Permalänk
Medlem

Första Custom watercooling

Min första PC jag byggt med custom vattenkylning.

Spec:
CPU: I7 4790K
MOB: MSI Z97 Gaming 5
RAM: Corsair 32gb
GPU: 2*MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X
PSU: Corsair RM1000
Chassi: Corsair Graphite 760T
Hardpipe: PETG 12/16mm

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Oj! Antar att du läst på en del? Riktigt snyggt första bygge. Har inte vågat mig på att lämna min aio cooler ännu. Vet inte om jag ens skulle hoppas på ett lika snyggt resultat

Permalänk
Administrativ avgift

@Johnny K: 4/5 med tanke på att det är ditt första bygge, chassit förstör intrycket lite tyvärr

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwntato:

Oj! Antar att du läst på en del? Riktigt snyggt första bygge. Har inte vågat mig på att lämna min aio cooler ännu. Vet inte om jag ens skulle hoppas på ett lika snyggt resultat

Tack så mycket

Ja man får sätta sig in i det lite vad man ska ha för delar mm. Undrar du något skicka Pm
Är verkligen jättenöjd med det med tanke på att det är första bygget men det finns redan massor som skulle kunna bli lite bättre o lite snyggare.

Permalänk
Medlem

Snyggt! inte helt fel med två vattenkylda 1080!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: Tack så mycket

Permalänk
Medlem

I nästa bygge kan det vara bra att ha en lättilgänglig anslutning vid loopens lägsta punk för tömmning. Det är möjligt att du redan har det men såg det inte på bilderna.

Permalänk
Medlem

@Surpuppa: Yes det har jag sitter under reservoaren softtube som går till baksidan av chassit för tömning

Permalänk

Stilrent med Akryl

Det blev skitsnyggt med akryl och rött medium. Passade jättesnyggt med resten av färgkartan. Är pumpen också en EKWB? eller en DC med Akryl top?

för ett första bygge så tycker jag att du gjorde det snyggt iallafall, jag ska försöka våga mig på en jag med snart!
Two Thumbs Up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paladin-0ne:

Det blev skitsnyggt med akryl och rött medium. Passade jättesnyggt med resten av färgkartan. Är pumpen också en EKWB? eller en DC med Akryl top?

för ett första bygge så tycker jag att du gjorde det snyggt iallafall, jag ska försöka våga mig på en jag med snart!
Two Thumbs Up!

Tack så mycket
För att vara mitt första bygga är jag jättenöjd dock smider jag redan planer på mitt nästa bygge detta är beroendeframkallande så måste varna dig

Pumpen är en: https://www.ekwb.com/shop/ek-xtop-revo-d5-pwm-plexi-incl-pump

Permalänk

haha är det Kolfiber film från biltema? Snyggt bygge!

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel_Sthlm:

haha är det Kolfiber film från biltema? Snyggt bygge!

Ja det är det tyckte det blev lite snyggare så
Tack så mycket

Permalänk

Riktigt snyggt bygge. Mycket imponerad.

Lite nyfiken vilken SLI brygga är det du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaPinYshMaZe:

Riktigt snyggt bygge. Mycket imponerad.

Lite nyfiken vilken SLI brygga är det du använder?

Tack så mycket

Denna är det https://www.komplett.se/product/902362/datorutrustning/grafik...