Permalänk

Bygga Gaming Dator, Råd om Delar

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9840898/

Hejsan, hade tänkt bygga en gaming dator, är en nybörjare med detta, och länken ovan är delarna jag hade tänkt mig. Min budget är vid 6000:- och jag vet inte om komponenterna är bra/passar. Hade tänkt mig BF1 på mellan grafik (om ens möjligt?).

Ser detta bra ut? Något jag har missat? Något som är bättre?

Tackar för respons och feedback

Permalänk

@proudhebo:
För det första tycker jag du ska överväga att köra på intel, de har en högre ipc så mao. mycket bättre för spel, men om du ändå vill ha amd så är 990fx chipsetet bättre.

Permalänk

Sedan är är inte grafikkortet det bästa heller, om du kör på intel och försöker få tag på minst ett 960/1050 eller varför inte ett begangnat 970/780, 290/390 eller liknande så kommer du få mycket bättre grafikprestanda.

Permalänk

@macke0010: Hört bra om Intel för gaming, kan gärna överväga det. Någon Intel processor som du kan rekommendera till att byta till? Är öppen för förslag till det mesta Jag vill gärna byta moderkort om resterande delar fortfarande får plats/passar.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att du letar begagnat med den budgeten Du borde kunna få en dator med minst en i5:a och ett GTX 970, som presterar mycket bättre än det du länkat i din korg

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

den där datorn är typ för CS:GO på låg/medium inställningar, knappast bf1.

och som någon annan sa också kolla på begagnat du får mycket mer för dina pengar då.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Mitt tips är att du letar begagnat med den budgeten Du borde kunna få en dator med minst en i5:a och ett GTX 970, som presterar mycket bättre än det du länkat i din korg

Precis, hittar du en i5a och ett 970 kommer du kunna köra det mesta i ultra/hög

Permalänk

Måste tyvärr säga samma sak, svårt att få något som klarar bf1 i någorlunda fps. Begagnat lär du få mycket mer för. Eller så köper du typ bara grafikkortet begagnat och resten nytt.

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9842138/ Blir detta bra? Tänkte lika bra att lägga mer pengar på processorn om det hjälper framerates i spelen. Grafikkortet kanske inte är det bästa kan jag hålla med om, men det får duga. Kan dessa delarna byggas ihop utan problem eller är det något som inte kommer passa med varandra etc.? Tackar för alla svar gott folk!

Permalänk

@proudhebo:

Här har du en riktigt bra dator och beroende på din budget har du lite över till ett grafikkort, nu när nvidia lanserat sin 1000-serie vill folk bli av med sina gammla 770/780, 280/290 så du kommer kunna hitta ett begagnat sådant för ca 6-700kr (770/280) respektive 1000-1200kr (780/290)... Att köpa begagnat är absolut inget att avväga från speciellt inte här på forumet för datanördar

Permalänk

Okej, får nog gå på jakt efter ett begagnat om det är billigare i dagens läge Den såg bra ut och jag kör nog på dom delarna, tackar så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Plockade ihop en korg på netonnet för ett tag sen.
Dock lite dyrare nu.
#16426287