade honom om en hel del order från denna webbsida.
Han sa att det är många som beställer därifrån till Sverge!

Jag hade tur han pratade ryska och jag fick ändra adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av BunkeR:

Glömde att svara,,, fick mitt paket i tid,, den som gav den till mig han hade kommit direkt därifrån -,,,,, jag frågade honom om en hel del order från denna webbsida.
Han sa att det är många som beställer därifrån till Sverge!

Jag hade tur han pratade ryska och jag fick ändra adress

Vadå kom direkt därifrån? Kom han hela vägen från Riga med ditt paket??

Permalänk
Medlem

@NorBiz:

Han sa bara att de lastade in allting i bilen från 4ox sedan körde han därifrån ,,,

Det är flera paket som körs till olika platser . De kör inte ut bara 1 paket till Sverige 😝

Permalänk
Medlem

Vad är poängen att handla från dom ? Så billigt var det inte, jag menar om dom har 20% billigare produkter än i Sverige, hur värt är det ? Garanti osv..

Fan heller Betalar hellre mer och har säkerhet

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

@Severin87:
Jag hade köpt en dataskärm ,,, därför den såldes inte i Sverige
Anledning att handla där och andra okända web sidor,,, därför Sverige har inte alla produkter eller slut till salu. 😏

Permalänk
Medlem

Deras kontaktperson här på SC, "polarens kollega" toptre, har blivit avstängd. Någon som vet varför?
Jag får dåliga vibbar...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Hedersmedlem

@Bläckman

Inga konstigheter, företagsrepresentanter måste alltid verifieras i enlighet med §10.2 i forumreglerna:

Citat:

§10.2 Representanter från företag i IT-branschen har fritt tillträde till forumet, men måste kontakta oss för att registrera ett officiellt användarkonto.
Representanter har tillåtelse att agera som vanliga medlemmar, svara på frågor och hjälpa till med ärenden. All slags reklam och marknadsföring är förbjuden.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av hossain:

@BunkeR:

Jag jobbar på ett seriöst IT-företag i Stockholm (sedan 2010) och vi beställde 2st grafikkort från dem (4OX.SE) i början av juli 2017. Grafikkorten levererades aldrig och de drog samma belopp på ca 4250kr några dagar efter. så Totalt har dom dragit 8500kr från vårt företags kort utan att leverera varorna samt att aldrig levererade varorna. Vi märkte detta ganska sent då vår bokförare noterade att samma belopp drogs inom inom 5 dagar och sedan kunde beställaren i bolaget minnas att ingen vara hade levererats.

Så detta är definitivt ett fifflarföretag från RIGA med fifflare som ägare.

AKTA ER FÖR 40X.SE

Vi som skriver ovanstående information jobbar på ett seriöst IT företag i Sverige som har varit etablerad sedan 2010 utan inga som helst anmärkningar, missnöjda kunder eller skulder.

Hehe den här tråden börjar bli rikigt bra.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hossain:

@Oliver91:
Jag jobbar på ett seriöst IT-företag i Stockholm (sedan 2010) och vi beställde 2st grafikkort från dem (4OX.SE) i början av juli 2017. Grafikkorten levererades aldrig och de drog samma belopp på ca 4250kr några dagar efter. så Totalt har dom dragit 8500kr från vårt företags kort utan att leverera varorna samt att aldrig levererade varorna. Vi märkte detta ganska sent då vår bokförare noterade att samma belopp drogs inom inom 5 dagar och sedan kunde beställaren i bolaget minnas att ingen vara hade levererats.

Så detta är definitivt ett fifflarföretag från RIGA med fifflare som ägare.

AKTA ER FÖR 40X.SE

Vi som skriver ovanstående information jobbar på ett seriöst IT företag i Sverige som har varit etablerad sedan 2010 utan inga som helst anmärkningar, missnöjda kunder eller skulder.

Ett seriöst företag som beställer ifrån 4ox.se?

Jo tjena. Härnäst finns väl tomten också