Lätt, enkel, billig och bra cpu fläkt kylare

Permalänk

Lätt, enkel, billig och bra cpu fläkt kylare

Någon som vet någon bra, eller ska jag säga hyfsat bra, cpu kylare fläkt, som är lätt monterad och enkel att montera på processorn och moderkortet, med relativ låg pris lapp. (gärna mellan 155 - 800 kr) och plus om den är snygg (eller har LED lampor)

Ge mig gärna tips isåfall på en som inte krävs nån bakplåt och en som krävs med bakplåt men isåfall vill jag att den ska vara väldigt enkel och montera (gärna kunna gå montera med bara en stjärnmejsel) och hålla relativt låg profil, så man får plats med 4 st RAM-stickor om det så behövs.

Datorn ska inte överklockas, och vill gärna hålla max 70c vid load.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Cricke11:

Är den inte svår och montera?

Tyckte den hade ju massor av tillbehör att montera fast den med.

Edit: Kollar lite videos och den verkar faktiskt rätt lätt, bara lite svårare än en färdig vattenkylning kylare.

En fråga bara, får man plats med alla 4 ram minnena med den här kylaren? Om man har Corsair Vengeance LPX eller G.Skill Ripjaws?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Är den inte svår och montera?

http://s3.pji.nu/product/inside/800/2858162.jpg

Tyckte den hade ju massor av tillbehör att montera fast den med.

Edit: Kollar lite videos och den verkar faktiskt rätt lätt, bara lite svårare än en färdig vattenkylning kylare.

En fråga bara, får man plats med alla 4 ram minnena med den här kylaren? Om man har Corsair Vengeance LPX eller G.Skill Ripjaws?

Har du lågprofilsminnen (som t.ex Corsair Vengeance LPX) så rymmer du alla då fläkten på kylaren ligger lite ovanför första ramplatsen. Kolla in Cryorig H7 annars.. Den tar inte upp nån ramplats!

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro

Permalänk

Blev faktiskt nöjd med pure rock

svårast var slutet att få på den på cpun och sätta dit fläkten

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Blev faktiskt nöjd med pure rock

svårast var slutet att få på den på cpun och sätta dit fläkten

Prova Dark Rock Pro 3 nästa gång, du kommer slita pungen av dig och svära på språk du inte kunde tala innan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Prova Dark Rock Pro 3 nästa gång, du kommer slita pungen av dig och svära på språk du inte kunde tala innan.

Monterat flera av dem och har inte haft några problem. Om man måste dra i koddarna för att få dit den så borde man ge jobbet till någon som är kunnig.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Monterat flera av dem och har inte haft några problem. Om man måste dra i koddarna för att få dit den så borde man ge jobbet till någon som är kunnig.

Då är det nog ingen idé att du pratar med t.ex. den här talanglösa gröngölingen utan seglar vidare på din kompromisslösa kung fu.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Då är det nog ingen idé att du pratar med t.ex. den här talanglösa gröngölingen utan seglar vidare på din kompromisslösa kung fu.

https://youtu.be/gIx0JFEyLuQ?t=130

Haha jag slog vad med brorsan att efter mitt inlägg så kommer nån youtube-fappare att posta en video, och rätt det hade jag.ta inte en youtubers video precis som det vore lag, det finns vissa av oss som faktiskt har ett intresse av skruva.

https://www.youtube.com/watch?v=OKESbYalOyM

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

det finns vissa av oss som faktiskt har ett intresse av skruva.

Vet inte exakt vad du fick tarmvred av från början men poängen var att en annan person upplever samma irritation kring monteringen som jag gjorde, av samma orsak och att din underliggande hängslesträckning om hur jävla kunnig du är som fått i fyra skruvar i hål. Jag har monterat samma kylare som du ser i signaturen, och ett 10-tal andra olika varianter jag haft/byggt åt andra, och av alla olika modeller har BQ skitit på sig överlägset värst med designen för att göra montering så smidig som möjligt.

Men du har rätt, det var nog att jag egentligen älskade designen och bara kände att jag ville identifiera mig med den sämsta YT-kanalen av alla. Mycket mer rimligt än att jag har stora händer och saknade en vettig attackvinkel med deras söta lilla verktyg på de översta två skruvarna när jag bytte kylare på ett redan monterat system i chassi. Drömde säkert.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Vet inte exakt vad du fick tarmvred av från början men poängen var att en annan person upplever samma irritation kring monteringen som jag gjorde, av samma orsak och att din underliggande hängslesträckning om hur jävla kunnig du är som fått i fyra skruvar i hål. Jag har monterat samma kylare som du ser i signaturen, och ett 10-tal andra olika varianter jag haft/byggt åt andra, och av alla olika modeller har BQ skitit på sig överlägset värst med designen för att göra montering så smidig som möjligt.

Men du har rätt, det var nog att jag egentligen älskade designen och bara kände att jag ville identifiera mig med den sämsta YT-kanalen av alla. Mycket mer rimligt än att jag har stora händer och saknade en vettig attackvinkel med deras söta lilla verktyg på de översta två skruvarna när jag bytte kylare på ett redan monterat system i chassi. Drömde säkert.

Haha tarmvred. i mitt första inlägg så menade jag att om man ska behöva bli galen på monteringen så borde man lämna den till en annan, finns ju ingen anledning att montera saker man blir tokig på. angående min kunskap så nämnde jag enbart att jag monterat flera av dem. Och angående attackvinkeln så borde du monterat ur moderkortet istället, men kanske attackvinkeln saknades även där. men vad vet jag.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|