Permalänk
Medlem

Köpa DAC från Kina?

Jag tänkte köpa SMSL M3 från Kina, Aliexpress, då den inte finns tillgänglig i Sverige. Är det en äkta vara eller kommer det komma en ihålig plåtlåda? Hur är det med kvaliteten? Någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Jag tänkte köpa SMSL M3 från Kina, Aliexpress, då den inte finns tillgänglig i Sverige. Är det en äkta vara eller kommer det komma en ihålig plåtlåda? Hur är det med kvaliteten? Någon med erfarenhet?

Är den äkta så brukar den kosta nästan lika mycket som på andra ställen så skulle ju ha köpt den från Amazon istället så det känns mer säkert.

Har hänt en gång att jag aldrig fick min vara när jag handlade från Kina var dock inget dyrt så det var ingen fara.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

Smsl håller ok kvalité men givetvis får du vad du betalar för. Nu för tiden får man dock rätt så mycket för sina slantar. Skulle inte tro att du får en tom låda men försök hitta en butik med så högt omdöme som möjligt för att minimera riskerna. Gärna en sådan där köpare lämnat recensioner. precis som t ex amazon eller ebay.

Jag skulle inte vara direkt orolig att köpa därifrån men å andra sidan har jag mest erfarenhet av taobao vilket tyvärr är otillgängligt för de flesta utlänningar.

Räkna med eventuell tull och moms. Tullen är känslig för paket som kommer från Kina nu för tiden.

Övriga märken du kan kolla på är Fiio.

Mvh

Permalänk
Medlem

Finns ju här:

https://www.amazon.co.uk/SMSL-M3-Headphone-Amplifier-Asynchro...

Och de har inte lämnat EU ännu..

Skulle dock hellre spara till ett asus essence stx ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Finns ju här:

https://www.amazon.co.uk/SMSL-M3-Headphone-Amplifier-Asynchro...

Och de har inte lämnat EU ännu..

Skulle dock hellre spara till ett asus essence stx ljudkort.

Hmm, är det bara jag som blir lite misstänksam när säljaren har adress i USA och utöver denna förstärkare bara säljer barntält och leksaker? Om förstärkaren skickas från USA tillkommer nästan garanterat moms oavsett om man köpt den på Amazon UK eller Amazon US.

@surpuppa: Jag går själv i köptankar och har tittat en hel del på Aliexpress efter lämpliga objekt, jag har även köpt en hel del annat där (dock främst småprylar i lägre prisklass, typ elektronikkomponenter). Så länge man håller sig till säljare med många och bra omdömen så tror jag inte risken är större där än på ebay eller andra sajter. Den 11 november verkar de köra någon slags kampanj på AE, då kan man köpa en M3 för under $60. Själv lutar jag åt att beställa en SA-36 eller HV-50 till köket.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Har beställt DAC:ar tidigare från Kina samt Ebay, exakt samma saker man får Tänk på att saker från Kina tar sin lilla stund att få leverarad, ibland tar det 8 arbetsdagar att få leverarad, ibland 14 dagar till 30 dagar :/

Det är med andra ord, har du bråttom.. beställ inte från Kina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Jag tänkte köpa SMSL M3 från Kina, Aliexpress, då den inte finns tillgänglig i Sverige. Är det en äkta vara eller kommer det komma en ihålig plåtlåda? Hur är det med kvaliteten? Någon med erfarenhet?

Generellt så får man räkna med att billiga Kina saker är kopior, dock är inte alla kopior sämre, i vissa fall är de t.o.m. bättre men det är väldigt sällan. Ska du köpa en färdig produkt från Kina istället för här hemma eller "säker" ÅF skulle jag satsa på Kinesiska märken, då får du en klon oftast istället för en kopia vilka är oftast bättre iom att de måste sälja på sitt eget "rykte" mer. (Kloner är även generellt sett lite dyrare än kopior sett till att du inte heller från något "big brand").

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

http://hifimediy.com

Med tanke på vad du får betala för dessa DACar känns det svårt att motivera något osäkert kort ifrån Kina.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det är äkta. Du kan köpa direkt från SMSL(på aliexpress) då det är ett kinesiskt bolag.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2