Jag kan ringa + smsa min vän. Men hennes sms kommer inte fram samt kan ej ringa mig, konstigt problem.

Permalänk
Medlem

Jag kan ringa + smsa min vän. Men hennes sms kommer inte fram samt kan ej ringa mig, konstigt problem.

Så jag och en vän har ett konstigt problem.
Vi har inte haft kontakt på ett par månader och tydligen har hon försökt nå mig.

Nyligen hörde jag av mig till henne och mina sms kommer fram.
Vi träffades igår och kollade även upp detta mer då.
Jag kan ringa henne utan problem, och mina sms kommer fram direkt.
Men när hon smsar skickas det men kommer inte fram till mig.
Ringer hon kommer det "Nummret är ej i bruk"

Hon har en Samsung Galaxy s6 och jag en Honor 8, båda har samma nummer som vi haft länge.
Tidigare hade hon en Iphone (hon minns inte riktigt vilken mobil hon hade när vi pratade sist för typ 6 månader sedan) Sen förlängde hon sitt abonnemang hos telenor och fick en S6a.
Då tänkte jag på detta iMessage skiten som man läst om, men som ska vara fixat. Men saken är att hon inte kan ringa ändå. Så detta borde inte ha med iMessage att göra.

Ringde Hallon som jag har dom såg inget fel.
Hon ringde Telenor dom såg inget fel.

Nu är vi båda confused vad vi ska göra.

Det är bara mellan oss det är problem, hon kan smsa o ringa alla andra (vilket också borde betyda att det inte har med iMessage o göra)
Ingen annan har problem att ringa mitt nummer, bara hon.

Permalänk
Medlem

Kolla så att ni har rätt inställningar för operatören ni kör. Burkar finnas information om det på operatörens hemsida.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

She just not that in to you... haha nä men seriöst är ni säkra på att felet ligger hos hennes telefon och inte din? Det kanske är fler som har problem att kontakta dig?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Du har lessnat på henne tidigare och satt hennes nummer i din blocklist i telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Så jag och en vän har ett konstigt problem.
Vi har inte haft kontakt på ett par månader och tydligen har hon försökt nå mig.

Nyligen hörde jag av mig till henne och mina sms kommer fram.
Vi träffades igår och kollade även upp detta mer då.
Jag kan ringa henne utan problem, och mina sms kommer fram direkt.
Men när hon smsar skickas det men kommer inte fram till mig.
Ringer hon kommer det "Nummret är ej i bruk"

Hon har en Samsung Galaxy s6 och jag en Honor 8, båda har samma nummer som vi haft länge.
Tidigare hade hon en Iphone (hon minns inte riktigt vilken mobil hon hade när vi pratade sist för typ 6 månader sedan) Sen förlängde hon sitt abonnemang hos telenor och fick en S6a.
Då tänkte jag på detta iMessage skiten som man läst om, men som ska vara fixat. Men saken är att hon inte kan ringa ändå. Så detta borde inte ha med iMessage att göra.

Ringde Hallon som jag har dom såg inget fel.
Hon ringde Telenor dom såg inget fel.

Nu är vi båda confused vad vi ska göra.

Det är bara mellan oss det är problem, hon kan smsa o ringa alla andra (vilket också borde betyda att det inte har med iMessage o göra)
Ingen annan har problem att ringa mitt nummer, bara hon.

Kollat så att du inte råkat blockera hennes nummer? Hade exakt samma problem själv nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Testa att byta telefon och se om det fortfarande strular. Är problemet kvar så får hon ringa eller skicka SMS till dig, notera tidpunkten och be Telenor kika på det mer noggrant.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

kör whatsapp eller messenger så är problemet löst mellan er iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Det låter som när min dotter glömde lägga in + före 46 på mitt nummer i hennes adressbok. Hon kunde ta mot telefonsamtal och SMS men inte ringa eller svara/skicka SMS.

Permalänk
Medlem

Har som sagt kollat båda mobilerna så det inte ligger någon konstig block.
Jag har haft en Galaxy s4 och nu honor 8 och det var samma på båda (då hon försökt nå mig tidigare när jag hade min s4a också)

Och det ligger ingen operatörsblock eller något sådant då jag kollat upp det redan.

Ska testa det där med +46 NoWin.