Permalänk
Medlem

F1 2016-tråden

Hur många här lirar f1 spel och nu senaste släppet som codemasters F1 2016.
Kört en del 2013 där jag älskar de gamla bilarna och hoppas det kommer nåt dlc classic till denna med, även kört en del 2015 men det blir inge mer nu sen 2016 kommit allt 2015 kan gör nyaste versionen bättre plus mycket mer innehåll
Har spelat några timmar och är riktigt frälst i detta, mycket svårt men givande när man kommer nån vart, sen alla valmöjligheter som finns.
Börjat med min nya F1 karriär och trodde jag var lite duktig så nivån sattes lite högt men väl ner på lagom nivå så känns det kalas.
Kul som attan när man på träningarna skall köra bilen snabbt men spara däcken eller när man ska ligga på rätt linje i kurvorna för att bli godkänd och därefter får man lite utvecklings bidrag till att utveckla bilen med mycke mer.

Vore skoj att höra vad fler tycker, även tips ideer på inställningar allt för att vi som spelar kanske kommer lite snabbare fram till mållinjen

http://www.formula1-game.com/uk/home

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Föredetting

Har inte planerat att köpa något från Codemasters, men jag kollade på trailern, eller någon early gameplay-video och reagerade på att förare såg ut som mutanter när de traskade runt i depån.

Är det fortfarande lika arkad som F1 2010 var?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Har inte planerat att köpa något från Codemasters, men jag kollade på trailern, eller någon early gameplay-video och reagerade på att förare såg ut som mutanter när de traskade runt i depån.

Är det fortfarande lika arkad som F1 2010 var?

Nu spelade jag aldrig 2010 , men vill nog påstå att detta är långt ifrån arkad, denna hör mer till simulator sidan vill jag påstå.
När man talar om hur människor ser ut i spelet så finns det mycket att önska, men resten är riktigt bra vad gäller grafik spelkänsla mm.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Kör online race i en liga som heter ORL . 50% distansen med kval och träning. Detta är helt klart en förbättring med årets spel . Då man lägger ner ca 400 timmar om året på denna serier . Med setups etc

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte mycket tid att lägga ner på spel längre. När dessutom 2015 var en så stor besvikelse så känns ett köp av 2016 föga motiverat ... Men får väl se vad som händer under hösten.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Har tyvärr inte mycket tid att lägga ner på spel längre. När dessutom 2015 var en så stor besvikelse så känns ett köp av 2016 föga motiverat ... Men får väl se vad som händer under hösten.

Jämför man med 2015 så är 2016 ett rejält lyft, jag tyckte 2015 var rätt ok trots de lilla innehåll det har mot 2016, men 2016 är ett spel som räcker ett tag, att vara med på träningar o nöta mm plus många fler faktorer så är detta mitt F1 spel, kör assetto Corsa när lusten att lira F1 v8 v10 v12 mflr.
Spelet är riktigt svårt och känns verkligt och det är för mig viktigt, sen kan man helt klart vara mer involverad i detta och styra mer med inställningar och på så vis köra bättre med tider som även dessa blir bättre.
Hur som haver så tycker jag codies lyckats bra i slutändan.

För 378kr så tycker jag det är värt ett köp oavsett, tex ett bf1 med premium är i dagsläget 1200kr en viss skillnad.
Så slå till och hoppas på en regnig höst

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Jämför man med 2015 så är 2016 ett rejält lyft, jag tyckte 2015 var rätt ok trots de lilla innehåll det har mot 2016, men 2016 är ett spel som räcker ett tag, att vara med på träningar o nöta mm plus många fler faktorer så är detta mitt F1 spel, kör assetto Corsa när lusten att lira F1 v8 v10 v12 mflr.
Spelet är riktigt svårt och känns verkligt och det är för mig viktigt, sen kan man helt klart vara mer involverad i detta och styra mer med inställningar och på så vis köra bättre med tider som även dessa blir bättre.
Hur som haver så tycker jag codies lyckats bra i slutändan.

För 378kr så tycker jag det är värt ett köp oavsett, tex ett bf1 med premium är i dagsläget 1200kr en viss skillnad.
Så slå till och hoppas på en regnig höst

Kul att höra att de "dragit ihop sin skit". Ja, får se hur höstens kurser ser ut och hur mycket tid man kan få loss mellan studier, jobb, familjevård och bröllopsplanerande. Vore onekligen kul att ha något att smålira ibland ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Rätt tråkigt att spelet inte har någon SLI stöd alls och de verkar inte komma något heller. Inga planer i dagsläget på att fixa detta säger nVidia enligt andra forum.
F1 2015 fick aldrig SLI stöd heller.

Permalänk
Medlem

fast det är ju inget tungdrivet spel ligger på ca 65fps på max i 4K och bara ett av mina nvidia 980ti kort används, 2015 gick att köra i sli funkade i min setup även om det inte stödde det, men vist vill du upp i 144 fps på din skärm så

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top: Jag och jag. Tycker bara att de är en tråkig utveckling att färre och färre spel får stöd för SLI samtidigt som användande av fler skärmar och högre upplösning blir allt vanligare.

Samtidigt som nVidia skryter om sina SLI byggen på hemsidan skiter man i att ge massa spel stöd. Kanske finns något hinder som inte jag känner till men AMD har Crossfire stöd i F1 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

@Tip Top: Jag och jag. Tycker bara att de är en tråkig utveckling att färre och färre spel får stöd för SLI samtidigt som användande av fler skärmar och högre upplösning blir allt vanligare.

Samtidigt som nVidia skryter om sina SLI byggen på hemsidan skiter man i att ge massa spel stöd. Kanske finns något hinder som inte jag känner till men AMD har Crossfire stöd i F1 2016.

ja då är det ytterst konstigt om amd löst det men inte nvidia

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Blev riktigt positivt överraskad hur bra årets version var, grym förbättring från de senaste åren å det här är tveklöst det bästa F1 spelet sen Crammonds serie lades ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Rätt tråkigt att spelet inte har någon SLI stöd alls och de verkar inte komma något heller. Inga planer i dagsläget på att fixa detta säger nVidia enligt andra forum.
F1 2015 fick aldrig SLI stöd heller.

Jag tröttnade på det här med SLI och kommer aldrig gå tillbaka till det, det fungerar nästan aldrig på nya spel, och det tar flera månader, om det ens kommer, innan det finns bra SLI stöd i de flesta titlar, och då har man ju oftast redan tröttnat på spelet.

Bättre att köpa sig ett riktigt bra kort direkt och köra på 1st GPU, slipper massa problem.

Det är förstår tråkigt att det är så, men det är helt uppenbart att de inte är intresserade av SLI från nVidias sida.

Det fungerar ju riktigt bra i benchmarkprogram, men det är ju tyvärr helt ointressant i praktiken när det kommer till faktiskt spelande.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Blev riktigt positivt överraskad hur bra årets version var, grym förbättring från de senaste åren å det här är tveklöst det bästa F1 spelet sen Crammonds serie lades ner.

Håller bara med, kör min karriär nu där träningar ligger runt 40min vilket känns som det behövs om man ska lära sig banorna, men klart bästa spelet hitills och just nu känns det som jag inte kan få nog av spelet vill bara köra mer tyvärr måste man vila ibland då man har ett familje liv, och varvar det med riktig F1 på tv som jag följer blint, man får ofta lite mer inspiration att spela efter att man kollar på F1 på tv

Har även testat att köra multiplayer vilket är skitskoj iaf när det är mer seriösa spelar inne och kör.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

@Tip Top: Jag och jag. Tycker bara att de är en tråkig utveckling att färre och färre spel får stöd för SLI samtidigt som användande av fler skärmar och högre upplösning blir allt vanligare.

Samtidigt som nVidia skryter om sina SLI byggen på hemsidan skiter man i att ge massa spel stöd. Kanske finns något hinder som inte jag känner till men AMD har Crossfire stöd i F1 2016.

Har nu stöd för sli kolla på steam dom patchar spelet så det funkar nu

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Har nu stöd för sli kolla på steam dom patchar spelet så det funkar nu

Vafan skojar du med mig? Nej de gör du inte! GREAT! verson 1.7. Eftersom läget är som de är så borde de vara någon sorts lag på att alla "toptitlar" har SLI/Crossfire stöd.
Nu undrar jag hur de går för Mafia III som verkligen behöver detta.

Edit:
Eller vad? v1.7 är ju gammal?! Har inget SLI stöd där. Nvidia har inte heller SLI stöd för F1 2016 i nyaste drivrutinerna.
Funkar inte! Nu när jag läser handlar de om patch för folk som har två grafikkort och får buggar p.g.a. de. De är alltså inte direkt SLI stöd som de pratas om. Tyvärr. Fortfarande bara stöd för ett grafikkort när vi pratar Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Har nu stöd för sli kolla på steam dom patchar spelet så det funkar nu

Kolla upp saker innan du skriker hej! INTE stöd för SLI!