Permalänk
Medlem

grafikfel?

Hej. Ett problem har börjat för mig att när jag klickar upp en film nånstans på facebook eller startar en stream eller nåt så är bilden svart lite först i själva videon o sen kommer den tb allt eftersom, bara i nån sekund men ändå. är det grafikkortet som börjar spöka eller vet nån vad det kan va?

Permalänk
Medlem

vad har du för GPU? har du stängt av GPU acceleration?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Tror det har att göra med driveutinerna... har fått samma sen jag formaterade datorn sist, kommer ej ihåg vilken version jag har, jag läste nå om det för nån dag sen (nvidia)

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av tomas850:

Hej. Ett problem har börjat för mig att när jag klickar upp en film nånstans på facebook eller startar en stream eller nåt så är bilden svart lite först i själva videon o sen kommer den tb allt eftersom, bara i nån sekund men ändå. är det grafikkortet som börjar spöka eller vet nån vad det kan va?

Skrivet av pellski87:

Tror det har att göra med driveutinerna... har fått samma sen jag formaterade datorn sist, kommer ej ihåg vilken version jag har, jag läste nå om det för nån dag sen (nvidia)

testa

Turn off hardware acceleration
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/Awadb3i...
fungerar inte det så testa det här:
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4250

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

problemet löst! det var hårdvaruacceleration. tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Jag ska prova det

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

bra att det löste sig

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W