Kan inte synca handkontroll till Xbox 360

Permalänk
Avstängd

Kan inte synca handkontroll till Xbox 360

Jag har köpt denna handkontroll som ska gå att använda på Xbox One, Xbox 360 och PC. Den funkar bra på PC men när jag försöker ansluta den till 360:n får jag det inte att funka. Jag har kopplat in handkontrollen, trycker på X-logon på den, trycker på sync på både handkontroll och på konsoll, men det bara blinkar snabbt i början och sedan börjar det blinka långsamt. Den hittar den inte.

Någon som vet vad som måste göras?

Permalänk
Medlem

Xbox one-kontrollern fungerar inte med 360.

Kvittar vad som står på prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iller:

Xbox one-kontrollern fungerar inte med 360.

Kvittar vad som står på prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju inte en original Xbox One handkontroll. Det är en gamepad som är byggd att funka på Xbox One / 360 / PC.

Jag har spelat mycket med den på PC:n och där funkar den jättebra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Det är ju inte en original Xbox One handkontroll. Det är en gamepad som är byggd att funka på Xbox One / 360 / PC.

Jag har spelat mycket med den på PC:n och där funkar den jättebra.

Den du länkar är dock en Xbox one kontroller.
Den är tillverkad av Microsoft själva och enligt dom är det en kontroller för Xbox one. Vilket idag även har stöd för PC idag. Men ej 360.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Det är ju inte en original Xbox One handkontroll. Det är en gamepad som är byggd att funka på Xbox One / 360 / PC.

Jag har spelat mycket med den på PC:n och där funkar den jättebra.

Är rätt så säker på att det där är en "original" handkontroll från Microsoft som endast funkar med Xbox One och PC som nämnt ovan.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Det är ju inte en original Xbox One handkontroll. Det är en gamepad som är byggd att funka på Xbox One / 360 / PC.

Jag har spelat mycket med den på PC:n och där funkar den jättebra.

Du länkar till

Inte konstigt jag säger att du inte kan använda den till 360 för det är sanningen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller